loading...
رشد هوشمند
رها مانا بازدید : 59 شنبه 22 مرداد 1401 نظرات (0)

آیا درمان ارتودنسی شما به پایان رسیده است؟ تبریک میگم اکنون زمان آن است که نگهدارنده جدید خود را بپوشید. ریتینرها اساساً پس از درمان ارتودنسی یا انجام سایر مراقبت‌های دهانی برای محافظت از موقعیت دندان‌ها پیشنهاد می‌شوند. پس از سرمایه گذاری بسیار زیاد در بریس های دندانی، عدم استفاده از نگهدارنده باعث هدر رفتن سرمایه شما می شود.

 

این نگهدارنده‌ها پس از استفاده در طول روز و شب به سرعت باکتری‌ها، پلاک‌ها و تارتار را جمع می‌کنند. تمیز کردن روزانه آن مانند دندان هایتان برای دور نگه داشتن این میکروب ها بسیار مهم است.

 

اگر نگهدارنده جدید خود را تهیه می کنید، در مکان مناسبی هستید تا بدانید چگونه آن را تمیز و ایمن نگه دارید.

 

5 نشانه ای که نشان می دهد زمان تمیز کردن نگهدارنده شما فرا رسیده است

لکه های سفید روی نگهدارنده

بوی بد می دهد

نگاه ابری

در یک فیلم محصور شده است

بیش از یک هفته از تمیز شدن آن می گذرد

اگر نتوانید دستگاه خود را نگهداری کنید، ممکن است علائمی مانند ترک خوردن یا شکستن را نشان دهد. در اینجا 7 نکته برای تمیز و ایمن نگه داشتن نگهدارنده ها آورده شده است.

 

 آن را مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مرتب تمیز کنید

به طور مرتب نگهدارنده های خود را با مسواک زدن آرام با استفاده از یک مسواک نرم تمیز کنید. پس از آن پس از مسواک زدن آن را به آرامی بشویید تا پلاک های نامرئی از بین برود. برداشتن پلاک به صورت مکانیکی از تبدیل پلاک به تارتار سخت جلوگیری می کند. این یکی از ساده ترین و موثرترین گام ها برای تمیز نگه داشتن نگهدارنده شما برای مدت طولانی است.

دندانپزشکی اطفال در کرج  

 

  تمیز کردن عمیق نگهدارنده ها به صورت هفتگی

نگهدارنده های خود را به صورت هفتگی عمیقاً تمیز کنید تا تارتارهای سخت شده، پلاک های ته نشین شده را از بین ببرید و میکروب هایی که باعث بوی بد دهان می شوند را از بین ببرید. تمیز کردن عمیق همچنین به شما کمک می کند تا نگهدارنده خود را در وضعیت جدیدی نگه دارید و شفافیت و رنگ نگهدارنده ها را حفظ کنید.

 

در اینجا مراحل ساده و در عین حال موثر تمیز کردن عمیق آورده شده است:

 

ریتینر خود را به آرامی با یک مسواک و با استفاده از صابون ظرفشویی ملایم بشویید و قبل از استفاده خوب بشویید.

از آب و سرکه سفید به نسبت 1:1 استفاده کنید و نگهدارنده ها را بر اساس سطح پلاک و تارتار به مدت 5 تا 10 دقیقه در مخلوط خیس کنید. به آرامی آن را با یک مسواک بشویید و قبل از پوشیدن آن را بشویید.

ریتینر خود را در دهانشویه خیس کنید تا بوی بد ریتینر از بین برود. از خیساندن مکرر در دهانشویه خودداری کنید زیرا الکل موجود در دهانشویه ممکن است به پلاستیک موجود در نگهدارنده آسیب برساند.

از کیف محافظ استفاده کنید

یک کیف محافظ نه تنها نگهدارنده شما را در برابر له شدن، جویدن یا پرتاب شدن توسط حیوانات خانگی خانگی محافظت می کند، بلکه نگهدارنده شما را از گرد و غبار، کثیفی و سایر مواد زائد خارج از دهان شما نیز تمیز نگه می دارد. کیفی را پیدا کنید که دارای مکانیسم های قفل محکم برای بسته شدن باشد و دارای تهویه باشد و همچنین ببینید که آیا برای نگهدارنده های بالایی و پایینی مناسب است یا خیر.

 

از گرما اجتناب کنید

قرار دادن نگهدارنده در معرض حرارت زیاد می تواند دستگاه شما را خم کرده و به آن آسیب برساند. به یاد داشته باشید که همیشه ایمن است که نگهدارنده خود را از موارد زیر دور نگه دارید:

 

ماشین ظرفشویی

آب جوش

مایکروویو

خشک کن و ماشین لباسشویی

داشبورد خودرو

 

از قرص های پاک کننده استفاده کنید

قرص های پاک کننده به راحتی در دسترس هستند و در از بین بردن باکتری های سخت مانند استرپتوکوک موثرتر هستند. این یک باکتری است که لوزه ها و گلو را آلوده می کند. بنابراین، از این قرص های پاک کننده استفاده کنید و دستگاه خود را به طور کامل تمیز کنید تا خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهید.

 

در صورت نیاز تعویض کنید

نگهدارنده های شما مانند لنز و کفش هستند. به دلیل فرسودگی منظم، باید به طور دوره ای تعویض شود.

 

اگر شک دارید از دندانپزشک بپرسید

اگر در نصب نگهدارنده مشکل دارید، کثیف یا فرسوده است. وقت آن است که به دندانپزشک خود مراجعه کنید. در حالی که ساییدگی و پارگی نگهدارنده طبیعی است، نگهدارنده فرسوده کار خود را انجام نمی دهد. نگهداری صحیح آن برای جلوگیری از بیماری و افزایش عمر نگهدارنده بسیار مهم است. دندانپزشک شما یک نگهدارنده کاملاً جدید در اختیار شما قرار می دهد که استفاده از آن بسیار تمیزتر و راحت تر خواهد بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 108
  • بازدید سال : 3,595
  • بازدید کلی : 8,076