loading...
رشد هوشمند
رها مانا بازدید : 24 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

 

اگر درمانی با بریس انجام نشود، چه مشکلاتی در آینده ممکن است ایجاد شود؟

کسانی که دندان کج یا نامنظم دارند ، در صورت عدم درمان با بریس ، در آینده برخی از مشکلات بهداشتی و زیبایی مربوط به دندان های خود را تجربه می کنند. صرف نظر از سن ، وقتی درمان ارتودنسی انجام نمی شود ، مشکلات تجربه شده بیشتر و بیشتر می شوند. هدف از درمان ارتودنسی اصلاح دندان ها از نظر زیبایی و عملکرد است. متخصصان ارتودنسی متعهد هستند تا اطمینان حاصل کنند که دندان ها و ساختار فک شما هماهنگ عمل می کنند تا بتوانید به بهترین شکل غذا بخورید. البته مواردی که یک متخصص ارتودنسی می تواند برای شما به همراه داشته باشد ، به این محدود نمی شود. بعد از درمان ارتودنسی ، ساختار دندان ها و فک شما بسیار بهتر از قبل خواهد شد.

 

 

چرا باید اختلالات ارتودنسی درمان شود؟

اگر با بریس درمان نشود ، دندان های فک پایین و بالا که از نظر سلامتی روی هم نمی نشینند ممکن است در آینده منجر به مشکلات مفصل فک شود. ممکن است جویدن مشکلاتی داشته باشد ، که مشکلات سیستم گوارشی را به همراه دارد. این می تواند باعث تحریف گفتار و بیان شود. در واقع ، این باعث مشکلات روانی و از بین رفتن اعتماد به نفس در افرادی می شود که دندان های شلوغ زیادی دارند. بنابراین ، اختلالات ارتودنسی باید درمان شود.

 

 ارتودنسی با قیمت مناسب

مشکلات سلامتی

مشکلات جویدن

دندانهایی که به طور نامناسب مرتب شده اند نمی توانند عملکردهای جویدن ، گاز گرفتن و گفتار را به درستی انجام دهند.

 

معده و مشکلات گوارشی ؛

دندان هایی که نمی توانند عملکرد جویدن خود را به درستی انجام دهند ، می توانند مشکلات گوارشی ایجاد کنند زیرا نمی توانند غذا را خوب خرد کنند.

 

مشکلات گفتاری ؛

از آنجا که دندان ها بهبود نمی یابند ، عملکرد گفتار خراب می شود و تلفظ و تلفظ حروف ممکن است مشکل ساز باشد.

 

مشکلات پوسیدگی دندان و از دست دادن دندان ؛

در موارد گزش یا گیجی دندان ، پوسیدگی دندان ایجاد می شود و تارتار می تواند ایجاد شود زیرا دندان ها تمیز نمی شوند. حساب دندانی همچنین می تواند منجر به از دست دادن دندان سالم در مراحل پیشرفته شود.

 ارتودنسی با قیمت مناسب

مشکلات بیماری لثه و استخوان ؛

دندان های گرفتگی و گرفتگی زمینه را برای رشد باکتری ها ایجاد می کنند و سپس این باکتری ها بیماری های لثه و استخوان را به همراه دارند.

 

مشکلات فک و مفصل ؛

اختلالات بسته شدن در فک ناشی از دندان ها می تواند منجر به سردرد ، مشکلات فک و مفصل و جراحی فک در سنین بعدی شود زیرا درمان ارتودنسی به موقع انجام نمی شود.

 

مشکلات بهداشت دهان و دندان؛

باکتری ها و پلاک ها به خوبی تمیز نمی شوند زیرا مسواک نمی تواند به طور کامل با نقاطی که دندان های گرفتگی ، کج و کج در آن قرار دارد تماس برقرار کند. در استفاده از نخ دندان مشکل وجود دارد. بوی بد دهان و مشکلات بهداشتی ایجاد می شود.

 

مشکلاتی که زیبایی شناسی آورده است

مشکلات اعتماد به نفس ؛

از آنجا که فرد دندان مناسب ندارد ، در نشان دادن دندان خود مردد است ، دهان خود را بسته نگه می دارد و حتی نمی خواهد لبخند بزند. این باعث کاهش اعتماد به نفس در فرد می شود. این می تواند مشکلات روانی ایجاد کند.

 

مشکلات اجتماعی و شغلی

فردی با کاهش عزت نفس می تواند رابطه خود را با محیط خود قطع کرده ، از روابط حرفه ای وی جلوگیری کرده و تصویری ناخوشایند و دور ایجاد کند. لبخند شما را پنهان می کند. این کیفیت زندگی شما را مختل می کند.

