loading...
رشد هوشمند
رها مانا بازدید : 25 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

آیا دندان شما شکسته است؟ الان چه کار می توانید بکنید؟

شکستن دندان جلو واقعا ضربه بزرگی است. دندان جلوی شکسته توانایی شما در خوردن و صحبت را مختل می کند و باعث می شود از دست دادن چنین قسمت مهمی از لبخند خجالت بکشید.

 

زمان بلافاصله پس از شکستن یا از دست دادن دندان جلو نیاز به تصمیم گیری سریع از طریق اطلاعات صحیح دارد. مانند بسیاری از مشکلات پزشکی ، افسانه ها و داستان های بسیاری در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهیم و چه کاری انجام ندهیم وجود دارد. بگذارید به شما کمک کنیم واقعیت را از داستان جدا کنید تا بتوانید به سرعت به بازگرداندن لبخند خود ادامه دهید.

 

وضعیت دندان شکسته جلوی شما چگونه است؟

 

تمام اطلاعات این مقاله در مورد آسیب های دندانی ناشی از ضربه ، نه به دلیل پوسیدگی دندان ، اعمال می شود. دندان قدامی شکسته ساده به نظر می رسد ، اما در واقع چند نوع ضربه وجود دارد که فرد می تواند از آن رنج ببرد. هر کدام علائم و برنامه درمانی خاص خود را دارند:

 

دندان شل

 

آیا می دانید دندان ها می توانند تکان بخورند؟ لرزش دندان نام دیگر دندان لق شده در اثر ضربه به دهان است. به طور معمول با خونریزی و درد خفیف تا متوسط ​​همراه است.

 

اگر دندان شما هنوز باریک اما کمی شل است ، ممکن است احساس خوشبختی کنید زیرا از بدترین شرایط جان سالم به در برده اید. این ممکن است درست باشد ، اما به این معنی نیست که می توانید آرام بنشینید و آرام باشید. بسته به قدرت ضربه ، دندان ممکن است به ریشه آسیب برساند یا به داخل فک شما رانده شود ، هیچ یک از آنها برای شما قابل مشاهده نیست.

 

بنابراین مهم است که در اسرع وقت پس از بروز ضربه مغزی به دنبال درمان فوری دندانپزشکی باشید.

 

دندان شکسته

 

دندان شکسته هنگامی رخ می دهد که قسمت قابل توجهی از دندان شکسته شده و معمولاً ریشه و پالپ آن را نشان می دهد. این شبیه ترکیبی از مناطق سفید ، تیره و قرمز خواهد بود. اگر دندان شما شکسته باشد ، درد متوسط ​​تا شدیدی خواهید داشت و باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. دندان های شکسته که درمان نشوند می توانند باعث درد شدید ، عفونت ، تورم و یک فوریت پزشکی احتمالی شوند.

 

دندان واژگون

 

یک دندان کاملاً شکسته که به آن Avulsion دندان نیز گفته می شود ، باعث بیشترین خونریزی از این سه تروما خواهد شد. مانند هر زخم دیگری ، به منطقه فشار وارد کنید تا خونریزی متوقف شود. اگر در عرض 30 دقیقه خونریزی متوقف نشد ، یا اگر پس از آسیب دیدگی با لخته شدن مشکل دارید ، به اورژانس مراجعه کنید.

 

اگر ماده را پیدا کردید ، آن را درون شیر قرار دهید (یا اگر شیر موجود نیست آب یا بزاق داشته باشید) تا زمانی که به دندانپزشک نرسد ، آن را حفظ کنید. ریشه دندان را لمس نکنید و سعی نکنید مسواک بزنید.

 

اورژانس دندانپزشکی - آنچه در دندانپزشک انتظار می رود

 

در بیشتر موارد ، دندانپزشک برای تعیین شدت وضعیت ، از اشعه ایکس منطقه آسیب دیده استفاده می کند ، سپس بسته به شدت آسیب ، برنامه درمانی برای راه حل های موقتی و دائمی ایجاد می کند.

 

هر شرایطی متفاوت است ، اما اگر دندان اصلی قابل نجات باشد ، معمولاً دندانپزشک سعی در نجات آن دارد. اگر دندان قدامی شکسته باشد ، می توان آن را به دندانهای دو طرف تقسیم کرد تا به ثابت نگه داشتن آن در هنگام بهبود کمک کند. برای یک دندان شل شده ، دندانپزشک ممکن است سعی کند دندان را دوباره وارد کند. اگر دندان قابل جابجایی است ، این بهترین حالت است ، اما انتظار می رود چندین قرار ملاقات پیگیری برای دندانپزشک برای مشاهده بهبودی دندان داشته باشید.

