loading...
رشد هوشمند
رها مانا بازدید : 55 یکشنبه 14 شهریور 1400 نظرات (0)

دندان درد چگونه ایجاد می شود؟

قبل از پرسش درباره چگونگی دندان درد ، دانستن علت دندان درد مفید است. زیرا دانستن مشکل ایجاد کننده درد اولین قدم در جهت حل آن خواهد بود. دندان درد دردی است که می تواند به طور ناگهانی شروع شود. به طور ناگهانی ظاهر می شود ، زیرا می تواند با هر نوشیدنی شیرین یا سرد گرم خورده شود. دلیل این امر این است که دندان درد مشکل خاصی دارد یا هنوز شناخته نشده است. به جای تسکین درد طولانی مدت ، لازم است در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. پس از درمان لازم و استفاده از دارو ، مشکلی در دندان ایجاد نمی شود. با این حال ، برخی از روشهای مادی و معنوی برای کاهش درد وجود دارد که در مواقعی که مراجعه به پزشک مناسب نیست شروع می شود ، مانند شب. اگرچه این برنامه ها به طور کامل درد را تسکین نمی دهند ، اما به کاهش آن کمک می کند. مسکن ها یک راه حل موثر برای برخی از دندان درد ها هستند. اما در مواردی مانند آبسه ، مسکن ها ممکن است مفید نباشند. به همین دلیل ، روش های اعمال شده با توجه به علل ایجاد کننده درد در دندان ، البته تغییر خواهد کرد.

 

دلایل دندان درد چیست؟

 

پوسیدگی دندان

مواد معدنی دندان فرسوده و آسیب دیده

هر قسمتی از دندان شکسته است

ناخودآگاه دندان ها را فشار می دهد

دندان ضربه زده

آبسه دندان

ابتلا به سینوزیت

دندان درد چگونه درمان می شود؟

 

مهمترین چیز برای دندانها تمیز نگه داشتن آنها است. مسواک زدن دندان ها در هنگام درد را می توان اولین مداخله برای درد دانست. اگر دندان پوسیده و شکسته باشد ، با مسواک زدن از غذایی که وارد آن شده است پاک می شود. سپس با آب نمک غرغره کنید. اگر درد همچنان ادامه داشت ، سرکه و آب با سرعت یکسانی مخلوط شده و دوباره غرغره می کنند. قرار دادن سیر خرد شده روی ناحیه کبود نیز به تسکین درد ضربان دار کمک می کند. دهان شویه دیگر برای دندانهای فاسد بدون روکش از میخک است. 10 حبه را با ملات کوبیده و در نصف لیوان آب گرم می اندازند. پس از تزریق مدتی ، دهان با این آب شستشو می شود.

 

اگر دندان درد پر شده یا روکش شده باشد ، کمپلکس های سرد روی گونه دردناک اعمال می شود. با غرغره کردن با آب سرد ، ناحیه دردناک می تواند به طور موقت بی حس شود. مصرف داروهای مسکن می تواند بر درد تأثیر بگذارد. برای آبسه های دندانی ، باید از آنتی بیوتیک مناسب همراه با مسکن استفاده کرد. از آنجا که پزشک در دندان درد مداخله نمی کند ، وی نسخه ای برای یک هفته استفاده از دارو می نویسد. اگر داروهایی وجود دارد که قبلاً شنیده و شناخته شده یا برای دندان در خانه استفاده می شود ، باید با شکم پر مصرف شود.

 

درمان طبیعی برای دندان درد مفید هستند کدامند؟

 

میخک: میخک دارای خواص ضد درد مانند بی حسی موضعی است. با آب میخک غرغره کنید. برای یک روش سریعتر و موثرتر ، از روغن میخک استفاده می شود. دندان درد با روغن میخک ریخته شده روی پنبه مالیده می شود.

 

فلفل قرمز: اگرچه ویژگی تسکین دهنده کاین کمی کنایه آمیز است ، اما فلفل بر درد مثر است. چند عدد فلفل در مقداری آب داغ ریخته و دم می کنند. سپس یک تکه پنبه را در این آب فرو کرده و مستقیماً روی دندان فشار می دهید.

 

زنجبیل: گیاهی است که به اندازه فلفل به آن توجه می شود. این درمانی است که باید مستقیماً بدون تماس با لثه روی دندان اعمال شود. 1 پیمانه زنجبیل پودر شده با یک یا دو قطره آب گرم به حالت خامه ای در می آید. با کمک پنبه روی دندان درد قرار می گیرد. در دندانهای شکسته موثر است.

 

زردچوبه: گیاهی مفید برای دندان ها است ، همانطور که در خمیردندان های گیاهی یافت می شود. یک قاشق چایخوری زردچوبه با آب گرم کرم می شود و دندان مالیده می شود.

 

سیر: از نظر علمی پذیرفته شده است که سیر دارای خواص آنتی بیوتیکی است. به ویژه در دندان درد آبسه و شکسته م effectiveثر است. سیر را می توان به عنوان مسکن بلعید. می توان آن را کوبیده و با کمک پنبه به دندان درد وارد کرد.

 

نعناع: یکی دیگر از گیاهانی که در خمیردندان ها به آن برخورد می کنیم نعنا است. نعناع بر بسیاری از بیماری ها مانند سردرد ، معده ، آنفولانزا و غیره اثر درمانی دارد. دارای خواص ضد باکتریایی است. از آنجا که این ادویه رایج در آشپزخانه است ، می توان آن را در هر خانه ای یافت. برای دندان درد می توان آن را جوشانده و غرغره کرد. در موارد آبسه مفید است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 89
  • بازدید سال : 3,576
  • بازدید کلی : 8,057