 

مشکل زیبایی صورت؛

دندان های اصلاح نشده ، فک مبتلا به اختلال اسکلتی و ساختار دهان ناسالم ظاهری زیبا برای شما ایجاد نمی کنند و بر سلامت کلی بدن تأثیر منفی می گذارند. زیبایی چهره ، فرم و مشخصات لب شما ممکن است مختل شود

 

رها مانا بازدید : 30 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

 

 

انواع دندان زیرکونیوم کدامند؟ چگونه انجام می شود؟

 

تاج زیرکونیوم

زیرکونیوم با تهیه مواد زیرکون متناسب با دندانها و لثه ها در نتیجه حرارت و فرآیند بدست می آید. روکش دندان زیرکونیوم ، که در کاربردهای زیبایی دندان ، به ویژه توسط زیبایی شناسان لبخند محبوب است ، از بسیاری جهات مزایایی را فراهم می کند.

 کلینیک دندانپزشکی میرداماد

به دلایل مختلف می توان از روکش زیرکونیوم استفاده کرد. لازم نیست بیمار فقط نگرانی های زیبایی داشته باشد.

 کلینیک دندانپزشکی میرداماد

آیا روی همه دندان ها تاج زیرکونیوم اعمال می شود؟ سوال در میان کنجکاوی ترین سالات است. وقتی صحبت از دغدغه زیبایی شناسی می شود ، می توان آن را فقط به صورت مرئی درک کرد. با این حال ، از نظر دندان ها به این ترتیب وضعیت بررسی نمی شود. سلامتی و استفاده راحت همچنین از نظر بصری نیز در این تجارت گنجانده شده است. به همین دلیل ، انجام هر برنامه زیبایی در جایی که مورد نظر است درست نیست. خوشبختانه روکش های زیرکونیوم هم نیاز زیبایی و هم ساختار سالم و راحت دندان را ارائه می دهند.

 

آیا روکش زیرکونیوم در دندانهای عقب اعمال می شود؟

دندان های چرخ پشت عقب با یک کلیک دوام بیشتری نسبت به ده دندان دارند. آنها هنگام انجام وظیفه جویدن در برابر فشار مقاوم هستند. از نظر بصری ، مواد زیرکونیوم شفاف ، نازک است. بنابراین ، سوال دوام به ذهن خطور می کند. مواد زیرکون که از نظر شکل و ساختار کاملاً متفاوت است بسیار مقاوم و مقاوم است. بنابراین می توان آن را به راحتی روی همه دندان ها گذاشت.

 

آیا در تاج زیرکونیوم گزینه رنگی وجود دارد؟

گزینه های رنگی زیادی در پوشش های زیرکونیوم دندان وجود دارد. می توانید رنگ دلخواه خود را روی دندان های خود بمالید.

 

هنگام انتخاب رنگ پوشش چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

همه دوست دارند دندانهای سفید داشته باشند. ایجاد ظاهری آراسته ، تمیز و دلپذیر ، دندانها مانند مهمترین لوازم جانبی صورت هستند. شما می توانید دندان های سفید برفی بگیرید. با این حال ، یادآوری جزئیات مهم مفید است.

 

رنگ پوست و رنگ دندان ما نباید با یکدیگر بی ارتباط باشد. اگر ظاهری طبیعی می خواهید ، نباید این جزئیات را کنار بگذارید. زیرا ، هنگامی که می خواهید تصویری زیبا بدست آورید ، ممکن است با ساختار چشمگیر دندان روبرو شوید.

 

اگر دندانها بیش از حد سفید باشد ، می تواند درک کاذب دندان ایجاد کند. یک رنگ دندان که با صورت شما سازگار نیست نیز ممکن است ناراحت کننده به نظر برسد.

 

تاج زیرکونیوم چه مدت روی دندان ها اعمال می شود؟

مرحله ساخت روکش های پرسلن و قرارگیری آنها روی دندان می تواند مدت زمان زیادی طول بکشد. علاوه بر این ، ابعاد دردسرساز است و می توان زمان سازگاری دندان را دو برابر کرد.

 

این شرایط مسئله شما برای روکش دندان زیرکونیوم نیست. بعد از آماده شدن زیرکونیوم ، خیلی سریع در دندان قرار می گیرد. شما بدون مواجهه با مشکلاتی مانند اندازه گیری و ناسازگاری از کلینیک خارج می شوید.

 

چگونه می توان در تاج زیرکونیوم اندازه گیری کرد؟

در ساخت دندان چینی ، از ساختار خمیر مانند به نام فرنی دندان برای برداشت استفاده می شود. قالب دندان با قرار دادن آن بر روی دندان برداشته می شود.

