loading...
رشد هوشمند
رها مانا بازدید : 25 یکشنبه 24 اسفند 1399 نظرات (0)

 

پیشرفت های اخیر در درمان ارتودنسی

متخصصان گروه بیماری های دهان و فک و صورت در کلینیک دندانپزشکی آرمانی گفتند: "عدم توانایی در جویدن ، که اولین مرحله هضم به دلیل اختلالات انسداد ، مشکلات دائمی و دشوار برای درمان مفاصل ، دندان قروچه ، گفتار و فک است. ذوب شدن استخوان ، مشکلاتی که افرادی که به موقع تحت درمان ارتودنسی قرار نگرفته اند با آن روبرو هستند.

 

آخرین تحولات ارتودنسی چیست؟

 

دندانهای صاف و لبخند زیبایی از عناصر ضروری تصویر سالم و زیبا هستند. دندانهای سفید و صاف که هنگام صحبت و خندیدن ظاهر می شوند ، آرزوی همه است.ارتودنسی ، که یکی از تخصص های دندانپزشکی است ، می تواند دندان های کج و بد مرتب فرد را اصلاح کند و تمام مشکلات مربوط به رشد صورت فک قابل درمان است.

علاوه بر این ، ناهنجاری های مادرزادی صورت و فک و جراحی های فک از جمله مواردی است که ارتودنسی با آن سر و کار دارد. "و بیانگر آخرین نکته ای است که درمان ارتودنسی به همراه گزینه های درمانی رسیده است. ‘همانند همه زمینه های پزشکی ، درمان ارتودنسی به موازات پیشرفت های تکنولوژی طی سالیان متمادی توسعه می یابد.

دندان ها ، که با بریس های چسبیده به سطوح جلوی دندان ها قرار می گیرند ، هم اکنون می توانند با تکنیک های جایگزین تراز شوند. مثلا؛ مانند سیمهای متصل به سطح داخلی دندانها یا کام که می توانند متصل و خارج شوند که حتی با دقت از نزدیک دیده نمی شود این دو تکنیک جدید دو مورد از محبوب ترین موضوعات ارتودنسی در سالهای اخیر هستند. در روشی بنام تکنیک لینگوال ، که امکان درمان با سیمهای متصل به دندانهای رو به زبان را فراهم می کند ، از خارج قابل درک نیست که بیمار تحت درمان ارتودنسی است.

زیرا بریس ها به سطح پشتی دندان ها متصل می شوند. از جمله مزایای این روش این است که بزرگسالان می توانند در طول درمان نگرانی های زیبایی را از بین ببرند ، برخی از مشکلات مانند گزش عمیق را به سرعت برطرف کنند و از فرسایش موقت مینا به دلیل اتصال در سطح جلوی دندان جلوگیری کنند. این معایب را می توان به عنوان ناراحتی در زبان برای مدت زمان مشخص ، مشکل در تمیز کردن بریس های بیمار ، مدت زمان طولانی تر برای درمان و گران قیمت ذکر کرد. در روشی بنام invisalign ، که در آن هیچ چیزی به دندان متصل نمی شود ، با پیش بینی وضعیت نهایی دندان ها بر روی اندازه گیری های گرفته شده از بیمار ، تقریباً 30 پلاک شفاف از جمله هر مرحله از درمان آماده می شود.

 

پس از قرار دادن هر صفحه به مدت 2 هفته ، بیمار هر 1-2 ماه یک بار به متخصص ارتودنسی خود مراجعه می کند و تاییدیه پلاک بعدی را دریافت می کند. از جمله مزایای این روش این است که کاملاً زیبایی دارد زیرا پلاک ها شفاف هستند ، لب ها و زبان احساس ناراحتی نمی کنند زیرا هیچ ماده ای روی دندان ها نمی چسبد ، در صورت لزوم می توان آن را از بین برد ، تمیز کردن آن آسان است و فرد تحت درمان نیازی به انتخاب در غذای خود ندارد زیرا هنگام غذا خوردن می توان آن را حذف کرد. ما می توانیم ویژگی هایی از جمله را ذکر کنیم. به عنوان یک نقطه ضعف ؛ نیروی وارد شده به دندانها بسته به ابتکار بیمار قطع می شود ، برای هر مورد مانند اختلال فک پیشرفته مناسب نیست و گران است.

 

چه اتفاقی خواهد افتاد اگر در نتیجه معاینه ارتودنسی مشخص شود که شما یک لقمه دارید که برای هر دو روش مناسب نیست؟

 خطری وجود ندارد که نتوانید دندان های خود را صاف کنید. در ارتودنسی ، روش های درمانی نسبت مستقیم با خلاقیت ، بی پایان دارند. درمان ارتودنسی با براکت های زیبایی ، که امروزه یکی از روشهای مطلوب بیماران بزرگسال است ، با این بریسهای مخصوص انجام می شود که مانند روش کلاسیک به سطح جلوی دندان متصل می شوند و فقط برای افرادی که به نظر می رسند قابل مشاهده است. از نزدیک شما هستیم و رنگ دندان را می گیرد. براکت های فلزی سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرند. تا 15-20 سال پیش ، این براکت ها که فقط با استفاده از یک نوار فلزی که می تواند دور دندان را بپیچد ، به دندان ها متصل می شوند ، به لطف مواد چسبنده کامپوزیتی که باعث شده اند بسیار عالی باشند ، با کاهش ابعاد آنها مستقیماً به دندان ها متصل می شوند. ارتودنسی سرامیکی حتی اگر خراب شود ، بسیار آسان است و اتصال یک براکت مدت زمان کمی طول می کشد. این بیشتر توسط کودکان ترجیح داده می شود و بسیار مقرون به صرفه است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 28
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 97
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 111
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 263
  • بازدید ماه : 263
  • بازدید سال : 3,750
  • بازدید کلی : 8,231