loading...
رشد هوشمند
رها مانا بازدید : 23 سه شنبه 12 مرداد 1400 نظرات (0)

اطلاعات مهم در مورد بریس ، قیمت و روند درمان

ما یک مقاله بسیار ویژه آماده کرده ایم که هرکسی که در مورد پوشیدن بریس فکر می کند و با علامت سوال مختلف گیج شده است ، آن را با دقت مطالعه می کند. ابتدا بیایید به طور مختصر "بریس چیست" توضیح دهیم و به همه سوالات مربوط به انواع بریس ، قیمت و درمان بریس پاسخ دهیم.

 

بریس چیست؟

به دستگاههایی که در فرایند درمان برای اصلاح دندانها با تراز نامنظم ، کج و اختلالات مشابه استفاده می شود بریس می گویند. در درمان بریس ها از براکت های مربعی متصل به دندان ها و سیم های قوسی متصل به براکت ها استفاده می شود. سیم های قوس نیروی کمی به براکت ها وارد می کنند و به دندان ها اجازه می دهد نظم خاصی را در طول زمان بازیابی کنند. البته بسته به نوع و سطح نقص دندان ها می توان از مواد مختلفی استفاده کرد.

 

چه کسانی باید از بریس استفاده کنند؟

 

هر کودک ، نوجوان یا بزرگسالی که مشکلاتی مانند شلوغی ، تراز کردن نامنظم و دندان های مشابه دارد می تواند از بریس استفاده کند. هیچ محدودیت سنی بالایی برای بریس های دندانی وجود ندارد. به همین دلیل ، تمرکز بر س "ال "از چه سنی" مفید است تا این که "بریس ها چند ساله هستند".

 

سیم درمانی برای کودکان زیر 5 سال توصیه نمی شود. لازم به ذکر است که سن ایده آل 8 سال به بالا است. اگر در حال بررسی این موضوع برای فرزند زیر 8 سال خود هستید ، مشورت با یک متخصص دندانپزشکی مفید خواهد بود.

 ارتودنسی با قیمت مناسب

قیمت بریس ها چقدر است؟

قیمت بریس ها تحت تأثیر عوامل زیادی مانند مدت زمان درمان ، میزان نقص در دندان ها و مواد مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال ، گاهی اوقات فقط دندانهای بالا ممکن است به بریس نیاز داشته باشند. در این مورد ، ممکن است لازم باشد فقط قیمت بریس های بالایی داده شود. یا گزینه هایی مانند بریس های نامرئی ، بریس های شفاف می توانند عوامل اصلی تعیین کننده قیمت باشند.

 

آیا قرار دادن سیم دردناک است یا دردناک؟

درمان بریس ؛ این یکی از بدون درد ترین و بدون درد ترین درمان های دندانپزشکی است. در حین بست بریس آسیبی نخواهید دید ، زیرا براکت های قرار گرفته روی دندان با باندینگ ثابت می شوند. هیچ موردی از ایجاد سوراخ در سطح دندان وجود ندارد. پس از اتصال براکت ها ، آهن قوس با عبور از شیارهای مناسب در براکت ها ثابت می شود.

 

سوالات متداول مانند "آیا برای نصب بریس نیاز به کشیدن دندان است؟" بله ، در برخی موارد لازم است ، در برخی موارد لازم نیست. اگر به طور منظم از سلامت دهان و دندان حمایت می کنید ، احتمالاً نیازی به آن نخواهید داشت. اگر به مدت طولانی سلامت دندان خود را مختل کرده اید ، به عنوان مثال ، اگر در دهان خود حفره دارید ، قبل از قرار دادن براکت دندان باید مداخله کنید. می توان از تمیز کردن پوسیدگی یا کشیدن دندان استفاده کرد.

 

گاهی اوقات ممکن است برای نصب بریس برخی دندان ها نیاز به کشیدن داشته باشند ، در مواردی که دندان های شیری نمی افتد و تعداد دندان های شما بیشتر از حد معمول است. اگرچه این شرایط نادر هستند ، اما مداخلات مهمی برای سلامت دهان و دندان شما هستند. هیچ یک از این روش ها باعث درد یا رنج غیرقابل تحملی نمی شوند.

 

البته ، بریس توسط هیچ دندانپزشکی انجام نمی شود. مهم است که توسط دندانپزشک ارتودنسی انجام شود.

 

به راحتی می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات زیر مطرح کنید. در صورت تمایل ، می توانید تجربیات خود را در این زمینه به اشتراک بگذارید. نظرات شما برای همه بازدیدکنندگان بسیار مهم است.

 

انواع سیم چیست؟

به همه وسایلی که در ارتودنسی روی دندان ها اعمال می شود ، دستگاه می گویند. بنابراین ، تقسیم آنها به گروه بسیار دشوار است. این مقاله درباره همه لوازم نیست - برای جلوگیری از سردرگمی ؛ ارجح ترین انواع سیم ها h ما اطلاعاتی در مورد آن دادیم. تفاوت بین سیمها معمولاً توسط براکتها (دستگاه کوچک مربع شکل) چسبیده به سطح دندان تعیین می شود.