 

این روش می تواند در بیشتر بیماران مشکلاتی مانند حالت تهوع و انزجار ایجاد کند. با این حال ، در روکش های زیرکونیوم ، با استفاده از فن آوری سه بعدی برداشت می شود. همه کارها در محیط دیجیتال با حاشیه خطا و خطای صفر به راحتی انجام می شود. علاوه بر این ، قبل از آماده شدن پوشش ها ، می توانید ببینید که به لطف فناوری ظاهر شما با نسخه نهایی تمام شده است. یک کار دقیق در حال انجام است تا از غافلگیری های احتمالی جلوگیری کند. به این ترتیب می توانید مکان هایی را که دوست ندارید به دلخواه خود تغییر دهید و با اصلاح اشتباهات شکل نهایی را بدهید.

 

زمان استفاده از تاج زیرکونیوم

گفتن یک زمان کلی در این مورد درست نیست. مواردی از قبیل نحوه مراقبت از دندان های فرد ، میزان توجه به عادت های تمیز کردن ، خوردن و آشامیدن از جمله عوامل مهمی است که مدت زمان پوشش را تعیین می کند. بیمارانی که به خوبی از دندان های خود مراقبت می کنند می توانند به مدت پانزده یا حتی بیست سال از روکش زیرکونیوم استفاده کنند. پیش نیاز این است که البته توجه داشته باشید که چه می خورید ، می نوشید و دندانهای خود را تمیز می کنید.

 

کافی است حساسیتی را که نسبت به دندان طبیعی خود نسبت به پوشش زیرکونیوم نشان می دهید ، نشان دهید. مکمل هایی مانند مراقبت بیشتر ، محصولات مورد نیاز نیست.

 

رها مانا بازدید : 31 پنجشنبه 05 فروردین 1400 نظرات (0)

 

بوی دهان (هالیتوز) چیست؟

بوی بد دهان (هالیتوز) بیماری است که مردم معمولاً در سراسر جهان تجربه می کنند و می تواند بر روابط اجتماعی تأثیر منفی بگذارد. امروزه که روابط اجتماعی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است ، تأثیر روانی هالیتوز بر روی افراد بسیار زیاد است. این امر باعث می شود افراد به دنبال درمان چگونگی خلاص شدن از شر بوی بد دهان باشند.

هالیتوز بیماری است که معمولاً در اثر شرایط بد دهان ایجاد می شود. اگرچه این وضعیت که از نظر روانشناختی افراد را تحت تأثیر قرار می دهد و سپس به انزوای اجتماعی می رسد ، ناشی از مشکلات پزشکی و دندانی است ، اما تقریباً 90٪ شکایات هالیتوز دندان است.

مهمترین عوامل تشکیل بو ترکیبات گوگرد فرار هستند. این ترکیبات در نتیجه بقایای پروتئین محلول توسط میکروارگانیسم ها و اپی تلیوم صمغ ریخته شده تشکیل می شوند. میکروارگانیسم ها در تشکیل بو نقش دارند.

 

انواع بوی بد دهان

 

بوی بد دهان فیزیولوژیکی

وقتی صحبت از هالیتوز فیزیولوژیک می شود ، بوی بد دهان هنگام صبح که از خواب بیدار می شویم و بوی آن از غذا (پیاز ، سیر و ...) به ذهن می رسد. نیازی به هیچ درمانی نیست. بیشتر با مسواک زدن دندان از بین می رود. آدامس همچنین به از بین بردن بو کمک می کند.

 کلینیک دندانپزشکی خوب

بوی بد دهان

افراد مبتلا به این نوع بوی بد دهان معمولاً از بوی بد دهان بی اطلاع هستند. با مسواک زدن یا استفاده از دهان شویه از بین نمی رود. اول از همه ، تمرکز باید برای درمان داخل دهان باشد. پوسیدگی دندان علاوه بر تمیز کردن تارتار باید درمان شود. پوشش پر کننده قبلاً بد و سرشار و غیره در دهان. در صورت موجود بودن ، باید تمدید شود.

اگر با وجود همه اینها برطرف نشد ، باید با توجه به دلایل خارج دهانی ، آن را به یک متخصص طب داخلی هدایت کرد.

 کلینیک دندانپزشکی خوب

بوی بد دهان روانشناختی

این افراد از بوی بد دهان شکایت دارند که دیگران متوجه آن نمی شوند ، اما خودشان می شنوند. در موارد پیشرفته ، ممکن است باعث انزوای اجتماعی بیمار شود. در طی کنترل ها ، همچنین باید ارزیابی شود که آیا بیمار دهانش خشک است یا خیر. در برخی از بیماران استرس ممکن است احساس بوی بد دهان نیز به دلیل خشکی دهان ایجاد شود. به عنوان یک درمان ، بیمار باید انگیزه عدم وجود بوی بد دهان را داشته باشد.