 

اگر دندان شکسته جلو نتواند نجات یابد ، پزشک در مورد گزینه های کوتاه مدت و بلند مدت پروتز دندان شما صحبت خواهد کرد. اینها ممکن است شامل تاج ، بریج ، ایمپلنت یا پروتز جزئی باشد.

 

 

 

سریعاً راهنمایی بگیرید

از آنجا که دندان شما به خودی خود بهبود نمی یابد ، مهم است که پس از وقوع ضربه ، در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. عدم مراجعه به پزشک می تواند منجر به عفونت یا دندان آسیب دیده تا حدی شود که باید کاملاً برداشته شود.

رها مانا بازدید : 19 سه شنبه 07 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

پوسیدگی دندان بطری کودک چیست؟

پوسیدگی دندان در نوزادان و کودکان بسیار جوان اغلب به عنوان پوسیدگی بطری کودک شناخته می شود. پوسیدگی بطری زمانی اتفاق می افتد که مایعات شیرین یا قند طبیعی (مانند شیر ، شیر خشک و آب میوه) برای مدت طولانی به دندان های کودک بچسبند. باکتری های موجود در دهان از طریق این قند رشد کرده و اسیدهایی تولید می کنند که به دندان حمله می کنند.

 

کودکانی که پستانک آنها غالباً در قند یا شربت فرو می رود در معرض خطر هستند. به خصوص نوشیدن شیرین هنگام خواب یا شب مضر است زیرا جریان بزاق پس از خواب کاهش می یابد.

 

پوسیدگی دندان بیماری است که می تواند با عبور باکتری های ایجاد کننده حفره از مادر (یا مراقب اصلی) به کودک شروع شود. این باکتری ها از بزاق عبور می کنند. هنگامی که مادر قاشق شیر خشک را در دهان خود قرار دهد یا پستانک را در دهان خود تمیز کند ، می توان باکتری را به کودک منتقل کرد.

 کلینیک دندانپزشکی کودکان

اگرچه پوسیدگی بطری به طور معمول در دندان های فوقانی جلویی رخ می دهد ، ممکن است دندان های دیگر نیز تحت تأثیر قرار گیرند.

 

آیا فکر می کنید دندان های شیری موقتی هستند و بنابراین مهم نیستند؟ اشتباه می کنی. دندان های شیری برای جویدن ، صحبت کردن و لبخند زدن ضروری هستند. آنها همچنین به عنوان جایگزین دندانهای بزرگسالان عمل می کنند. اگر پوسیدگی بطری درمان نشود ، می تواند باعث درد و عفونت شود. در پوسیدگی های شدید ، ممکن است نیاز به کشیدن دندان ها باشد.

 کلینیک دندانپزشکی کودکان

اگر دندان ها به دلیل پوسیدگی بطری خیلی زود آلوده یا از بین بروند ، ممکن است کودک شما عادات غذایی ضعیف ، مشکلات گفتاری ، کج شدن دندان ها و دندان های بزرگسال آسیب دیده ایجاد کند. بعلاوه ، احتمال کج شدن دندانهای بزرگسال بسیار افزایش می یابد.

 

خبر خوب این است که چند مرحله ساده می تواند از پوسیدگی دندان در بطری جلوگیری کند. این شامل رعایت بهداشت دهان و دندان در سنین پایین است. پس چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟

 

بعد از هر بار تغذیه ، لثه کودک را با یک گاز تمیز یا پارچه شستشو پاک کنید. با روشن شدن اولین دندان ، مسواک زدن بدون خمیر دندان را شروع کنید. اگر استفاده از خمیردندان را انتخاب کردید ، از یک نوع فلوئور بدون فلوئور استفاده کنید.

 

لثه ها را در مناطق بدون دندان تمیز و ماساژ دهید. پس از برداشتن تمام دندانهای شیری از نخ دندان استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کودک شما به میزان کافی فلوراید برای کاهش کبودی دریافت می کند. اگر منبع آب محلی شما حاوی فلوراید نیست ، از دندانپزشک یا پزشک خود بخواهید که آیا باید از مکمل استفاده کنید.

 

فقط شیر خشک ، شیر یا شیر مادر را درون بطری ها بریزید. از پر کردن بطری با مایعات مانند آب قند ، آب میوه یا نوشابه خودداری کنید.

 

اگر کودک شما از پستانک استفاده می کند ، به او یک پستانک تمیز بدهید. در شکر یا عسل فرو نبرید.

 

هنگامی که اولین دندان کودک شما ظاهر شد ، با دندانپزشک خود در مورد برنامه ریزی برای اولین بازدید دندانپزشک صحبت کنید. یاد آوردن؛ شروع زودهنگام کلید سلامتی دندان برای یک عمر است.

