loading...
رشد هوشمند
رها مانا بازدید : 38 یکشنبه 25 آبان 1399 نظرات (0)

 

See the source image

باندینگ چیست؟

کاربردهای باندینگ از جمله روشهای محافظتی است که در دندانپزشکی زیبایی استفاده می شود. باندینگ با اتصال مواد کامپوزیت به دندان و بدون ایجاد صدمه به دندان ، بدون سایش دندان اعمال می شود. هنگامی که بیمار شکاف های کمی بین دندان ها و تغییر شکل های کوچک داشته باشد ، با استفاده از ماده باندینگ و بدون برش دندان ، بر روی دندان افزوده می شود. دندانپزشک مانند یک مجسمه ساز ، دندان ها را شکل می دهد و مطابق لبخند فرد ظاهر زیبایی می دهد. کاربردهای اتصال می تواند برای خرابی های کوچک و جزئی دندان ترجیح داده شود. در صورت بروز مشکلات عمده ، ممکن است تاج های لمینیت و چینی ترجیح داده شوند.

 

مزایای کاربردهای باندینگ چیست؟

هنگام تغییر شکل دندان ها ، هیچ برشی انجام نمی شود. این شیوه های پیوند بزرگترین مزیت محسوب می شود. بخصوص در افرادی که در دندانهایشان شکاف وجود دارد ، می توان بدون برش دندانهای کناری ، باندینگ اعمال کرد و می توان این شکاف را در مدت زمان کوتاهی مثل نیم ساعت برطرف کرد.

کوتاهتر بودن دندان ها در دهان باعث می شود که افراد ظاهر قدیمی تری داشته باشند. اگر دندان ها در عملکرد افراد مانند گفتار و خندیدن قابل مشاهده نباشند ، اتصال باعث افزایش قد و ظاهر پویاتر می شود. به این ترتیب می توانید از نظر بصری دندان های زیبایی داشته باشید.

دندان های فرد ممکن است ظاهری بسیار زرد داشته باشد و در صورت وجود پوسیدگی یا شکستگی در دندان های جلویی ، به لطف استفاده از باندینگ که باید انجام شود ، می توان لبخند سفیدتر و زیبایی را بدون تمایز از سایر دندان ها به دست آورد.

اگر بیمار نتواند درمان های نسبتاً پرهزینه ای مانند پرسلان چند لایه یا پرسلن زیبایی کامل را در نظر بگیرد ، ممکن است کاربردهای باندینگ نیز منطقی تر باشد.

بعد از آن ، می توانیم فرصتی را به بیمار نشان دهیم که در فکر ساخت روکش های چینی لمینت است ، با استفاده از باندینگ قبلی ، با چه نوع تصویری روبرو خواهیم شد.

درخواست باندینگ چگونه انجام می شود؟

در برنامه های باندینگ ، که بیشتر در دندانپزشکی پیشگیری استفاده می شود ، برخی از موارد اضافه شده به دندان ها برای تغییر رنگ دندان ها ، تغییر شکل دندان ها ، بزرگ شدن دندان ها یا از بین بردن نقایص دندان ها است. این اضافات با نزدیکترین مواد به خصوصیات دندانها ساخته می شوند. نواحی میکروفیلی روی دندان ها صیقل داده می شوند و چسب هایی که پر کننده های کامپوزیت به آنها می چسبیم به دندانها مالیده می شوند. سپس ، با پر کردن کامپوزیت شروع به فرم دهی دندان می شود. به این ترتیب دندان ها در برابر لک شدن مقاومت بیشتری پیدا می کنند. درخواست پیوند در مدت زمان تقریبی 1-1.5 ساعت در همان جلسه انجام می شود. در طول کنترل های معمول 6 ماهه ، مانند تمام دندان ها ، دندان های باند پیوسته تحت مراقبت نگه داشته می شوند و در صورت لزوم جلا داده می شوند.

 

اگرچه مشکلی در اتصال دندان وجود ندارد ، اما ممکن است برخی از زردی ها به خصوص در بیمارانی که بیش از حد از نوشیدنی های رنگی مانند چای و قهوه استفاده می کنند ، مشاهده شود. با این حال ، با یک فرآیند پرداخت می توان آن را به راحتی از بین برد.

 

آیا برنامه های باندینگ باعث درد می شوند؟

برنامه های اتصال به راحتی انجام می شوند. فقط در مدت یک تا یک ساعت و نیم دندانهای شما ظاهر کاملی دارند. در طی این کاربردها معمولاً نیازی به بیهوشی نیست. زیرا مطالعاتی که درد ایجاد نمی کنند انجام می شود. از آنجا که هیچ سایشی روی دندان وجود ندارد ، دردی وجود ندارد.

 

اما اگر پوسیدگی در دندان وجود داشته باشد یا درمان مشابهی انجام شود و سپس اتصال انجام شود ، باید ناحیه مورد نظر بی حس شود.

 

آیا مراقبت از دندان بعد از درخواست پیوند لازم است؟

بعد از استفاده روی دندان ها ، نباید اجسام بسیار سخت مانند شکر و یخ را با دندان ها گاز گرفت و از عادت های مضر مانند گاز گرفتن ناخن ها خودداری کرد. همچنین باید به تمیزی دندان توجه شود. در صورت مصرف غذاهای سفت و سخت ممکن است هر از گاهی با ساییدگی در سطح پر کننده روبرو شویم. در پیگیری های 6 ماهه ، این خراش ها برداشته می شوند. با این حال ، همانطور که به دندانهای خود نگاه می کنیم ، مسواک زدن مرتباً دندانهای باند شده آنها ، استفاده از نخ دندان و پیگیری منظم از اهمیت زیادی برخوردار است. جدا از این ، دیگر نیازی به کاربرد دیگری برای دندان های باند شده نیست.

 

برنامه های باندینگ چقدر طولانی است؟

کاربرد باندینگ کاربردی است که با مواد پر کننده ساخته شده و بدون هیچ گونه سایشی بر روی دندان و بدون آسیب دیدن دندان تکمیل می شود. مراقبت منظم از دندان ها و بررسی های منظم توسط دندانپزشک باعث افزایش طول عمر باند می شود. رعایت این شرایط بسیار مهم است تا درمان سالها در دهان باقی بمانند. اگر این شرایط رعایت نشود ، عمر پیوند کوتاه می شود و ممکن است به مواد پرکننده اضافی نیاز باشد.

 

آیا رنگ در باندینگ دندانپزشکی با زمان تغییر می کند؟

عوامل میکروفیلیکی که برای این کار استفاده می شوند با پیشرفته ترین تکنیک ها و بسیار نزدیک به ساختار دندان تولید می شوند. بنابراین ، می توانند به اندازه دندان های طبیعی باعث تغییر رنگ شوند. از آنجا که زبری سطح دندانها با پرداخت به حداقل ممکن کاهش می یابد ، در برابر لک شدن بسیار مقاوم می شود. رنگ آمیزی ناشی از عوامل خارجی مانند غذا توسط دندانپزشک با سفید شدن دندان برطرف می شود. به خصوص نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه می توانند از این طریق باعث تغییر رنگ شوند. کاهش مصرف این غذاها و نوشیدنی ها هم منجر به طولانی شدن عمر پیوند می شود و هم باعث می شود دندان های طبیعی خودمان دیرتر رنگ بگیرند و دیرتر تارتار بچسبد.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 192
  • بازدید ماه : 192
  • بازدید سال : 3,679
  • بازدید کلی : 8,160