loading...
رشد هوشمند
رها مانا بازدید : 31 یکشنبه 26 بهمن 1399 نظرات (0)

 

10 واقعیت در مورد بهداشت دهان و دندان که اشتباه برداشت شده است

وقتی صحبت از بهداشت دهان و دندان می شود ، متأسفانه نکات بسیاری وجود دارد که اشتباه درک می شوند  و این افراد را به سمت اقدامات غلط سوق می دهد. در واقع ، اگرچه داشتن دهان و دندان سالم با چند دقیقه در روز امکان پذیر است ، اما اقدامات غلط می توانند صدمات جبران ناپذیری ایجاد کنند.

 

باور غلط 1: هرچه دندان های خود را مسواک بزنید بهتر تمیز می شوند

حقیقت: مسواک زدن زیاد (با مسواک متوسط ​​یا سخت) بیش از حد سخت و ساینده می تواند با فرسایش برخی از مینای دندان سخت که از قسمتهای داخلی دندان در برابر سایش و پوسیدگی محافظت می کند ، به دندان آسیب برساند. اگرچه افراد با مسواک زدن از این طریق احساس تمیزتر شدن می کنند ، اما در واقع آنها لثه ها و مینای دندان خود را فرسوده می کنند. در کلینیک ، من توصیه می کنم که بیماران من همیشه دندان های خود را با مسواک های با موی نرم ، بدون تهاجم مسواک بزنند.

 

باور غلط 2: نخ دندان کشیدن دیگر لازم نیست

حقیقت: توصیه استفاده از نخ دندان به طور منظم از "دستورالعمل های رژیم غذایی آمریکایی" دولت ایالات متحده به دلیل فقدان شواهد قوی برای عمل حذف شد. با این وجود ، فقدان شواهد قوی به معنای موثر نبودن نخ دندان است. نکته مهم این است که ما می توانیم به طور موثری رابط دندان های خود را تمیز کنیم. استفاده از مسواک یا دهانشویه رابط به جای نخ دندان می تواند یک کار مشابه را انجام دهد. برای آگاهی از نحوه تمیز کردن رابط ، با دندانپزشک خود مشورت کنید.

 

باور غلط 3: جویدن آدامس بدون قند به همان اندازه مسواک زدن دندان ها عمل می کند

حقیقت: اگر این درست بود ، حدس می زنم ابتدا برای بچه ها عالی باشد. جویدن آدامس های بدون قند ، به ویژه آدامس های زایلیتول (زایلیتول) می تواند بر روی دندان ها اثر محافظتی داشته باشد. آدامس باعث تولید بزاق می شود ، که به پاکسازی مینای دندان از غذاهای اسیدی خورنده ، نوشیدنی ها و حتی اسید معده در شرایطی مانند ریفلاکس اسید کمک می کند. و زایلیتول به دو برابر شدن تأثیر بزاق کمک می کند.

اما هنوز هم آدامس در هنگام برداشتن پلاک از سطح دندان نمی تواند جای مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن را بگیرد. اثرات مفید ذکر شده آدامس تنها می تواند از مسواک زدن دندان برای مراقبت از دهان و دندان پشتیبانی کند. علاوه بر این ، با توجه به اینکه آدامس می تواند مشکلات مختلف مفصل فک را ایجاد کند ، می توان گفت که مصرف آدامس باید تا حدودی حفظ شود.

 

باور غلط 4: اگر هنگام مسواک زدن لثه های شما خونریزی می کند ، بهتر است آنها را لمس نکنید.

حقیقت: بیشتر اوقات ، وقتی موی مسواک به درستی نرسد ، خونریزی از لثه اتفاق می افتد که بین دندان های ما جمع می شود. با گذشت زمان ، باکتری رشد می کند و این باعث التهاب لثه می شود. خونریزی نیز بخشی از این روند است.

 

اگر فقط یک بار در ماه نخ دندان بکشید (یا درست قبل از مراجعه به دندانپزشک) ، متوجه خونریزی از لثه خواهید شد. اگر روزانه نخ دندان بکشید و آن را به یک عادت تبدیل کنید ، التهاب لثه ها - و از این رو خونریزی - با گذشت زمان بهبود می یابد. همچنین ، فقط به این دلیل که دندان های شما هنگام مسواک زدن خونریزی می کنند ، به این معنی نیست که شما باید مسواک زدن را متوقف کنید. شما می توانید بدون آسیب رساندن به دندان ها و لثه ها به آرامی مسواک بزنید.