رها مانا بازدید : 29 شنبه 04 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

چرا باید از محافظ دهان استفاده کنید؟

ما به عنوان یک کلینیک دندانپزشکی ، روی مراقبت های پیشگیرانه متمرکز می باشیم تا دندان ها و لثه های بیماران را سالم نگه داریم و موارد اضطراری را از بین ببریم.

 

محافظت در برابر آسیب های ورزشی

 

در ماه های تابستان ، با گرمای هوا ، فصل ورزش آغاز می شود. متأسفانه ، بیشتر مردم متوجه نمی شوند که استفاده از محافظ دهان در حین ورزش چقدر مهم است. انجمن دندانپزشکان آمریکا تخمین می زند که محافظ دهان سالانه از بیش از 200000 آسیب دهانی جلوگیری می کنند. محافظان دهان به کاهش برجستگی هایی که می توانند باعث شکستگی دندان ها ، آسیب های لب ، آسیب به زبان ، صورت یا فک شوند ، کمک می کنند. همچنین اعتقاد بر این است که آنها می توانند از شدت و بروز ضربه های مغزی بکاهند. بنابراین ، هنگام آماده سازی یا آماده سازی فرزندان خود برای ورزش ، اطمینان حاصل کنید که آنها لباس محافظ لازم را به تن می کنند و همچنین از اهمیت محافظ دهان اطمینان حاصل کنید.

 

محافظت در برابر سفت شدن و سنگ زنی

 

در مواقع استرس یا اضطراب ، بسیاری از افراد ممکن است هنگام خواب دندان های خود را بچرخانند و فشار دهند. این نه تنها بر سلامت دندان های شما تأثیر دارد ، بلکه علائم دیگری مانند گوش درد ، فک درد و سردرد را نیز تحریک می کند. هدف محافظ دهان محافظت از دندان ها و جلوگیری از فشار دادن در حالی که فک را در موقعیت راحت تری نگه داشته اید.

 

خروپف را کاهش داده و آپنه خواب انسدادی را برطرف کنید

 

اگر خروپف عادی شده است ، ممکن است بخواهید از محافظ دهان استفاده کنید. خروپف در اثر جریان فشرده هوا از طریق حفره باریک راه هوایی ایجاد می شود. این می تواند با افزایش سن بدتر شود. روش های درمانی مختلفی وجود دارد ، از جمله استفاده از دهان برای قرار دادن زبان و کام نرم و باز نگه داشتن راه هوایی.

 

خروپف همچنین از ویژگی های آپنه انسدادی خواب است. آپنه انسدادی خواب وضعیتی است که در آن تنفس به صورت غیر ارادی برای مدت کوتاهی در طول خواب متوقف می شود. جریان هوا متوقف می شود زیرا فضای راه هوایی در ناحیه گلو بسیار باریک است. یک وسیله دندانپزشکی مانند محافظ دهان می تواند به موقعیت فک پایین به جلو کمک کند ، که می تواند به آن کمک کند جریان هوا مناسب باشد. آپنه خواب یک بیماری پزشکی جدی است که نیاز به درمان فوری دارد.

 

محافظ های دهانی انواع مختلفی دارند ، اما اکثر محافظ ها به عنوان محافظ دندان در نظر گرفته می شوند. برای بحث در مورد اینکه آیا محافظ دهان راه حل مناسبی برای شماست و در اسرع وقت یک محافظ محافظ شخصی دریافت کنید

رها مانا بازدید : 27 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

آیا باید دندان عقل کشیده شود؟

از آنجا که به طور کلی در سنین 18-20 سالگی رشد می کنند ، دندان هایی که دندان های عقل نامیده می شوند در واقع سومین دندان مولر هستند. از آنجا که دندان عقل در پشت دهان باعث تقویت ساختار فک می شود ، نیازی به بیرون کشیدن آن نیست. گاهی اوقات ، محدودیت فضا ، انسداد استخوان یا دندان مجاور ممکن است از رشد دندان جلوگیری کند. در این موارد ، دندان ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد.

 

اگر نیمی از دندان برداشته شود و نیمی در استخوان فک مدفون شود ، یک جیب لثه بین لثه اطراف طرف دررفته ایجاد می شود. این جیب آدامس فضای مناسبی را برای مواد غذایی و باکتری هایی که می خوریم ایجاد می کند. با رشد باکتری ها در این فضا ، ممکن است عفونت ، کبودی و تورم ایجاد شود.

