loading...
رشد هوشمند
رها مانا بازدید : 31 دوشنبه 06 بهمن 1399 نظرات (0)

 

 

مزایای استفاده از نخ دندان

بسیاری از افراد ، به ویژه آنهایی که قادر به دیدن تکه های غذایی بین دندان هایشان نیستند ، تعجب می کنند که آیا استفاده از نخ دندان واقعا ضروری است؟

"استفاده از نخ دندان چقدر ممکن است مهم باشد؟" ، "آیا واقعا استفاده از نخ دندان بر سلامت دهان و دندان تأثیر دارد؟" ، "آیا می توانم بدون استفاده از نخ دندان سالم داشته باشم؟". قبل از پاسخ به این سوالات ، لازم است به سوال زیر پاسخ دهید؛ "اگر زیر تخت خود را تمیز نکنید حتی اگر بقیه را تمیز کنید ، اتاق شما چقدر تمیز خواهد بود؟" آنچه در اتاق شما ، زیر تخت شما تمیز نکرده اید و آنچه در دهان شما اتفاق می افتد مگر اینکه از نخ دندان استفاده کنید بسیار شبیه به هم هستند.

 

آیا فقط مسواک کافی است؟

با استفاده نکردن از نخ دندان ، این فکر را می کنید که مسواک 100 درصد کار را انجام می دهد. وقتی این مقاله را می خوانید ، باکتری ها کلنی های خود را بین دندانی ایجاد می کنند که مسواک شما نمی تواند به آنها برسد و حاکمیت خود را اعلام می کنند. هر روز از نخ دندان استفاده نمی کنید ، این کلنی های کوچک باکتری به تدریج رشد می کنند ، باکتری ها به ریشه دندان و لثه های شما پیشرفت می کنند.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.zoCII334GcaqSeW294Pa9AHaEK?pid=Api&rs=1

بدن شما این کلنی های باکتریایی را به عنوان یک خطر مشاهده می کند و سلاح های خود را برای مبارزه با آنها می فرستد. این حمله باعث کاهش کلاژن و فیبرهایی می شود که دندان های شما را به بدن متصل می کنند.

 

این الیاف که برای سلامت دهان و دندان شما بسیار مهم هستند ، بدن و دندان های شما را بهم متصل می کنند. اگر آنها از بین بروند ، دندانهای شما شروع به ریزش می کنند ، درست مثل ریزش یک خانه هنگام برداشتن بلوک ساختمان یک خانه. این واکنش مزمن همچنین با بیماری های سیستمیک مانند بیماری های قلبی و آلزایمر همراه است.

عدم استفاده از نخ دندان می تواند نتایج بدتری از آنچه فکر می کنید داشته باشد.

 

استفاده از نخ دندان را به عادت خود درآورید.

• از نخ دندان با کیفیت استفاده کنید که دندان های شما را نمی پوشد.

• با خود قول دهید که یک بار در روز نخ دندان بکشید و آن را به یک عادت تبدیل کنید.

• از نخ دندان انعطاف پذیر استفاده کنید. بنابراین ، نخ دندان شما بین دندان ها راحت تر حرکت می کند و گیر نمی کند.

• سعی کنید از چوب (چنگال) استفاده کنید که مانند نخ دندان است.

 

رها مانا بازدید : 39 یکشنبه 05 بهمن 1399 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چه مقدار قند مصرف کنیم؟


https://th.bing.com/th/id/OIP.TTYr1Ix2_R-T6-iqfgPnPAHaE8?pid=Api&rs=1

مقدار زیاد قند برای هیچ کس مفید نیست. زیرا باعث افزایش وزن ، آسیب به دندان ها و سایر بیماری های مزمن می شود. هر روز چه مقدار قند باید مصرف کنید؟ وقتی متوجه شدید بیش از حد قند می خورید ، چگونه آن را قطع می کنید؟

 

انجمن قلب آمریكا (AHA) توصیه می كند كه بزرگسالان مقدار مناسب قند را كاهش دهند یا آن را ثابت نگه دارند. این مقدار توصیه شده توسط انجمن 6 قاشق چایخوری برای خانم ها و 9 قاشق چایخوری برای آقایان است. به یاد داشته باشید که ما نیاز قند خود را از بسیاری از مواد غذایی به خصوص میوه ها و شیر تأمین می کنیم و مقدار زیادی قند به غذاهای فرآوری شده که بسیاری از ما مصرف می کنیم اضافه می شود!

