loading...
رشد هوشمند
رها مانا بازدید : 34 سه شنبه 11 خرداد 1400 نظرات (0)

واقعیت پر کردن آمالگام

 

امروزه بحث هایی پیرامون اینکه آیا پر کننده های آمالگام به دلیل محتوای جیوه باید در دهان باقی بمانند وجود دارد. اگرچه دانشمندان در این مورد اتفاق نظر ندارند ، اما روزانه هزاران ماده پر کننده آمالگام از دهان خارج می شود. تحقیقات نشان می دهد که بخار جیوه جدی هنگام حذف پر شدن آمالگام تشکیل می شود و این بخار جیوه هم به بیمار ، هم به پزشک و هم به اعضای کمکی آسیب می رساند. به همین دلیل ، برداشتن پر کننده آمالگام باید مطابق با قوانین تعیین شده توسط IAOMT (آکادمی بین المللی طب دهان و سم شناسی) انجام شود. با این حال ، در کلینیکی که مطابق با این قوانین کار می کند و تجهیزات لازم گزارش شده توسط IAOMT را دارد ، می توان بدون پرهیز از آسیب رساندن به بیمار ، پزشک و پرسنل کمکی ، عمل پر کردن آمالگام را انجام داد.

کلینیک های بهداشت دهان و دندان تاج دارای کلیه تجهیزات و نیازهای مشخص شده توسط IAOMT هستند. علاوه بر این ، گواهینامه آمریکایی SMART (روش حذف ایمالگام جیوه ایمن) که برای انجام این روش ها در یک محیط امن کاملاً ضروری است ، توسط کلینیک های ما اخذ شده است. هدف ما انجام این روش ها بدون آسیب رساندن به بیماران ، کارکنان و خودمان است. هنگامی که شکستگی یا پوسیدگی جدیدی در دندان شما ایجاد می شود با پر کردن آمالگام و تجدید پر کردن توسط پزشک به شما توصیه می شود ، می توانید روش برداشتن پر کردن آمالگام خود را مطابق با استانداردهای جهانی در کلینیک های ما انجام دهید. پس از فرآیند حذف پر کردن ، روش درمانی مناسب (پر کردن پرسلن ، پر کردن کامپوزیت ، پوشش تاج چینی و غیره) با توجه به از دست دادن ماده در دندان های شما ، توسط پزشکان متخصص ما تعیین و اعمال می شود. در صورت تمایل ، پس از اینکه فرآیند برداشتن پر کننده آمالگام با خیال راحت انجام شد ، دندان شما با ترمیم موقت بسته می شود و می توانید درمان های لازم را توسط پزشک خود انجام دهید.

 

 

آمالگام چیست؟

پر کردن آمالگام ؛ این ماده ای است که برای جایگزینی قسمت از دست رفته دندان ساختار ایجاد شده توسط ترکیب جیوه و یک یا چند عنصر (نقره ، مس ، قلع و غیره) استفاده می شود.

مواد پر کننده آمالگام که به دهان زده می شود سالها در دهان می ماند و بسیار جامد باقی می ماند. به طور کلی ، آنها به راحتی از دندان جدا نمی شوند ، اما اگر دندان شکسته شود ، می شکند.

خصوصیات پر کردن آمالگام چیست؟

+ سهولت در استفاده سریع پر کردن آمالگام را می توان با ترکیب جیوه و سایر مواد به راحتی تشکیل داد.

+ کنترل رطوبت در منطقه اعمال شده ضروری نیست. در هنگام استفاده از دندان تهیه شده ، یعنی دندان خراب ، روی دندان تمیز شده لازم نیست که دندان را خیلی خشک نگه دارید.

+ اسید در برنامه استفاده نمی شود. در حالی که از پرکننده آمالگام استفاده می کنید ، استفاده از اسید مورد نیاز نیست و این باعث کاهش حساسیت می شود.

+ استقامت خوب است؛ به مدت طولانی استفاده می شود و در برابر سایش و شکستگی بسیار مقاوم است. گرما را خیلی در دهان منتقل نمی کند

 کلینیک دندانپزشکی کرج

-رنگ بد است. آمالگام ساختاری به رنگ نقره ای دارد که متناسب با رنگ آن نیست. آنها داخل دندان را خال کوبی می کنند و رنگ دندان را خراب می کنند.

ناسازگاری بیولوژیکی با دندان ها ؛ آنها با دندان ها به هم پیوند نخورده اند و به خوبی مواد غیر مشابه کار می کنند.