 

دندان عقل در کیسه ای درون استخوان فک ایجاد می شود. با پر کردن کیسه با مایع ، می تواند کیستی ایجاد کند که می تواند به استخوان فک ، دندان ها و اعصاب آسیب برساند. به ندرت ، یک تومور. این معمولاً یک کیست غیر سرطانی خوش خیم است و این عارضه ممکن است به برداشتن بافت و استخوان نیاز داشته باشد.

 

علائم

 

هنگامی که دندان عقل آلوده شده ، به دندان های دیگر آسیب برساند یا سایر مشکلات دندانی را ایجاد کند ، ممکن است برخی علائم را تجربه کنید.

 

لثه های قرمز یا متورم

خونریزی لثه

درد فک

ورم اطراف چانه

بوی بد دهان

طعم نامطبوع در دهان

مشکل دهان باز کردن

بیشتر مشکلات موجود در دندان عقل با آنتی بیوتیک و دهان شویه قابل درمان است. کشیدن دندان معمولاً زمانی توصیه می شود که سایر درمان ها جواب نداده باشند. اگر دندانپزشک شما فکر می کند ممکن است نیاز به کشیدن دندان باشد ، آنها معمولاً می خواهند از دهان شما عکس رادیوگرافی بگیرند تا موقعیت دندان های شما با خیال راحت تری مشاهده شود.

 

عوارض احتمالی

 

دندانپزشکان و جراحان از رهنمودهای مصوب ملی برای کشیدن دندان عقل پیروی می کنند. همانند تمام جراحی ها ، ممکن است در استخراج دندان عقل خطرات وجود داشته باشد. این موارد شامل عفونت یا تاخیر در بهبودی است که اگر در دوران نقاهت سیگار بکشید ، احتمال آن بیشتر است.

 

در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های مراقبتی که توسط دندانپزشک انجام می شود ، ممکن است عارضه احتمالی دیگر درد در لثه یا فک و بوی بد یا طعم از جای خالی دندان باشد. همچنین خطر کمی برای آسیب عصبی وجود دارد که می تواند احساس گزگز یا بی حسی در زبان ، لب پایین ، فک ، دندان ها و لثه ها ایجاد کند. این معمولاً موقتی است اما ممکن است در موارد نادر دائمی باشد.

 

قرارهای منظم دندانپزشکی هر 6 ماه یکبار برای بهداشت و کنترل به دندانپزشک این امکان را می دهد تا رشد و ظهور دندان عقل شما را کنترل کند.

رها مانا بازدید : 26 یکشنبه 29 فروردین 1400 نظرات (0)

راز تاج دندان طبیعی

امروزه ، با تأثیر فناوری ، دندانپزشکی زیبایی به یکی از رشته های مداوم در حال پیشرفت تبدیل شده است و افراد بیشتری علاقه مند به زیبایی و زیبایی بیشتر لبخندهای خود هستند.

 

لبخند بد می تواند اعتماد به نفس و عزت نفس شما را مختل کند. روکش های چینی به شما این امکان را می دهد که این اعتماد را دوباره برقرار کرده و به لبخند زیبایی دست پیدا کنید.

 لمینت با قیمت مناسب

بنابراین پرسلن E-Max چیست؟

 

اینها انواع خاصی از تاج های ساخته شده از مواد ضد عفونی کننده لیتیوم هستند. دی سیلیکات لیتیوم به دلیل مقاومت برتر و زیبایی به عنوان ماده ترمیم کننده معروف است. تاج های E-max کمی شفاف هستند و بنابراین با رنگ دندان های شما مطابقت دارند. این ویژگی باعث شده تاج های E-Max به عنوان گزینه محبوب برای ترمیم ها ، به ویژه در دندان های قدامی ، شناخته شود. این لایه سرامیکی که مخصوصاً در ضخامت ناخن ، به رنگ ، اندازه و فرم دلخواه تهیه می شود ، به سطح جلوی دندان چسبیده است. از آنجایی که مقدار برداشته شده از دندان به 0.3-0.7 میلی متر محدود می شود ، نیازی به کاهش هر دندانی نیست.

 لمینت با قیمت مناسب

به دلیل عوامل خارجی مانند قهوه ، چای ، سیگار تغییر رنگ نمی دهد. با داشتن رنگ صحیح ، تشخیص چینی های e-max از دندان های اصلی دشوار است.

 

بزرگترین مزیت تاجهای E-max نسبت به زیرکونیوم شفاف بودن آنها است. رنگ آن دقیقاً می تواند با رنگ دندانهای مجاور محل قرارگیری تاج مطابقت داشته باشد. دامنه رنگ موجود برای تاج E-max در مقایسه با تاج زیرکونیوم بیشتر است. این امر شانس تطابق رنگی کامل را در مقایسه با زیرکونیوم بسیار افزایش می دهد.

