loading...
رشد هوشمند
رها مانا بازدید : 23 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

 

5 نکته مهم برای تمیز کردن دندان مصنوعی

 

همانطور که باید روزانه به مراقبت های دهان و دندان توجه شود ، همان توجه به دندان های مصنوعی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. اخلال در مراقبت روزانه در پروتزهای متحرک می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. هنگامی که از مراقبت غافل می شوید ، ابتدا بقایای غذا جمع می شود ، سپس این بقایای غذایی می تواند باعث تکثیر باکتری ها و ایجاد زخم در دهان شود. دارندگان پروتز ثابت و متحرک نیز باید هر 6 ماه یکبار به چک مراجعه کنند.

 

مراقبت از دهان و دندان بعد از پروتزهای دندانی باعث افزایش عمر پروتزها و جلوگیری از بیماری های دهان می شود. افرادی که از پروتزهای ثابت استفاده می کنند باید حداقل 2 بار در روز پروتزهای خود را مسواک بزنند. برای نگهداری پروتزها ، مهم است که آنها از برس مخصوص پروتز دندان دو سر برای تمیز کردن قسمت های بدن که جای دندان های خالی را می گیرند ، استفاده کنند.

 

دندان مصنوعی چیست ، چرا ساخته می شود؟

 

پروتز دندان یک روش درمانی است که در درمان دیررس از دست دادن دندان یا مشکلات لثه بیمار استفاده می شود ، جایگزین دندان طبیعی می شود و بهبود عملکردی را ایجاد می کند. به لطف این پروتز ، بیمار می تواند به راحتی غذا بخورد ، در نشان دادن دندان های خود دریغ نکنید و می تواند عملکردهای گفتاری خود را انجام دهد. پروتز دندان؛ این یک عامل بسیار مهم در تسکین اضطراب زیبایی بیمار و دستیابی به ساختار دهان سالم است.

 

انواع دندان های مصنوعی کدامند؟

 

پروتزهای دندانی انواع مختلفی دارند. نوع پروتز مناسب با شرایط بیمار با توجه به درمان انجام شده تعیین می شود.

 

 

 

انواع پروتز دندان عبارتند از:

 

دندان مصنوعی ثابت

پروتزهای ثابت پروتزهای چسبی تاج مانند هستند. از آنجا که ساختارهای آنها ثابت است ، بیمار نمی تواند آنها را برداشته و به آنها متصل کند. می تواند توسط دندانپزشک برداشته شود.

 

پروتز متحرک

پروتزهایی که معمولاً ترجیح داده می شوند پروتزهای متحرک هستند. اگر از دست دادن دندان در دهان بسیار زیاد باشد ، پروتز متحرک دندان ترجیح داده می شود. با استفاده از این نوع پروتز ، بیمار می تواند دندان ها را خودش برداشته و قرار دهد.

 

پروتزهای کامل

اگر بیمار تمام دندانهای خود را از دست داده باشد ، از پروتز دندان استفاده می شود.

 دندانپزشکی میرداماد

پروتزهای جزئی

در مواردی که چند دندان از بین می رود ، از پروتز جزئی دندان استفاده می شود. در اینجا دندان ها با موادی مانند قلاب و ناخن به دهان بیمار ثابت می شوند.

 دندانپزشکی میرداماد

 

 

پروتزهای پایه ایمپلنت

این پروتزها عبارتند از: به 2 حالت ثابت و متحرک تقسیم می شود. پروتزهای ثابت در از بین رفتن دندانهای منفرد یا بیشتر اعمال می شوند. تاج یا پل را می توان با پشتیبانی از ایمپلنت اعمال کرد.

 

موارد متحرک با گرفتن ساپورت از ایمپلنت در مرحله از دست دادن کامل دندان های دهان ، در مواردی که استخوان ها کافی نیستند ، اعمال می شود.

 

 

 

اهمیت حفظ پروتز دندان چیست؟

 

لازم است به همان اندازه دندانهای طبیعی به دندانهای مصنوعی اهمیت داده شود و به طور منظم نگهداری روزمره و روزمره انجام شود. عدم مراقبت از دندان های مصنوعی می تواند باعث ایجاد مشکل در دهان و دندان شود ، در حالی که عمر پروتز را کوتاه می کند.

 

در اینجا 5 نکته مهم برای تمیز کردن دندان مصنوعی آورده شده است:

 

برای افرادی که از پروتزهای متحرک استفاده می کنند بسیار مهم است که پروتز دندان را بعد از غذا برداشته و مطابق با پیشنهاد دندانپزشک آن را تمیز کنند. در غیر این صورت ، باقی مانده های غذا ممکن است در زیر پروتز باقی بمانند.

برای جلوگیری از بوی بد دهان و مشکلات لثه ، پروتز باید هر شب قبل از خواب برداشته شود.

استفاده از محصولاتی که می توانند پروتز دندان را فرسایش دهند و لاک پروتز را خراب کنند ، عمر پروتز را کوتاه می کند. پروتز نباید با محصولات مضر مانند شوینده یا سفید کننده تمیز شود. با قرص تمیزکننده پروتز دندان که مخصوصاً با اثر ضد باکتری در بازار موجود است ، پروتزها باید تا صبح نگه داشته شوند. پروتزهای کامل باید حداقل دو بار در روز با ژل پاک کننده مسواک بزنند. بنابراین ، باقی مانده های غذا ، لکه های سیگار ، چای و قهوه باید تمیز شود. در مسواک زدن باید از برس های مخصوص پروتز استفاده شود. به این ترتیب تمیز کردن شیمیایی و همچنین تمیزکاری مکانیکی با مسواک زدن انجام می شود.

به منظور جلوگیری از شکستن پروتزهای دندانی در طی مراحل مسواک زدن ، پروتز دندان باید در یک حوله یا ظرف پروتز پر از آب تمیز شود.

افرادی که از پروتز استفاده می کنند قطعاً باید هر شش ماه به دندانپزشک مراجعه کرده و آنها را چک کنند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 213
  • بازدید ماه : 213
  • بازدید سال : 3,700
  • بازدید کلی : 8,181