بخار جیوه در هنگام استفاده آزاد می شود. در حین استفاده ، جیوه را می توان توسط پزشکان ، دستیاران و بیماران استنشاق کرد.

-خطر تصادف با جیوه هنگام تشکیل آمالگام ؛ برای بدست آوردن ذرات آمالگام ، جیوه مایع و سایر مواد باید مخلوط شوند. در طی این فرآیند ، که اغلب دستی است ، می توان جیوه ریخت. ممکن است از دستکش های استاندارد لاتکس به چرم تغییر وضعیت داده شود. در اینگونه حوادث اطلاع رسانی به ریاست بهداشت استان ضروری است.

به خصوص در ایالات متحده آمریکا ، اگر دماسنج جیوه ای یا لامپ فلورسنت در خانه شما خراب شود ، کاری که باید انجام دهید این است که با مجموعه ای از قوانین حل و فصل کنید.

رها سازی عطارد؛ پس از استفاده از آمالگام ، بخار جیوه به خصوص در هنگام جویدن و تحت فشار آزاد می شود. بخار جیوه آزاد شده از طریق تنفس و از طریق مخاط دهان جذب می شود.

برداشت مالاما به اقدامات احتیاطی خاصی احتیاج دارد. هنگام از بین بردن پر کردن آمالگام ، باید اقدامات احتیاطی انجام شود. باعث ایجاد هزینه و اتلاف وقت می شود.

شکل گیری ترک آمالگام ؛ آمالگام خورده نمی شود ، اما ممکن است ترک بخورد یا حتی شکسته شود ، گاهی دندان شکسته شود. زیرا از نظر شیمیایی به دندان متصل نمی شود.

پر کردن آمالگام باعث ایجاد نشت لبه می شود. وقتی ماده آمالگام سخت می شود ، یعنی وقتی یک واکنش شیمیایی اتفاق می افتد ، جمع شدگی ایجاد می شود. به دلیل این جمع شدگی ، ناسازگاری با دندان ایجاد می شود و شکافی در لبه های آن ایجاد می شود. پوسیدگی ثانویه با گذشت زمان از این حفره ایجاد می شود.

 کلینیک دندانپزشکی کرج

وضعیت در جهان چگونه است؟

در اکثر کشورهای اروپایی هیچ محدودیتی در برنامه پر کردن آمالگام وجود ندارد. به دلیل در دسترس بودن گزینه های کم خطرتر ، استفاده از مواد پر کننده آمالگام پایان یافته و در دو کشور نروژ و سوئد ممنوع شده است. گفته می شود دلیل این امر جلوگیری از آسیب های احتمالی به محیط زیست و سلامت انسان است.

در ایالات متحده آمریکا هنوز منعی وجود ندارد. اما پزشکان نمی خواهند ملغمه درست کنند. به طور کلی ، می توان گفت که رها شده است.

 

آیا می توانم آمالگام را پر کنم؟

سازمان بهداشت جهانی ممنوعیت سختی را برای این موضوع وضع نکرده است. در مطالعات علمی به یک سمیت جدی اشاره نشده است. اما اکنون آمالگام پر کردن تغییر می کند ما توصیه نمی کنیم از ماده پر کننده آمالگام استفاده کنید زیرا دارای مواد بومی و حتی برتر است. در سال های گذشته این کار به صورت اجباری انجام می شد اما دیگر نیازی به آن نیست.

در نتیجه ، توصیه نمی کنیم این کار را انجام دهید.

آیا باید پر کردن آمالگام را حذف کنم؟

اگر پر کردن آمالگام بیش از یک یا بسیار بزرگ در دهان شما باشد ، می توانیم توصیه کنیم. به خصوص از مواد پر نشده آمالگام آزاد می شود. اما شما یک پر کننده آمالگام کوچک دارید و لازم نیست چنین پر کننده آمالگامی را که بسیار روشن ، صیقلی و دارای لبه های مطابق است بردارید.

در نتیجه ، تصمیم باید در پایان معاینه دندانپزشکی گرفته شود. اما وقتی به تصویر کلی نگاه می کنیم ، با اقدامات احتیاطی خاص باید پر کننده های آمالگام با تعداد و حجم زیاد از بین بروند.

اطلاعاتی که در بالا آورده ایم قطعی نیست ، زیرا نشان دادن نتایج سمی بودن این گونه مواد به زمان نیاز دارد و کار آسانی نیست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 209
  • بازدید ماه : 209
  • بازدید سال : 3,696
  • بازدید کلی : 8,177