رها مانا بازدید : 34 پنجشنبه 26 فروردین 1400 نظرات (0)

پوسیدگی دندان مسری است!

همه می دانند که سرماخوردگی و آنفولانزا مسری است. پوسیدگی دندان چطور؟

 

پوسیدگی دندان مسری است زیرا توسط یک باکتری به نام "Mutans Streptococcus" ایجاد می شود که از طریق بزاق قابل انتقال است. تحقیقات نشان داده است که پوسیدگی دندان یکی از شایع ترین بیماری های مسری دهان است و این میکروب ها از طریق غذا و ظروف مشترک ، عطسه و بوسیدن می توانند از دهان به دهان منتقل شوند.

 

چگونه می توان از پوسیدگی دندان در کودکان و نوزادان جلوگیری کرد؟

 

 

 

- پستانک یا بطری کودک خود را با دهان یا بزاق خود تمیز نکنید.

- وسایل آشپزخانه یا مواد غذایی مانند چنگال ، چاقو ، قاشق ، لیوان را به اشتراک نگذارید.

- دهان کودک خود را هر شب قبل از خواب با پارچه ای تمیز و نرم پاک کنید.

- کودک خود را با بطری به رختخواب نفرستید. شیر یا شیره ای که یک شب روی دندان ها می ماند ، باکتری های موجود در دهان آنها را تغذیه می کند و باعث ایجاد حفره می شود.

- از فرزند خود بخواهید اولین معاینه دندانپزشکی خود را به طور منظم انجام دهد. دندانپزشک می تواند نکاتی در مورد چگونگی جلوگیری از پوسیدگی و همچنین مراقبت از دندان به شما ارائه دهد. همچنین به ایجاد روال کمک می کند تا در مراحل بعدی زندگی از دندانپزشک نترسند.

 

 

چگونه می توان از پوسیدگی دندان در بزرگسالان جلوگیری کرد؟

 

 

 

همیشه بعد از غذا دندان های خود را با خمیر دندانهای حاوی فلوراید مسواک بزنید.

حدأقل یکبار در روز از نخ دندان استفاده کنید.

رژیم غذایی مغذی و متعادل داشته باشید. غذاهای شیرین و میان وعده های مکرر را محدود کنید.

برای بهداشت و معاینات دندان به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

رها مانا بازدید : 30 سه شنبه 24 فروردین 1400 نظرات (0)

در یک جلسه با فناوری CAD-CAM لبخند بزنید ...

در جهانی که بیش از 40٪ بزرگسالان با مشکلات درمان نشده دندانپزشکی دست و پنجه نرم می کنند ، هدف دندانپزشکی مدرن باید یافتن روشهایی برای مدیریت راحتتر وقت بیمار در مطب دندانپزشکی باشد. یکی از بزرگترین دلایل عدم توجه مردم به سلامت دندانها ترس از دندانپزشکان است. دلیل دیگر این است که بسیاری از مردم فکر می کنند که درمان نیاز به یک روند طولانی ، یعنی کمبود وقت دارد.

 

تصور کنید که به بیماران خود این فرصت را می دهید تا در یک جلسه ترمیم را انجام دهند.

 

فناوری CAD-CAM با سهولت مراجعه به دندانپزشکی و مراجعه کمتر به درمان ، هر دو این مشکلات را برطرف می کند.

 

بنابراین دندانپزشکی CAD-CAM دقیقاً چیست و چه مزایایی دارد؟ آیا دوست دارید بیشتر بدانید که چگونه این فناوری مدرن می تواند لبخند کامل و دلایل بیشتری برای مراجعه به دندانپزشک به شما بدهد؟

 

طراحی با کمک رایانه (CAD) و ساخت با کمک رایانه (CAM) برنامه های نرم افزاری هستند که به متخصصان انجام اقدامات پیچیده دندانپزشکی کمک می کنند. CAD-CAM توسط دندانپزشکان برای بهبود طراحی و ایجاد ترمیم های مصنوعی استفاده می شود.

 

در مرحله اول درمان ، تصاویر اسکن شده از دهان بیمار با دوربین نوری مستقیماً بر روی دستگاه ضبط می شود و مناسب ترین طرح پروتز با استفاده از نرم افزارهای خاص رایانه برای بیمار تهیه می شود. پس از آن ، ترمیم با دستگاه خاصی ساخته شده و در دهان بیمار قرار می گیرد. CAD-CAM که امکان استخراج دقیق 3D دندان را فراهم می کند ، به جای قرار دادن یک ماده نرم بر روی دندان و گرفتن قالب ، با گرفتن عکس با دوربین مخصوص این طرح را ایجاد می کند. این روش که اندازه گیری اندازه کامل دندان را امکان پذیر می کند ، ظرف چند دقیقه ساختاری مناسب برای دندان را نشان می دهد و بدین ترتیب پروتزهای مورد نظر بدون هیچ مشکلی بر روی بیمار اعمال می شوند.