 

رها مانا بازدید : 46 پنجشنبه 28 اسفند 1399 نظرات (0)

 

پاکسازی زبان و جلوگیری از بوی بد دهان

اهمیت تمیز کردن زبان

زبان به دلیل ساختار آن ، حاوی باکتری های زیادی در دهان است. زبان آلوده از بزرگترین دلایل ایجاد بوی بد دهان است. 70٪ از عواملی که باعث بوی بد دهان می شوند زبان است. عواملی مانند غذاها ، قهوه ، چای و سیگارهای مصرف شده در طول روز لایه ای بر روی زبان ایجاد می کنند و محیط مناسبی را برای زندگی باکتری ها ایجاد می کنند. باکتری هایی که در زیر زبان تکثیر می شوند ، طعم تلخی در دهان و زبان ایجاد می کنند و باعث بو می شوند. بنابراین ، تمیز کردن زبان باید حداقل یک بار در روز انجام شود.

 

چرا تمیز کردن زبان مهم است؟

پاکسازی زبان برای یک نفس تازه و ایجاد مزاحمت برای شخص مقابل مهم است. وقتی احساس بوی بد دهان می کنید ، بر شما تأثیر منفی می گذارد. وقتی بوی بد دهان شما تازه است ، احساس اعتماد به نفس می کنید و می توانید آزادانه حرکت کنید. یکی دیگر از جنبه های مهم تمیز کردن زبان ، دور نگه داشتن باکتری ها از داخل دهان است. باکتری هایی که در زبان جمع می شوند می توانند به مرور زمان به ساختار دندان آسیب زده و باعث پوسیدگی شوند.

 

نظافت زبان چگونه انجام می شود؟

اگر بعد از تمیز کردن زبان ، در پشت مسواک دستگاه تمیزکننده زبان وجود دارد ، می توانید زبان خود را با پشت مسواک تمیز کنید. اگر در قسمت پشتی دستگاه تمیز کننده زبان وجود ندارد ، می توانید زبان خود را با قسمت قلم مو تمیز کنید.

 

دستگاه مخصوص تمیز کردن زبان به شما در تمیز کردن زبان کمک می کند. ابزار تمیز کردن زبان کاربردی تر و آسان تر است. ساختار آن برای تمیز کردن زبان طراحی شده است و حتی می توانید قسمت پشتی زبان خود را تمیز کنید. هنگام استفاده از پاک کننده زبان ، زبان خود را تا آنجا که ممکن است بیرون بکشید. با دستگاه تمیزکننده زبان می توانید زبان خود را به عقب و جلو تمیز کنید. در حین انجام این فرآیند می توانید از خمیر دندان استفاده کنید. به خصوص خمیر دندانهای نعناع نفس شما را تسکین می دهد.

 

روش دیگر برای پاکسازی زبان استفاده از دهان شویه ضد عفونی کننده است. بعد از مسواک زدن می توان قسمت داخلی دهان را با دهان شویه ضد عفونی کننده تمیز کرد. دهانشویه های ضد عفونی کننده باکتری های دهان و زبان را خنثی می کنند و از تشکیل باکتری و بد مزه بودن دهان جلوگیری می کنند.

 

رها مانا بازدید : 25 یکشنبه 24 اسفند 1399 نظرات (0)

 

پیشرفت های اخیر در درمان ارتودنسی

متخصصان گروه بیماری های دهان و فک و صورت در کلینیک دندانپزشکی آرمانی گفتند: "عدم توانایی در جویدن ، که اولین مرحله هضم به دلیل اختلالات انسداد ، مشکلات دائمی و دشوار برای درمان مفاصل ، دندان قروچه ، گفتار و فک است. ذوب شدن استخوان ، مشکلاتی که افرادی که به موقع تحت درمان ارتودنسی قرار نگرفته اند با آن روبرو هستند.

 

آخرین تحولات ارتودنسی چیست؟

 

دندانهای صاف و لبخند زیبایی از عناصر ضروری تصویر سالم و زیبا هستند. دندانهای سفید و صاف که هنگام صحبت و خندیدن ظاهر می شوند ، آرزوی همه است.ارتودنسی ، که یکی از تخصص های دندانپزشکی است ، می تواند دندان های کج و بد مرتب فرد را اصلاح کند و تمام مشکلات مربوط به رشد صورت فک قابل درمان است.

علاوه بر این ، ناهنجاری های مادرزادی صورت و فک و جراحی های فک از جمله مواردی است که ارتودنسی با آن سر و کار دارد. "و بیانگر آخرین نکته ای است که درمان ارتودنسی به همراه گزینه های درمانی رسیده است. ‘همانند همه زمینه های پزشکی ، درمان ارتودنسی به موازات پیشرفت های تکنولوژی طی سالیان متمادی توسعه می یابد.

