loading...
رشد هوشمند
رها مانا بازدید : 29 یکشنبه 14 دی 1399 نظرات (0)

 

https://silverhilldental.com/wp-content/uploads/2020/11/Top-Causes-Of-Tooth-Decay-1.jpg

در مراحل درمان عصب کشی ریشه دندان به این موارد توجه کنید

درمان عصب کشی ریشه دندان  برای بسیاری از افراد یک فرایند بسیار دشوار است. کسانی که مجبور به انجام آن هستند ، بسیار حساس در مورد این موضوع تحقیق می کنند. بیشتر تحقیقات آنها "روند درمان پس از عصب کشی ریشه دندان  " است.

بنابراین ، در فرآیند درمان عصب کشی ریشه دندان چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟ در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مراحل درمان کانال پس از عصب کشی با تمام جزئیات در نظر گرفته شود:

روز درمان عصب کشی ریشه دندان ، مصرف مسکن هایی که دارای اثر ضد التهابی هستند ، صرف نظر از وجود یا عدم وجود درد ، ظرف 48 ساعت پس از مصرف ، توصیه می شود. به طور کلی ، دندانپزشک شما این دارو را تجویز می کند.

در درمان عصب کشی ریشه دندان ، که می تواند از یک جهت به عنوان یک روش آسیب زا در نظر گرفته شود. ممکن است چند روز احساس درد کنید. این مطمئناً نشان دهنده مشکلی نیست که از آن ترسیده شود.دردی که هنگام فشار بر روی دندان تحت درمان ایجاد می شود در طول روند بهبود به تدریج کاهش می یابد و پس از مدت زمان مشخص کاملا از بین می رود.

این روند به طور متوسط ​​می تواند بین 2 تا 3 هفته طول بکشد. اگر دردی دارید که با مسکن قابل تسکین نیست. در این مرحله ارتباط با پزشک خود مفید خواهد بود. بسته به اینکه یک جلسه باشد یا چند جلسه ای باشد. وضعیت درد ممکن است به طور مکرر بروز کند.

افراد معمولاً بلافاصله از آنتی بیوتیک استفاده می کنند ، اما استفاده از آنتی بیوتیک کاملاً اشتباه است ، هرگز توصیه نمی شود. با درمان عصب کشی ریشه دندان  ، عفونت بهبود می یابد و درمان به پایان می رسد.

 

درمان عصب کشی ریشه دندان   چگونه است؟

فرآیند در درمان کانال ریشه ؛ اگرچه از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، اما بین 1 تا 3 جلسه است. با توجه به وضعیت دندان ، فقط 1 جلسه یا 3 جلسه می توان استفاده کرد.

قبل از شروع روند درمان کانال ریشه ، بی حسی موضعی انجام می شود و حتی اگر دندان و محیط اطراف آن 100٪ نباشد. تا حد زیادی دندان بی حس می شود.ابتدا دندان پوسیده تمیز می شود. پس از تمیز شدن کامل ناحیه پوسیده ، شروع به ضد عفونی تدریجی کانال ریشه می کند. این دوره به طور متوسط ​​بین 10 تا 15 دقیقه طول می کشد. البته در بعضی موارد ممکن است 1 ساعت هم طول بکشد.پس از اتمام ، گسترش و شکل گیری فرآیند تمیز کردن ، کانال ها بسیار محکم پر شده و ترمیم می شوند.

درمان کانال ریشه به صورت سطحی مانند این است. در برخی موارد ، می توان داروی درمانی برای از بین بردن باکتری ها را به این روند اضافه کرد. با این حال ، این روش درمانی فقط در موارد عفونت شدید ترجیح داده می شود.اگر درمان کانال ریشه بر روی دندان پوسیده اعمال نشود ، میزان پوسیدگی آن روز به روز افزایش می یابد و دندان به تدریج قدرت خود را از دست می دهد و به نقطه سقوط می رسد. بنابراین ، شما قطعاً باید درمان کانال ریشه داشته باشید.

 https://www.bowerdentalpractice.co.uk/images/root-canal.jpg

 

 

مواردی که باید بعد از درمان کانال ریشه در نظر گرفت

اولین روشی که پس از درمان کانال ریشه در نظر گرفته و اعمال می شود ، رعایت دقیق تمام توصیه های ارائه شده توسط پزشک است. سپس، قطعاً باید از مصرف  تمام محصولات دخانیات و موادی که برای سلامتی دندان مضر هستند خودداری شود.

حداقل این روند باید 24 ساعت ادامه داشته باشد. از آنجا که خطر آبسه وجود دارد و اگر چنین شود ، این بدان معناست که کل فرآیند دوباره شروع می شود.تا زمانی که روند بهبودی که به طور متوسط ​​24 تا 72 ساعت طول می کشد ، با درمان کانال ریشه به دندان فشار ندهید و به آن فشار نیاورید.

حتی اگر درد کاملاً تسکین یابد ، هرگز نباید درمان قطع شود . زیرا؛ می تواند دوباره تکرار کند.

علاوه بر این ، اگر بعد از درمان کانال ریشه درد اضافی رخ داده است ، در این صورت باید با پزشک خود تماس بگیرید و اطلاعاتی در مورد سطح درد خود ارائه دهید. این برای سلامتی شما مفید خواهد بود. زیرا در برخی موارد ، عفونت یا شرایط آبسه پس از درمان کانال ریشه دیده می شود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 28
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 221
  • بازدید ماه : 221
  • بازدید سال : 3,708
  • بازدید کلی : 8,189