 

فناوری CAD-CAM مزایای بسیاری را برای دندانپزشکی ترمیمی فراهم می کند.

 

 

 

 

 

ترمیم هایی با زمان انتظار کوتاه تر ، هزینه کمتر و احتمال خراب شدن آنها بسیار کمتر است

کیفیت تولید به دلیل مشاهده و کنترل انواع جزئیات هنگام طراحی ، بالا است.

یک زیبایی ظاهری کامل بدست می آید.

این یک مزیت بسیار جدی برای بیماران با دهان محدود و بازتاب گگ فراهم می کند.

رها مانا بازدید : 35 شنبه 21 فروردین 1400 نظرات (0)

برس نرم یا محکم ؟ کدام یک برای شما مناسب است؟

مسواک صدها سال پیش با استفاده از مواد طبیعی مانند شاخه و موی حیوانات اختراع شد. خوشبختانه اکنون گزینه های بهتری داریم. امروزه چندین گزینه مختلف مسواک موجود است ، از جمله مسواک های نرم و مویی.

 

انواع مختلفی از موی مسواک کدامند؟

 

به طور معمول سه نوع مسواک با موی نرم در فروشگاه ها وجود دارد ، نرم ، سخت و متوسط. مسواک های موی سفت ، که غالباً به آن مسواک های موی سفت و سخت گفته می شود ، اغلب در فروشگاه ها موجود نیستند ، زیرا بیشتر دندانپزشکان مسواک های با موی نرم را توصیه می کنند. اگر دندان های حساس یا علائم فرسایش دارید مسواک های با موی نرم را به شما توصیه می کنند. گزینه های زیادی برای مسواک وجود دارد ، از جمله:

 

سختی مو

 

زاویه موی سر

 

تعداد لایه های مویی

 

کدام مسواک بهتر است: مسواک نرم یا موی سخت؟

 

دندانپزشکان مسواک های با موی نرم را توصیه می کنند زیرا فشار زیاد یا مسواک زدن بیش از حد مشتاقانه می تواند روی مینای دندان و لثه تأثیر منفی بگذارد. انجمن دندانپزشکی توصیه می کند که مسواک هایی با موی نرم ، با موی زاویه دار یا چند لایه ، تمیزی کامل و بدون آسیب رساندن به دندان ها ارائه دهید. اگر فکر می کنید که مسواک شما خیلی نرم است ، می توانید گزینه های زیر را امتحان کنید:

 

موهای زاویه دار برای رفتن به گوشه ها و ترک ها

 

مسواک برقی برای قدرت بیشتر

 

موهای چند لایه

 

مسواک های برقی دارای سرهای موی نرم هستند زیرا چرخش و لرزش به هر حال فشار اضافی را به دندان های شما وارد می کند ، بدون اینکه نیازی به موی سر داشته باشد.

 

چگونه مسواک نرم یا موی سفت انتخاب کنیم؟

 

شما باید نوعی مسواک را انتخاب کنید که استفاده از آن حداقل دو بار در روز آسان و راحت باشد. گزینه های مختلفی بین مسواک دستی و برقی وجود دارد. با این حال ، اتفاق نظر دندانپزشکان در انتخاب مسواک های نرم و مویی است ، خصوصاً اگر تمایل دارید دندان های خود را بیشتر فشار دهید. فشار بیشتر به معنای تمیزتر شدن دندان ها نیست و در واقع می تواند باعث از بین رفتن لثه شود ، که می تواند به حساسیت دندان کمک کند. این می تواند باعث آسیب به مینای دندان و بافت های اطراف دندان شما شود.

 

اگر فکر می کنید که تمیزکاری کاملی با مسواک خود انجام نداده اید ، با متخصص بهداشت دندانپزشکی یا دندانپزشک درمورد اینکه کدام مسواک برای شما بهتر است صحبت کنید.

رها مانا بازدید : 27 پنجشنبه 19 فروردین 1400 نظرات (0)

انتخاب مسواک

 اگر دندانپزشک شما توصیه دیگری ندارد ، مسواک باید سختی متوسط ​​، حداقل 3 ردیف و از موی پلاستیکی با انتهای گرد باشد. با مسواک های کوچک می توان مسواک زدن دقیق تر و خوبی انجام داد. دسته برس و سر با موی سر باید موازی یکدیگر باشند. وقتی موهای برس به انتهای آن متمایل می شوند ، باید آنرا تغییر دهید (تقریباً 3 ماه). اگر این تمایل در عرض 1 ماه رخ دهد ، به این معنی است که شما با فشار دادن بیش از حد لازم مسواک می زنید.