 

مواردی که باید از آنها اجتناب کرد

در رژیم غذایی معمول ، بیشترین قند از نوشابه های میوه ای وارد بدن می شود. دسرهایی مانند کیک و کلوچه ؛ از دسرهای لبنی مانند بستنی و غذاهایی مانند وافل و ماست شیرین تهیه می شود.

برای دوری از همه این غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی قند هستند.

- برچسب محصولات غذایی را با دقت بخوانید. برخی ازمحصولات غذایی آنقدر قند اضافه شده دارند که می توانند به اندازه شیرینی های قنادی شیرین باشند. آرد جو دوسر خود را با مقداری میوه و کمی عسل درست کنید تا شیرین شود.

- میوه خود را فریز کرده و به جای کالاهای پخته شده حاوی مقدار زیادی قند ، آن را برای دسر بخورید.

- از نوشیدنی های خیلی شیرین پرهیز کنید. به جای آن آب یا آب معدنی بنوشید. از نوشیدنی های ورزشی ، نوشیدنی های گازدار و آب میوه ها خودداری کنید.

- رژیم متعادل داشته باشید. داشتن یک رژیم غذایی پر از میوه ، سبزیجات ، غلات و منابع پروتئینی سالم به شما کمک می کند تا وابستگی خود را برای قند کنترل کنید.

 

رها مانا بازدید : 34 دوشنبه 29 دی 1399 نظرات (0)

 

https://th.bing.com/th/id/OIP.tUCt10WsRHvz6kZvEBxMLgHaER?pid=Api&rs=1

دندان هایتان به اندازه لباس عروسی تان سفید کنید

زوج هایی که ازدواج می کنند یک به یک جشن عروسی می گیرند ، در حالی که کسانی که می خواهند در عروسی خود لبخند کاملی داشته باشند ، برای داشتن لبخند سفیدی با دندانپزشکان ملاقات می کنند و معالجه می شوند.

عروس ها و نامزدهای دامادی که لبخند سفیدی و زیباتری دارند و از جدیدترین فناوری های دندانپزشکی زیبایی بهره مند هستند خوشحال می شوند که با لبخند سفید بر سر سفره عروسی "بله" بگویند و اطلاعات مختصری در مورد این روش ها با شما به اشتراک می گذاریم

 

بهترین روش درمانی برای زوجین کدام است؟

سفید کردن دندان در بین زوجین بیشترین روش برای درمان قبل از ازدواج است. این روش در واقع یک روش درمانی است که می تواند از نظر اقتصادی و بدون زحمت بیشتر از سایر روش های ترمیمی انجام شود. در این روش مواد رنگی ، آلی و غیر آلی تشکیل شده در ساختار مینای دندان متخلخل روی سطح دندان ها با ژل های سفید کننده دندان برداشته می شوند. با تشکر از این روش ، که به دو روش مختلف در خانه و کلینیک قابل انجام است ، 4 تا 6 تن سفیدی در دندان ایجاد می شود. در حالی که روش سفید سازی دندان در کلینیک در کمتر از یک ساعت انجام می شود ، اما به دلیل غلظت کم ژل استفاده شده در روش سفید کردن دندانهای خانگی ، برای مدتی بیشتر انجام می شود. در سفیدی دندانهای خانگی ، قالبها و ژلهایی که دندانپزشک به بیمار می دهد با توجه به اندازه دندان های بیمار ، توسط بیمار به مدت 4-8 ساعت در روز اعمال می شود.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.xMHZrGFsyBqlqsqLTZU6JgHaHa?pid=Api&rs=1

کدامیک روش درمانی بهتر است؟

این دو روش توسط دندانپزشکان توصیه و استفاده می شود. در بعضی موارد ، برای سفید شدن دندان ها باید از هر دو روش به صورت ترکیبی استفاده شود. با این حال ، دندانپزشک شما باید تصمیم بگیرد که کدام روش برای شما مناسب تر است.

 

آیا روند سفید شدن به دندان آسیب می رساند؟

مطالعات همچنین ثابت کرده است که اگر سفید شدن دندان توسط دندانپزشک انجام شود ، به دندان و لثه آسیب نمی رساند.