 

بریس های شفاف: این دستگاه ها در ساختارهای چینی یا شفاف هستند که براکت ها با رنگ دندان یکسان هستند. پذیرفته شده است که آنها از نظر زیبایی دندان نسبت به براکت های فلزی ظریف تر به نظر می رسند ، اما دوام آنها مانند براکت های فلزی نیست. بنابراین ، نگهداری آنها نیاز به کمی دقت بیشتر دارد.

 

براکت فلزی: بادوام ترین نوع براکت است. به همین دلیل ، آنها به عنوان پرکاربردترین نوع سیم شناخته می شوند. از نظر ظاهر زیبایی دندان ها ، ممکن است مانند براکت های شفاف جذاب به نظر نرسند. با این حال ، لازم به یادآوری است: بهتر است نوع سیم را همراه با متخصص ارتودنسی تعیین کنید.

 ارتودنسی با قیمت مناسب

بریس های زبانی: بریس های زبانی "نامرئی" نامیده می شوند زیرا به داخل دندان وصل شده اند ، نه به جلو. مگر اینکه دهان خود را کاملاً باز کنید ، دیدن این سیم ها برای طرف مقابل تقریباً غیرممکن است. این یک نوع سیم است که اغلب توسط گروه سنی نوجوانان و بزرگسالان با نگرانی های زیبایی ترجیح داده می شود. گاهی اوقات تعریف "نامرئی" برای سیم های شفاف استفاده می شود.

 

سایر براکت ها: براکت های چوبی ، دیمونی ، سرامیکی ، رنگی نیز موجود است. پلاک های شفاف مورد استفاده برای درمان ارتودنسی بی سیم نیز از جمله جایگزین های اصلاح دندان است.

یادآوری: ممکن است قیمت بریس ها با توجه به مواد بالا متفاوت باشد.

 

آیا بعد از برداشتن بریس دندان ها دوباره خراب می شوند؟

دندانها همیشه متحرک هستند. به همین دلیل ، ممکن است دندان های شما در اولین دوره هایی که با بریس ها خداحافظی می کنید ، به وضعیت قبلی خود بازگردند. این نباید شما را بترساند ، زیرا راه حل بسیار ساده است. دندان های شما باید با وسایل مختلف تا زمانی که به سفارش جدید خود عادت کنند ، پشتیبانی شود. تا زمانی که دستورات ارتودنتیست خود را رعایت کنید ، دندان های شما خراب نمی شوند.

 

"خوب ، آیا علامتی روی دندان های من وجود خواهد داشت؟"

 

خیر ، وقتی براکت ها برداشته می شوند ، همه آثار با یک فرآیند تمیز کردن ساده برداشته می شوند و اثری از بریس روی دندان شما وجود ندارد. پس از برداشتن سیم ها ، لبخندی را دارید که آرزوی آن را داشتید.

 

روشهای مراقبت از بریس و مسواک زدن

برخلاف تصور عموم ، نگهداری سیم ها بسیار آسان است. کاری که شما باید انجام دهید این است که دندان های خود را به طور مرتب مسواک بزنید ، درست مانند افرادی که از بریس استفاده نمی کنند. مسواک زدن منظم برای افرادی که از بریس استفاده می کنند بسیار مهم است ، زیرا ذرات غذایی که بین بریس ها جمع می شوند می توانند مشکلات مختلف دندانی ایجاد کنند. مسواک زدن 2-3 بار در روز در طول مدت استفاده از بریس مهم است.

 

استفاده از مسواک با نوک نرم برای کسانی که از سیم استفاده می کنند توصیه می شود. برس های موتوری یا نوک سخت توصیه نمی شود.

 

به طور خلاصه: بعد از مسواک زدن منظم با مسواک مناسب نیازی به نگرانی در مورد سلامت دندان های شما نیست.

 

کسانی که سیم در دهان دارند نباید غذا بخورند؟

تلر انتخاب غذایی شما را بیش از حد محدود نمی کند ، اما ممکن است لازم باشد مدتی از برخی غذاها و نوشیدنی ها دوری کنید. در این فرایند ، شما نباید میوه های سفت مانند سیب را گاز بگیرید ، اما می توانید آنها را با برش خوردن مصرف کنید. مراقبت از غذاهای سفت مفید است. به همین ترتیب ، دوری از غذاهای چسبناک و شیرین بسیار مفید خواهد بود. همچنین توصیه می شود از نوشیدنی های اسیدی در حالی که رشته هایی در دهان دارید استفاده کنید. اگرچه نه چندان زیاد ، می توانید نوشیدنی های اسیدی را با نی مصرف کنید.

 

آیا سیم ها بر گفتار تأثیر می گذارند؟

هفته اول که بریس دارید ، ممکن است تغییرات جزئی در گفتار شما ایجاد شود زیرا هنوز به آن عادت ندارید. از آنجایی که عادت به سیم ها طولی نمی کشد ، از هفته دوم هیچ مشکلی نخواهید داشت. جملات منفی مانند "صحبت با بریس در دندانها بسیار دشوار است" عموماً ادعاهای بی اساس هستند که در بین عموم مردم رواج دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 24
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 74
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 83
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 235
  • بازدید ماه : 235
  • بازدید سال : 3,722
  • بازدید کلی : 8,203