 

مسواک ها باید نگهداری شوند تا در مدت زمان کوتاهی خشک شوند و با برس های دیگر تماس نداشته باشند.

 

در طی 30 دقیقه پس از مصرف نوشیدنی های اسیدی (آب پرتقال ، لیمو ، نوشیدنی های کولا و غیره) نباید مسواک زده شود یا از مصرف نوشیدنی های اسیدی به مدت 30 دقیقه بعد از مسواک زدن خودداری شود. نوشیدنی های اسیدی تعادل PH بزاق را بر هم می زنند و لایه محافظ ایجاد شده روی دندان ها را حل می کنند و پس از آن هنگام مسواک زدن ، لایه محافظ به طور کامل از روی دندان ها برداشته می شود و مقدار کمی سایش در سطح دندان ها وجود دارد.

 

روش مسواک زدن دندان

 

هدف از بین بردن باقیمانده مواد غذایی از تمام سطوح روی دندان ها ، لثه ها و زبان است. این کار نباید به طور تصادفی برای یک تمیز کردن موثر انجام شود.

 

بیشتر افراد مسواک زدن را از دندان های جلو شروع می کنند که این بزرگترین اشتباه است. دندانهای پشت به دلیل دارا بودن سطوح برآمده و برآمده ، که بیشتر در معرض غذا ، جویدن قرار دارند و تمیزترین آنها تمیز می شود ، سخت ترین دندانها را تمیز می کنند. عملکرد دندانهای جلو فقط گاز گرفتن است و تمیز کردن آنها آسان است زیرا سطوح صاف هستند.

 

به همین دلایل ، باید از فک بالا و دندانهای خلفی شروع کرد ، همه دندانهای مولر پایین و بالا باید تمیز شوند و سپس دندانهای جلویی استفاده شود.

 

کافی است یک خمیر به اندازه نخود را روی یک برس متوسط ​​سخت بزنید.

 

مسواک زدن را با اعمال یک فشار بسیار ملایم ، با نیمی از برس روی لثه ها و نیمی روی دندان ، شروع می کنید. حرکات کوچک ارتعاشی دایره ای بدون حرکت برس انجام می شود. پس از پخش شدن خمیردندان بر روی دندان ها ، یک حرکت رفت و برگشت رو به پایین در فک بالا و به سمت بالا در فک پایین انجام می شود. سپس با پیشروی یک اندازه برس ، تمام سطوح دندان تمیز می شود. هرگز خیلی فشار ندهید ، در غیر این صورت دندان ها فرسوده می شوند.

 

موهای ریز مانند موهای فرش روی زبان وجود دارد و بقایای مواد غذایی بین آنها جمع می شود. حتی اگر مسواک بزنید ، این بقایا در حین گفتار و بلع دوباره به دندان می چسبند. به همین دلیل ، زبان باید مانند برس با سطح دندانه دار پشت موها تمیز شود.

 

به همین ترتیب ، لایه های نازکی از باقیمانده مواد غذایی می توانند در قسمت داخلی لب و گونه ها جایی که ما لثه های ثابت می نامیم ، نگه داشته شوند. با حرکات دهان ، این باقیمانده ها می توانند دوباره به دندان ها برگردند. دهان باید پس از از بین بردن این باقی مانده ها مانند ماساژ ، بدون تحریک موهای نوک برس ، با آب زیادی شسته شود.

 

استفاده از دندان های نیش

 

ممکن است با مسواک زدن صفحه باکتری از رابط ها پاک نشود. از نخ دندان برای این کار استفاده می شود.

 

دو نخ دندان دستی با هدایت شاخص و انگشت شست بین دو دندان قرار می گیرد. نخ به سمت پایین حرکت می کند ، از یک طرف به دندان تکیه داده می شود ، سپس در همان محدوده به دندان دیگر تکیه داده و آن را به سمت پایین حرکت می دهد ، و رابط های تمام دندان ها تمیز می شود.

 

مسواک زدن دو بار صبح بعد از صبحانه و عصر قبل از خواب انجام می شود. نخ دندان هر دو روز استفاده می شود.

 

ترفندها

 

هنگام مسواک زدن نباید زیاد مسواک بزنید.

 

برای سلامت لثه ها باید از برس سخت و برای خونریزی لثه از برس نرم استفاده شود.

 

در طول مسواک زدن ، لثه ها نیز باید ماساژ دهند تا به گردش خون کمک کنند.

 

خمیر دندان نباید زیاد استفاده شود. استفاده زیاد از خمیر باعث حل شدن لثه ها می شود.