دندان ها ، که با بریس های چسبیده به سطوح جلوی دندان ها قرار می گیرند ، هم اکنون می توانند با تکنیک های جایگزین تراز شوند. مثلا؛ مانند سیمهای متصل به سطح داخلی دندانها یا کام که می توانند متصل و خارج شوند که حتی با دقت از نزدیک دیده نمی شود این دو تکنیک جدید دو مورد از محبوب ترین موضوعات ارتودنسی در سالهای اخیر هستند. در روشی بنام تکنیک لینگوال ، که امکان درمان با سیمهای متصل به دندانهای رو به زبان را فراهم می کند ، از خارج قابل درک نیست که بیمار تحت درمان ارتودنسی است.

زیرا بریس ها به سطح پشتی دندان ها متصل می شوند. از جمله مزایای این روش این است که بزرگسالان می توانند در طول درمان نگرانی های زیبایی را از بین ببرند ، برخی از مشکلات مانند گزش عمیق را به سرعت برطرف کنند و از فرسایش موقت مینا به دلیل اتصال در سطح جلوی دندان جلوگیری کنند. این معایب را می توان به عنوان ناراحتی در زبان برای مدت زمان مشخص ، مشکل در تمیز کردن بریس های بیمار ، مدت زمان طولانی تر برای درمان و گران قیمت ذکر کرد. در روشی بنام invisalign ، که در آن هیچ چیزی به دندان متصل نمی شود ، با پیش بینی وضعیت نهایی دندان ها بر روی اندازه گیری های گرفته شده از بیمار ، تقریباً 30 پلاک شفاف از جمله هر مرحله از درمان آماده می شود.

 

پس از قرار دادن هر صفحه به مدت 2 هفته ، بیمار هر 1-2 ماه یک بار به متخصص ارتودنسی خود مراجعه می کند و تاییدیه پلاک بعدی را دریافت می کند. از جمله مزایای این روش این است که کاملاً زیبایی دارد زیرا پلاک ها شفاف هستند ، لب ها و زبان احساس ناراحتی نمی کنند زیرا هیچ ماده ای روی دندان ها نمی چسبد ، در صورت لزوم می توان آن را از بین برد ، تمیز کردن آن آسان است و فرد تحت درمان نیازی به انتخاب در غذای خود ندارد زیرا هنگام غذا خوردن می توان آن را حذف کرد. ما می توانیم ویژگی هایی از جمله را ذکر کنیم. به عنوان یک نقطه ضعف ؛ نیروی وارد شده به دندانها بسته به ابتکار بیمار قطع می شود ، برای هر مورد مانند اختلال فک پیشرفته مناسب نیست و گران است.

 

چه اتفاقی خواهد افتاد اگر در نتیجه معاینه ارتودنسی مشخص شود که شما یک لقمه دارید که برای هر دو روش مناسب نیست؟

 خطری وجود ندارد که نتوانید دندان های خود را صاف کنید. در ارتودنسی ، روش های درمانی نسبت مستقیم با خلاقیت ، بی پایان دارند. درمان ارتودنسی با براکت های زیبایی ، که امروزه یکی از روشهای مطلوب بیماران بزرگسال است ، با این بریسهای مخصوص انجام می شود که مانند روش کلاسیک به سطح جلوی دندان متصل می شوند و فقط برای افرادی که به نظر می رسند قابل مشاهده است. از نزدیک شما هستیم و رنگ دندان را می گیرد. براکت های فلزی سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرند. تا 15-20 سال پیش ، این براکت ها که فقط با استفاده از یک نوار فلزی که می تواند دور دندان را بپیچد ، به دندان ها متصل می شوند ، به لطف مواد چسبنده کامپوزیتی که باعث شده اند بسیار عالی باشند ، با کاهش ابعاد آنها مستقیماً به دندان ها متصل می شوند. ارتودنسی سرامیکی حتی اگر خراب شود ، بسیار آسان است و اتصال یک براکت مدت زمان کمی طول می کشد. این بیشتر توسط کودکان ترجیح داده می شود و بسیار مقرون به صرفه است.

 

رها مانا بازدید : 25 چهارشنبه 20 اسفند 1399 نظرات (0)

 

https://th.bing.com/th/id/OIP.t2_hRs095noBkvU3ftEB5wHaE8?pid=ImgDet&rs=1

آیا از پر کننده  سرامیکی استفاده خواهید کرد؟

متخصصان بخش بیماری های دهان و دندان کلینیک دندانپزشکی آرمانی ، "آیا مواد پر کننده سرامیکی وجود دارد؟" به سوال ما پاسخ داد

بله ، اکنون شکستگی پوسیده و غیره یک پرکننده سرامیکی  اکنون می تواند در حفره (حفره پر کننده) قرار داده شود ، به گونه ای که انگار پر شدن دندان های شما ساخته شده است که به دلایل زیادی مواد از دست داده اند. پر کردن سرامیکی با اطمینان از جدا نشدن پر شدن دندان از نظر زیبایی از بین دندان و دندان می تواند یک راز بین شما و پزشک باقی بماند.لازم نیست هر بار که دهان خود را باز می کنید ، سیاه و سفید ، لکه های سیاه و قدیمی خود را پنهان کنید.