دندانپزشکان به کسانی که از ساختار و شکل دندان های خود راضی نیستند چه توصیه هایی می کنند؟

اگر فرد از فاصله دندانهای خود راضی نیست ، به طور خلاصه ، ساختار و شکل آن ، روکش های لمینت سرامیکی توصیه می شود. به لطف لمینت سرامیکی ، که می توانیم آن را آخرین فناوری مورد استفاده در دندانپزشکی زیبایی بنامیم ، حتی کسانی که به دلیل ساختار دندانهایشان نمی توانند لبخند بزنند و مجبورند لبخند خود را پنهان کنند ، می توانند در مدت زمان کوتاه  4 الی 6 روز لبخند بی عیب و نقصی داشته باشند.

 

 

 

رها مانا بازدید : 32 یکشنبه 21 دی 1399 نظرات (0)

 

https://th.bing.com/th/id/OIP.JCiMsoQ7Dg0euGkQVR-PGwHaJ4?pid=Api&rs=1

درد فک

به انواع دردهای خفیف یا شدید در ناحیه فک که در بعضی موارد منجر به تاثیر منفی در هنگام صحبت کردن ، جویدن و بلعیدن می شود ، درد فک گفته می شود. اگرچه این نوع درد به طور کلی در ناحیه فک احساس می شود ، اما ممکن است همیشه این مشکلات در نتیجه مشکل فک ایجاد نشوند.

عوامل متعددی از سینوس ها به عضلات ، دندان ها و لثه ها گرفته تا گوش و اختلالات ساختاری باعث ایجاد درد در فک می شود. اینها مشکلاتی است که معمولاً در زیر شاخه دندانپزشکی قرار می گیرد. برای شروع درمان در درد فک ، قبل از هر چیز ، باید دلیل مشکلات ایجاد کننده درد مشخص شود.

به ویژه در صورت درد شدید ، این دردها که تأثیر منفی بر تغذیه دارند ، مانع از تأمین کامل انرژی و مواد مغذی بدن می شوند. علاوه بر این ، درد شدید و مداوم فک می تواند بر زندگی روزمره تأثیر منفی بگذارد ، بنابراین باید مشکل در اسرع وقت تشخیص داده شود و درمان شروع شود.

 

علائم همراه درد فک چیست؟

افرادی که درد فک را تجربه می کنند ممکن است علائمی را تجربه کنند که معمولاً با درد همراه است. اگرچه این علائم ممکن است بسته به مشكل ایجاد كننده درد متفاوت باشد ، اما علائم رایج عبارتند از:

حساسیت در عضلات و مفاصل

درد صورت که با حرکت فک افزایش می یابد

محدودیت دامنه حرکت فک

درد و صدای زنگ گوش

دندان درد و تشکیل آبسه

سردرد از نوع تنشی و درد در پشت چشم

قفل شدن فک

احساس درد در گونه ها به عنوان خنجر زدن با چاقو

افزایش حساسیت به درد

سوزش درد در نوع احساس عصب

سرگیجه

تب بالا ایجاد می شود

تورم صورت

علائمی که در بالا ذکر شد همراه با انواع مختلفی از درد فک است. اگر علل درد بیماری های مختلفی باشد ، علائم مختلف مربوط به این بیماری ها مشاهده می شود. علاوه بر درد در فک ، در صورت بروز چنین علائمی ، لازم است بدون اتلاف وقت به یک موسسه بهداشتی و درمانی مراجعه کنید.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.kRVBzDI4TsDoarmq6PyhlwHaE8?pid=Api&rs=1

چه عواملی باعث درد فک می شود؟

دلایل زیادی برای درد فک وجود دارد. متداول ترین آنها مفصل گیجگاهی فکی است که در بسیاری از موارد درایجاد درد فک موثر است و اختلالات ممکن است از گروه عضلانی مسئول حرکت فک ایجاد شود. درد فک ناشی از این اختلالات اغلب زنان در سنین باروری را تحت تأثیر قرار می دهد. سایر عوامل ایجاد کننده درد در فک را می توان به شرح زیر توضیح داد:

 

 

 

دندان قروچه و جمع شدن دندان در هنگام خواب

 

آرتروز (کلسیفیکاسیون) و استئومیلیت (التهاب بافت استخوان)

 

شرایط التهابی مفاصل و رباط ها مانند سینوویت و کپسولیت

 

سینوزیت

 

درد میگرن

 

سردردهای تنشی

 

بیماری های دندان و لثه

 

دردهای نوروپاتیک (اختلالات در انتقال عصب و درد ناشی از آسیب عصبی)

 

درد عروقی که با کاهش یا توقف جریان خون در قسمت خاصی از بدن دیده می شود

 

روماتیسم مفصلی

 

بیماری های تیروئید

 

فیبرومیالژیا

 

مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)

 

بیماری لایم

 

لوپوس اریتماتوز سیستمیک (بیماری لوپوس)

 

 

علاوه بر درد در فک ، شانه ، بازو ، گردن و کمر درد ، تنگی نفس ، تعریق ، احساس گرفتگی در قفسه سینه ، حالت تهوع و خواب آلودگی ممکن است منجر به حمله قلبی شود ، بنابراین باید بلافاصله با یک پزشک مشورت شود.