 

رها مانا بازدید : 21 دوشنبه 16 فروردین 1400 نظرات (0)

 

کمبود دندان در دهان

یکی از مشکلاتی که بیشتر ما تجربه می کنیم فقدان دندان است. اگرچه برخی از این وضعیت ناراحت کننده نیستند و به روش های درمانی متوسل می شوند ، اما برخی ناراحتی از این وضعیت احساس می کنند. با این حال ، این مشکل علاوه بر زیبایی ، مشکلات سلامتی زیادی را به همراه دارد.

 

مشکلات ناشی از دست دادن دندان ها

 

همه ما می دانیم که از دست دادن دندان ها زیبایی لبخند را خراب می کند ، اما همچنین باعث از بین رفتن اعتماد به نفس می شود. به جز آن

• از آنجا که عملکرد جویدن در ناحیه از دست رفته دندان به درستی انجام می شود ، به مرور زمان ذوب و نازک شدن در استخوان فک در این ناحیه اتفاق می افتد.

• عملکرد جویدن سالم به دلیل کمبود دندان اتفاق نمی افتد. و از آنجا که جویدن یک طرفه وجود دارد ، درد ، صدا و قفل شدن در مفاصل فک رخ می دهد.

• فقدان دندان باعث بدتر شدن تقارن صورت می شود.

• لب ها و گونه ها فرو ریخته و چین خورده اند ، با این وجود فرد پیرتر به نظر می رسد.

• کمبود دندان باعث باز شدن و پراکنده شدن دندانهای دیگر می شود.

• از آنجا که دندانهای کنار دندانهای از دست رفته نمی توانند ساپورت پیدا کنند ، شروع به سقوط در شکاف می کنند. دندانهای مقابل شروع به کشیدن دندان در ناحیه از دست رفته می کنند. در نتیجه ، عملکرد جویدن مختل می شود.

• نگه داشتن دندان های کشیده و کشیده دندان دشوار می شود. زیرا فرد نمی تواند دندان های خود را به اندازه کافی تمیز کند. پوسیدگی دندان ، حساسیت لثه و التهاب لثه رخ می دهد. با این حال ، از دست دادن دندان ها با گذشت زمان اتفاق می افتد.

• وقتی دندان از دست رفته باشد ، غذا نمی تواند به اندازه کافی چرخ شود و مواد مغذی به طور کامل بلعیده می شوند. بنابراین ، شکایات سوtion هاضمه و نفخ شکم آغاز می شود. این مشکل همچنین بیماری هایی مانند ورم معده ، زخم ، تورم را به همراه دارد.

• حس چشایی در زبان قرار دارد ، نه در معده. غذایی که بدون جویدن بلعیده می شود باعث افزایش وزن در فرد نیز می شود.

 کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

درمان

در صورت از بین رفتن تک دندان ، دندانپزشک با قرار دادن استخوان در ناحیه دندان از دست رفته ، سوراخی را در ناحیه محل قرارگیری ایمپلنت باز کرده و ایمپلنت را در سوراخ قرار داده و روی آن یک پوشش ایجاد می کند. کاشت اگر در پشت دندان کشیده شده دندان وجود ندارد ؛ 2 یا چند ایمپلنت پل می شوند. در موارد بی حسی کامل ، می توان یک پل کاملاً ثابت با تعداد کافی ایمپلنت ایجاد کرد ، یا چند کاشت قرار داده و از آنها پشتیبانی کرد تا باعث افزایش احتباس پروتز متحرک مورد استفاده بیمار شود.

تاج ، تخریب دندان ، در بعضی موارد ، باعث از دست رفتن قسمت زیادی از دندان و ضعیف شدن دندان می شود. در این موارد ، پر کردن کافی نخواهد بود. دندان برای مقاومت باید با فلز-پرسلان یا پرسلان پوشانده شود. به این پوشش که شکل ، رنگ و عملکرد دندان را فراهم می کند ، تاج گفته می شود.

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

پروتزهای ثابت نوعی پروتز هستند که روی دندان ها ثابت می شوند و مانند دندان های خود بیمار احساس می شوند. دندانهای از دست رفته یا دندانها با پلهایی که با پشتیبانی از دندانهای همسایه ساخته شده اند ایجاد می شوند. به تاج هایی که از بین رفتن مواد روی یک دندان از بین برود یا بریج هایی که کمبود دندان برطرف می شود ، پروتز ثابت گفته می شود.

پروتزهای متحرک در مواردی که تعداد دندان های از دست رفته با پروتز ثابت قابل جبران نیست ، یک روش درمانی متداول است که استفاده می شود.

 

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 110
  • بازدید ماه : 110
  • بازدید سال : 3,597
  • بازدید کلی : 8,078