 کامپوزیت با قیمت مناسب

در گذشته ، تنها جایگزین پوسیدگی های دندانی که در اثر پوسیدگی های بزرگ ایجاد می شد ، پر کردن آمالگام بود ، اما امروز با پر کردن پرسلان جایگزین شده است. این روش که فقط به دو جلسه زمان نیاز دارد ، یک روش زیبایی و همچنین یک روش سالم است و با این فناوری که آخرین نقطه دندانپزشکی ترمیمی امروزه است ، از دیواره های باقی مانده دندان محافظت شده و از شکستن دندان جلوگیری می شود.

 کامپوزیت با قیمت مناسب

در حالی که می توان از پر کردن کامپوزیت (پر کردن سفید) در حفره های کوچک استفاده کرد ، پر کردن سرامیکی که می تواند روی پوسیدگی بزرگتر نیز اعمال شود ، جایگزینی غیر سمی برای پر کردن آمالگام های سنتی است. این امکان وجود دارد که با استنشاق جیوه موجود در آن ، پر کننده های آمالگام در بدن ذخیره شوند و این وضعیت ناخوشایندی است. پر کننده های سرامیکی ترمیم های قابل اطمینان تری هستند و عمر بالینی بالاتری دارند. آنها از نظر زیبایی و عملکرد بسیار راحتتر توسط بیماران پذیرفته می شوند.

 

رها مانا بازدید : 34 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)

 

به استفاده از خلال دندان در عید توجه کنید!

متخصصان بهداشت دهان و دندان هشدار می دهند که "استفاده ناخودآگاه از خلال دندان باعث از دست دادن دندان می شود". متخصص پروتزهای دندانپزشکی دکتر محسن برزگران اظهار داشت که باید در هنگام استفاده از خلال دندان هنگام عید ، هنگامی که مصرف گوشت بیشتر است ، مراقبت شود.

متخصصان بهداشت دهان و دندان که می گویند به خصوص مصرف زیاد قند و شیرینی در ایام تعطیلات می تواند مشکلات عدیده ای در دندان ایجاد کند ، تأکید می کنند که در عید که مصرف گوشت بیشتر است باید توجه بیشتری به دندان ها شود.

 

متخصص پروتزهای دندانپزشکی دکتر محسن برزگران اظهار داشت که برداشتن دندان های بیهوش باعث بیماری های دندانی می شود. با تأکید بر اینکه شکل و ساختار خلال دندان که به طور مکرر در تمیز کردن دندان بعد از غذا استفاده می شود ، مهم است. دکتر محسن برزگران ، "خلال دندان باید به شکل مثلث و از نازک به ضخیم باشد". با جلب توجه به مصرف زیاد گوشت به ویژه در عید قربان ، دکتر کیشلا اوغلو هشدار داد که لثه ها نباید از بین بروند زیرا مجبور به استفاده از خلال دندان برای از بین بردن باقی مانده های ناراحت کننده بین دندان ها هستند.

 دندانپزشکی میرداماد

دکتر با بیان اینکه باید از خلال دندان با قسمت نازک دندان استفاده شود ، دکتر محسن برزگران ، "هنگامی که شما خلال دندان را به جیب لثه فشار می دهید ، فیزیولوژی در آنجا خراب می شود و ممکن است رکود اقتصادی لثه رخ دهد."

 دندانپزشکی میرداماد

دکتر با بیان اینکه استفاده از خلال دندان اشتباه باعث قرمزی ، تورم و خونریزی دندان می شود ، دکتر محسن برزگران  توجه خود را به این نکته جلب کرد که ممکن است فرد دندان های خود را از دست بدهد حتی اگر بیماری دندانی به دلیل استفاده ناخودآگاه از خلال دندان وجود نداشته باشد. یادآور شد که باید دندان ها بعد از هر وعده مسواک زده شود ، و تأکید کرد که برای از بین بردن موادی که نمی توانیم با مسواک پاک کنیم استفاده از خلال دندان ضروری است.

 

رها مانا بازدید : 30 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)

 

دندان های خود را در خانه درمان کنید!

اگر دندان شما شکسته است ، قطعه شکسته شده را پیدا کنید و در اسرع وقت به دندانپزشک خود مراجعه کنید. قطعه شکسته را در شیر ، نمک یا بزاق مرطوب نگه دارید!

اگر دندان شما جابجا شده است

ماده را به آرامی بشویید و بلافاصله داخل ناحیه (سوکت) قرار دهید. اگر دندان شما بیش از یک ساعت قبل جابجا شده باشد ، احتمالاً دوباره می افتد و دیگر شانس ندارید.