در برخی موارد غیر از دلایل ذکر شده در بالا ، درد در فک می تواند به دلیل استرس ، بی خوابی ، خستگی ، کمبود ویتامین و مواد معدنی ، رژیم غذایی نامنظم و افسردگی رخ دهد.

 

رها مانا بازدید : 29 یکشنبه 14 دی 1399 نظرات (0)

 

https://silverhilldental.com/wp-content/uploads/2020/11/Top-Causes-Of-Tooth-Decay-1.jpg

در مراحل درمان عصب کشی ریشه دندان به این موارد توجه کنید

درمان عصب کشی ریشه دندان  برای بسیاری از افراد یک فرایند بسیار دشوار است. کسانی که مجبور به انجام آن هستند ، بسیار حساس در مورد این موضوع تحقیق می کنند. بیشتر تحقیقات آنها "روند درمان پس از عصب کشی ریشه دندان  " است.

بنابراین ، در فرآیند درمان عصب کشی ریشه دندان چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟ در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مراحل درمان کانال پس از عصب کشی با تمام جزئیات در نظر گرفته شود:

روز درمان عصب کشی ریشه دندان ، مصرف مسکن هایی که دارای اثر ضد التهابی هستند ، صرف نظر از وجود یا عدم وجود درد ، ظرف 48 ساعت پس از مصرف ، توصیه می شود. به طور کلی ، دندانپزشک شما این دارو را تجویز می کند.

در درمان عصب کشی ریشه دندان ، که می تواند از یک جهت به عنوان یک روش آسیب زا در نظر گرفته شود. ممکن است چند روز احساس درد کنید. این مطمئناً نشان دهنده مشکلی نیست که از آن ترسیده شود.دردی که هنگام فشار بر روی دندان تحت درمان ایجاد می شود در طول روند بهبود به تدریج کاهش می یابد و پس از مدت زمان مشخص کاملا از بین می رود.

این روند به طور متوسط ​​می تواند بین 2 تا 3 هفته طول بکشد. اگر دردی دارید که با مسکن قابل تسکین نیست. در این مرحله ارتباط با پزشک خود مفید خواهد بود. بسته به اینکه یک جلسه باشد یا چند جلسه ای باشد. وضعیت درد ممکن است به طور مکرر بروز کند.

افراد معمولاً بلافاصله از آنتی بیوتیک استفاده می کنند ، اما استفاده از آنتی بیوتیک کاملاً اشتباه است ، هرگز توصیه نمی شود. با درمان عصب کشی ریشه دندان  ، عفونت بهبود می یابد و درمان به پایان می رسد.

 

درمان عصب کشی ریشه دندان   چگونه است؟

فرآیند در درمان کانال ریشه ؛ اگرچه از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، اما بین 1 تا 3 جلسه است. با توجه به وضعیت دندان ، فقط 1 جلسه یا 3 جلسه می توان استفاده کرد.

قبل از شروع روند درمان کانال ریشه ، بی حسی موضعی انجام می شود و حتی اگر دندان و محیط اطراف آن 100٪ نباشد. تا حد زیادی دندان بی حس می شود.ابتدا دندان پوسیده تمیز می شود. پس از تمیز شدن کامل ناحیه پوسیده ، شروع به ضد عفونی تدریجی کانال ریشه می کند. این دوره به طور متوسط ​​بین 10 تا 15 دقیقه طول می کشد. البته در بعضی موارد ممکن است 1 ساعت هم طول بکشد.پس از اتمام ، گسترش و شکل گیری فرآیند تمیز کردن ، کانال ها بسیار محکم پر شده و ترمیم می شوند.