 

باور غلط 5: شما به طور مرتب مسواک نمی زنید ، از نخ دندان استفاده نمی کنید. اگر دندان های خود را قبل از قرار ملاقات با دندانپزشک مسواک بزنید ، هیچ کس نمی داند ، درست است؟

حقیقت: اگر ناامید شدی متاسفم ، اما متأسفانه نمی توانی از این طریق از چیزی فرار کنی. هنگامی که به طور مرتب مسواک نمی زنید و نخ دندان نمی کشید ، تارتار سفت و سخت در اطراف دندان های شما ایجاد می شود و در یک نقطه خاص نمی توانید با مسواک زدن ساده این تارتار سفت شده را بردارید. همچنین ، اگرچه فقط با استفاده از نخ دندان چند روزه می توانید پلاک و تارتار را بازیابی کنید ، اما نمی توانید التهاب لثه های خود را برطرف کنید.

 

باور نادرست 6: شکر بزرگترین عامل پوسیدگی است

حقیقت: وقتی به حفره ها فکر می کنید ، ممکن است به تعداد زیادی آب نبات چوبی و سایر غذاهای شیرین و چسبناک فکر کنید. کراکرها و تراشه ها حتی ممکن است برای دندان های شما بدتر باشند. این مربوط به نشاسته است… معمولاً کربوهیدرات ها - آنها قند کافی برای آسیب رساندن به دندان ها دارند ، اما به سطح دندان نیز می چسبند.

 

باور غلط 7: اگر دندان های شما حساس است ، به این معنی است که مینای دندان شما بیش از حد فرسوده است

حقیقت: حساسیت نشانه مهمی در از بین رفتن مینای دندان ، لایه محافظ سخت در خارج از دندان است. با این حال ، رکود لثه همچنین می تواند توسط عوامل دیگری مانند استفاده مداوم و بیش از حد از خمیردندان های سفید کننده ایجاد شود. حساسیت دندان همچنین می تواند به دلیل جمع شدن و فرسایش اسیدی باشد ، به جای اینکه مستقیماً به دنبال یک محلول معجزه آسا در یک خمیر دندان حساسیت زا باشید ، دندانپزشک خود را معاینه کنید.دندانپزشک خوب در میرداماد

 

باور نادرست 8: بیماری لثه فقط مشکلی در سلامت دهان و دندان ما است

صادقانه بگویم: دندانپزشک شما ممکن است اولین کسی باشد که این موضوع را متوجه می شود ، اما اگر به بیماری لثه مبتلا هستید ، حتی برخی از انواع سرطان مربوط به التهاب مزمن و همچنین مشکلات سلامتی مانند دیابت و فشار خون بالا است.دندانپزشک خوب در میرداماد

 

باور نادرست 9: دندان های شما هر چقدر سفیدتر باشند از سلامت بیشتری برخوردار هستند

حقیقت: گرچه این به طور کلی درست است ، اما ما همیشه نمی توانیم نتیجه یکسانی بگیریم. دندان های ما به طور طبیعی سفید هستند. مواردی که آنها را تیره یا زرد نشان می دهد ممکن است عادت هایی مانند سیگار کشیدن یا پیشرفت سن باشد. با این حال ، در حالی که سیگار کشیدن ، برخی از داروها ، غذاها و نوشیدنی ها می توانند باعث ایجاد لکه های ناسالم شوند ، دندان ها ممکن است به نوعی فقط با روند طبیعی پیری تیره شوند. بنابراین نمی توان استنباط کرد دندانهایی که همیشه سفید نیستند ناسالم هستند.

 

باور غلط 10: اگر چیزی شما را آزار نمی دهد ، نیازی نیست برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید.

حقیقت: بعضی اوقات ممکن است علی رغم داشتن مشکلات زیاد ، دندان درد نداشته باشید. یا برعکس ، یک مشکل جزئی باعث درد در دندان های شما می شود. ما باید این را برای بیماران توضیح دهیم. ما باید به آنها بیاموزیم که ممکن است در دندانهایشان مشکلاتی داشته باشند که متوجه نشوند و یا بیماریهای لثه. زیرا وقتی علائم بروز می کند ، معمولاً به این معناست که مشکل خیلی بزرگ است. به عنوان مثال ، اگر برای بررسی پوسیدگی صبر کنید تا بررسی شود ، در نتیجه با مراجعه به معاینات منظم ممکن است به موقع از بروز آن جلوگیری کند ، اما در نهایت ممکن است به درمان کانال ریشه یا کشیدن دندان خود نیاز داشته باشید.

 

با مراجعه مرتب به دندانپزشک ، می توانید از دندان های خود محافظت کرده و یا هرگونه مشکلی را قبل پیشرفت برطرف کنید. به این ترتیب از شرایط برگشت ناپذیر مانند از دست دادن دندان جلوگیری می شود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 179
  • بازدید ماه : 179
  • بازدید سال : 3,666
  • بازدید کلی : 8,147