اگر بلافاصله آن را در جای خود قرار دهید (سوکت) ، به این معنی است که دندان شما 50٪ از شر آن خلاص می شود. فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک شما با گرفتن عکس رادیوگرافی بررسی می کند که دندان به درستی قرار گرفته و آن را به دندان های کناری متصل می کند تا دندان تثبیت شود. آن قسمت را مالش ندهید.

کلینیک دندانپزشکی شهریار

زیرا این روند باعث آسیب به بافتی می شود که دندان را در خود نگه می دارد. وقتی دندان شما بیرون آمد ، اگر نمی توانید آن را تعویض کنید ، آن را خیلی با دقت بشویید (آن را در دهان ، نمک یا شیر نگه دارید ، دندان را خشک نکنید) ، فوراً با دندانپزشک تماس بگیرید.

 

درد

انواع مختلفی از درد وجود دارد. مانند سردی گرم ، درد تحت فشار ، درد لمس کردن ، درد ضربان دار. اگر دچار درد صاف (شایع و سطح) لثه و خونریزی لثه یا خارش لثه هستید ، احتمالاً به برداشتن تارتار نیاز دارید.

اگر درد تیز و کوتاهی دارید ، ممکن است پرکننده شما جابجا شود یا شکستگی بزرگی در دندان داشته باشید.

یک درد تپنده مانند نبض نشان دهنده یک بیماری التهابی در انتهای ریشه است.

هرگز آنتی بیوتیک ها را بدون تجویز مصرف نکنید.

هنگام سردرد ، مسکن مورد استفاده خود را مصرف کرده و در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید.

 

رها مانا بازدید : 31 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

 

در 45 دقیقه از رنگ دندان زرد شده خود خلاص شوید!

با پیشرفته ترین تکنیک "بزرگنمایی " می توان بدون صدمه زدن به دندان و بدون ایجاد حساسیت ، دو رنگ روشن کرد.

این تکنیک که حدود 45 دقیقه به طول می انجامد ، حداقل حساسیت ، حداکثر سفید شدن و حداکثر ماندگاری را نسبت به سایر روش های سفیدکنندگی فراهم می کند. جراح متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دکتر سید علی مرسلی گفت که زیبایی فک و دندان نیز در بین اقدامات زیبایی انجام شده در سالهای اخیر افزایش یافته است.

 

سید علی مرسلی با تأکید بر اینکه زیبایی فک و دندان یکی از مهمترین عناصر در صورت است ، اظهار داشت که زیبایی دهان ، دندان و صورت مکمل یکدیگر هستند. سید علی مرسلی با بیان اینکه صورت ، فک و دندان مهمترین هویت افراد در زندگی اجتماعی است ، گفت: "اولین برداشتی که ایجاد می کنید مربوط به صورت و لبخند شماست. "زیبایی دندان و چانه بخشی مهم و مکمل زیبایی شناسی صورت است.

 

سید علی مرسلی با بیان اینکه متخصصان جراحی پلاستیک و دندانپزشکان در این زمینه عمل های مشترک انجام می دهند ، اظهار داشت: احترام و اعتمادی که مردم نسبت به خود دارند مستقیماً بر نمودار موفقیت زندگی آنها تأثیر می گذارد و لبخند خوب و زیبایی صورت برای این امر بسیار مهم است.

 

مرسلی همچنین خاطرنشان کرد: در حالی که کک و مک ، لکه ها و چین و چروک ها ، از نظر ظاهری خوشایند نیستند ، از نظر سلامتی مشکلی ایجاد نمی کنند ، اما مشکلات در دندان ها و فک می تواند منشا مشکلات مختلف سلامتی به غیر از ظاهر زشت باشد.

 

رها مانا بازدید : 23 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

 

5 نکته مهم برای تمیز کردن دندان مصنوعی

 

همانطور که باید روزانه به مراقبت های دهان و دندان توجه شود ، همان توجه به دندان های مصنوعی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. اخلال در مراقبت روزانه در پروتزهای متحرک می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. هنگامی که از مراقبت غافل می شوید ، ابتدا بقایای غذا جمع می شود ، سپس این بقایای غذایی می تواند باعث تکثیر باکتری ها و ایجاد زخم در دهان شود. دارندگان پروتز ثابت و متحرک نیز باید هر 6 ماه یکبار به چک مراجعه کنند.

 

مراقبت از دهان و دندان بعد از پروتزهای دندانی باعث افزایش عمر پروتزها و جلوگیری از بیماری های دهان می شود. افرادی که از پروتزهای ثابت استفاده می کنند باید حداقل 2 بار در روز پروتزهای خود را مسواک بزنند. برای نگهداری پروتزها ، مهم است که آنها از برس مخصوص پروتز دندان دو سر برای تمیز کردن قسمت های بدن که جای دندان های خالی را می گیرند ، استفاده کنند.