درمان کانال ریشه به صورت سطحی مانند این است. در برخی موارد ، می توان داروی درمانی برای از بین بردن باکتری ها را به این روند اضافه کرد. با این حال ، این روش درمانی فقط در موارد عفونت شدید ترجیح داده می شود.اگر درمان کانال ریشه بر روی دندان پوسیده اعمال نشود ، میزان پوسیدگی آن روز به روز افزایش می یابد و دندان به تدریج قدرت خود را از دست می دهد و به نقطه سقوط می رسد. بنابراین ، شما قطعاً باید درمان کانال ریشه داشته باشید.

 https://www.bowerdentalpractice.co.uk/images/root-canal.jpg

 

 

مواردی که باید بعد از درمان کانال ریشه در نظر گرفت

اولین روشی که پس از درمان کانال ریشه در نظر گرفته و اعمال می شود ، رعایت دقیق تمام توصیه های ارائه شده توسط پزشک است. سپس، قطعاً باید از مصرف  تمام محصولات دخانیات و موادی که برای سلامتی دندان مضر هستند خودداری شود.

حداقل این روند باید 24 ساعت ادامه داشته باشد. از آنجا که خطر آبسه وجود دارد و اگر چنین شود ، این بدان معناست که کل فرآیند دوباره شروع می شود.تا زمانی که روند بهبودی که به طور متوسط ​​24 تا 72 ساعت طول می کشد ، با درمان کانال ریشه به دندان فشار ندهید و به آن فشار نیاورید.

حتی اگر درد کاملاً تسکین یابد ، هرگز نباید درمان قطع شود . زیرا؛ می تواند دوباره تکرار کند.

علاوه بر این ، اگر بعد از درمان کانال ریشه درد اضافی رخ داده است ، در این صورت باید با پزشک خود تماس بگیرید و اطلاعاتی در مورد سطح درد خود ارائه دهید. این برای سلامتی شما مفید خواهد بود. زیرا در برخی موارد ، عفونت یا شرایط آبسه پس از درمان کانال ریشه دیده می شود.

 

رها مانا بازدید : 28 پنجشنبه 04 دی 1399 نظرات (0)

 

https://th.bing.com/th/id/OIP.Vo-2YZ5ThJXJI9Sn1FvklgHaE8?pid=Api&rs=1

دندان نهفته چیست؟

دندان نهفته را دندان عقل نیز می گویند. وقتی این دندان ها جایی برای بیرون آمدن در دهان پیدا نکنند ، یعنی اگر فرد دچار تنگی فک باشد ، دندان ها در کام دفن می شوند. به این دندان ها دندان شماره سه مولر نیز گفته می شود. این دندان ها در 17 سالگی شروع به رشد می کنند و به طور معمول باید در سنین 18 تا 21 سالگی بیرون بیایند. اگر مطابق با ساختار دهان خارج شود ، تأثیر زیادی در جویدن دارد.

با این حال ، گاهی اوقات دندان های عقل ممکن است در سنین بسیار بالاتر بیرون بیایند یا به دلیل عوامل مختلف در داخل دهان بمانند. این دندان های آسیاب باقی مانده در داخل دندان های نهفته نامیده می شوند. اگر دندان عقل مطابق انتظار بیرون نیاید ، می تواند به دندانهای اطراف و ساختار فک آسیب برساند. این باعث درد شدید می شود و حتی گاهی اوقات فرد را مجبور به کشیدن دندان می کند.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.5IL03NBpqWRvuaiXm2grJAHaE1?pid=Api&rs=1

دندانهاینهفته را می توان تحت جراحی دندانپزشک از دهان بیرون کشید.

دندان نهفته اگر باعث درد فرد شود و هنگامی که دندانها خراب می شوند ، عفونت رخ داده یا به دهان آسیب می رساند ، می توان دندان را تحت کنترل دندانپزشک کشید. البته برای کشیدن این دندان باید دندان را تحت بی حسی کشید. وقتی دندان بیرون می آید ، همراه ریشه های آن کشیده می شود و فرد از شر همه بیماری ها خلاص می شود.

 

استفاده از داروهای مسکن سنگین در نتیجه درد شدید برای سلامتی مضر است. زیرا دندان بعد از مدتی اعتیاد پیدا می کنید و حتی سنگین ترین مسکن نیز موثر نخواهد بود. در چنین شرایطی ، دندانپزشک دندان را کنترل می کند و در صورت عفونت داروی آنتی بیوتیکی می دهد و باعث از بین رفتن عفونت می شود و پس از از بین رفتن التهاب می توان دندان را کشید.

 

چه چیزی برای درد دندان های نهفته مفید است؟

دندان های نهفته ، که جایی برای بیرون آمدن در دهان پیدا نمی کنند ، با گذشت زمان با درد شدید همراه می شوند. در این حالت ، کمر ، سینه ، قلب ، بازو ، چشم و سر فرد ممکن است دردی باورنکردنی را تجربه کند. به خصوص سردرد یکی از دردهای اجتناب ناپذیر در دندان درد است. در این حالت ، افراد شروع به جستجوی مواردی می کنند که برای درد آنها مفید باشد.