 

دندان مصنوعی چیست ، چرا ساخته می شود؟

 

پروتز دندان یک روش درمانی است که در درمان دیررس از دست دادن دندان یا مشکلات لثه بیمار استفاده می شود ، جایگزین دندان طبیعی می شود و بهبود عملکردی را ایجاد می کند. به لطف این پروتز ، بیمار می تواند به راحتی غذا بخورد ، در نشان دادن دندان های خود دریغ نکنید و می تواند عملکردهای گفتاری خود را انجام دهد. پروتز دندان؛ این یک عامل بسیار مهم در تسکین اضطراب زیبایی بیمار و دستیابی به ساختار دهان سالم است.

 

انواع دندان های مصنوعی کدامند؟

 

پروتزهای دندانی انواع مختلفی دارند. نوع پروتز مناسب با شرایط بیمار با توجه به درمان انجام شده تعیین می شود.

 

 

 

انواع پروتز دندان عبارتند از:

 

دندان مصنوعی ثابت

پروتزهای ثابت پروتزهای چسبی تاج مانند هستند. از آنجا که ساختارهای آنها ثابت است ، بیمار نمی تواند آنها را برداشته و به آنها متصل کند. می تواند توسط دندانپزشک برداشته شود.

 

پروتز متحرک

پروتزهایی که معمولاً ترجیح داده می شوند پروتزهای متحرک هستند. اگر از دست دادن دندان در دهان بسیار زیاد باشد ، پروتز متحرک دندان ترجیح داده می شود. با استفاده از این نوع پروتز ، بیمار می تواند دندان ها را خودش برداشته و قرار دهد.

 

پروتزهای کامل

اگر بیمار تمام دندانهای خود را از دست داده باشد ، از پروتز دندان استفاده می شود.

 دندانپزشکی میرداماد

پروتزهای جزئی

در مواردی که چند دندان از بین می رود ، از پروتز جزئی دندان استفاده می شود. در اینجا دندان ها با موادی مانند قلاب و ناخن به دهان بیمار ثابت می شوند.

 دندانپزشکی میرداماد

 

 

پروتزهای پایه ایمپلنت

این پروتزها عبارتند از: به 2 حالت ثابت و متحرک تقسیم می شود. پروتزهای ثابت در از بین رفتن دندانهای منفرد یا بیشتر اعمال می شوند. تاج یا پل را می توان با پشتیبانی از ایمپلنت اعمال کرد.

 

موارد متحرک با گرفتن ساپورت از ایمپلنت در مرحله از دست دادن کامل دندان های دهان ، در مواردی که استخوان ها کافی نیستند ، اعمال می شود.

 

 

 

اهمیت حفظ پروتز دندان چیست؟

 

لازم است به همان اندازه دندانهای طبیعی به دندانهای مصنوعی اهمیت داده شود و به طور منظم نگهداری روزمره و روزمره انجام شود. عدم مراقبت از دندان های مصنوعی می تواند باعث ایجاد مشکل در دهان و دندان شود ، در حالی که عمر پروتز را کوتاه می کند.

 

در اینجا 5 نکته مهم برای تمیز کردن دندان مصنوعی آورده شده است:

 

برای افرادی که از پروتزهای متحرک استفاده می کنند بسیار مهم است که پروتز دندان را بعد از غذا برداشته و مطابق با پیشنهاد دندانپزشک آن را تمیز کنند. در غیر این صورت ، باقی مانده های غذا ممکن است در زیر پروتز باقی بمانند.

برای جلوگیری از بوی بد دهان و مشکلات لثه ، پروتز باید هر شب قبل از خواب برداشته شود.

استفاده از محصولاتی که می توانند پروتز دندان را فرسایش دهند و لاک پروتز را خراب کنند ، عمر پروتز را کوتاه می کند. پروتز نباید با محصولات مضر مانند شوینده یا سفید کننده تمیز شود. با قرص تمیزکننده پروتز دندان که مخصوصاً با اثر ضد باکتری در بازار موجود است ، پروتزها باید تا صبح نگه داشته شوند. پروتزهای کامل باید حداقل دو بار در روز با ژل پاک کننده مسواک بزنند. بنابراین ، باقی مانده های غذا ، لکه های سیگار ، چای و قهوه باید تمیز شود. در مسواک زدن باید از برس های مخصوص پروتز استفاده شود. به این ترتیب تمیز کردن شیمیایی و همچنین تمیزکاری مکانیکی با مسواک زدن انجام می شود.

به منظور جلوگیری از شکستن پروتزهای دندانی در طی مراحل مسواک زدن ، پروتز دندان باید در یک حوله یا ظرف پروتز پر از آب تمیز شود.

افرادی که از پروتز استفاده می کنند قطعاً باید هر شش ماه به دندانپزشک مراجعه کرده و آنها را چک کنند.

 

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 98
  • بازدید سال : 3,585
  • بازدید کلی : 8,066