در این حالت ، البته ، کاری که باید انجام شود مراجعه به دندانپزشک برای معالجه است ، اما سعی می کنید راه حل هایی برای مدیریت درد پیدا کنید تا زمانی که قرار ملاقات پیدا کنید. البته موثرترین راه خلاص شدن از این روند دشوار داروهای آنتی بیوتیک است ، اما اگر می خواهید روشی غیر از دارو را به کار ببرید ، می توانید جوش شیرین ، نمک و آب را در یک لیوان مخلوط کرده و غرغره کنید.

 

چه زمانی دندان نهفته برداشته می شود؟

دندان نهفته هنگامی که فرد به 30 سالگی می رسد یا ممکن است در 20 سالگی ، می توانند بیرون بیایند. بعضی اوقات اصلاً بیرون نمی آید و فقط ایجاد در در فک و دهان می کنند. به همین دلیل ، برای پاسخ به همه این سوالات ، باید به نزدیکترین دندانپزشکی بروید. دندانپزشک هر کاری را که برای شما لازم باشد انجام می دهد.

 

رها مانا بازدید : 34 دوشنبه 01 دی 1399 نظرات (0)

 

https://th.bing.com/th/id/OIP.gt9FT9MmxpT6DudgliOH7QHaE8?pid=Api&rs=1

آفت دهان یک مسئله بسیار رایج است!

آفت دهان زخمهای بسیار دردناکی هستند که اغلب در گونه ها و مخاط لب ، روی زبان ، کام نرم ، حلق ، لثه دیده می شوند. بقراط اولین کسی است که آفت را توصیف می کند ، بنابراین این بیماری حتی قبل از میلاد مسیح شناخته شده بود.

عوامل مختلفی مانند کمبود عناصری مانند آهن ، B12 ، اسید فولیک ، روی ، بی نظمی هورمونی ، اختلالات رفتاری مانند استرس ، آلرژی به عنوان دلیل وقوع در نظر گرفته شده است. افراد مبتلا به آفتهای مکرر نسبت به غذاهایی مانند بادمجان ، گوجه فرنگی ، توت فرنگی و گردو حساس هستند. با این حال ، نتیجه نهایی در مورد علت اصلی حاصل نشده است.

 

حتی در صورت عدم استفاده از روش درمانی ، آفت دهان طی 10 روز بهبود می یابند.هیچ فرصتی برای جلوگیری از خروج قطعی آفت وجود ندارد. استفاده از لیزر یا درمان آفت با روش جراحی امکان پذیر نیست. مناسب ترین روش درمانی استفاده از کرم های خوراکی حاوی کورتیکواستروئیدها است. این کرم ها باعث می شوند تا زخم ها در مدت زمان کوتاه ترمیم شوند. علاوه بر این ، مخلوط کردن یک قرص آنتی بیوتیک مشتق شده از تتراسایکلین با یک لیوان آب و شستشوی دهان باعث تسریع روند بهبود می شود. اگر درد بیش از حد وجود داشته باشد ، می توان کرم های تسکین دهنده درد را روی سطح آفت قرار داد با این حال ، این کرم ها اثر درمانی ندارند.

مطالعات نشان می دهد که آفت یک بیماری خود ایمنی است. آفت ها مسری نیستند و توسط ویروس ایجاد نمی شوند. به طور خلاصه ، هنگامی که مقاومت بدن کاهش می یابد ، آفت ها خود به خود اتفاق می افتند.

در 60٪ جامعه ، یک یا چند زخم انقباض قبل از 30 سالگی دیده می شود. این در خانمها بیشتر از مردان است. با پیشرفت سن ، میزان بروز آن کاهش می یابد.

اگرچه این زخم در دهان بسیار متداول است ، نباید آفت محسوب شود. اگر زخمهایی که آفت هستند بیش از 10 روز خوب نشوند ، اگر به طور مکرر عود می کنند یا تعداد آنها در یک زمان بیشتر است ، باید با پزشک مشورت شود. به عنوان مثال ، در بیماری هایی مانند بیماری سیفلیس یا سرطان خون ، ممکن است زخم هایی در دهان ایجاد شود. وقوع آنها باید توسط پزشکان ارزیابی شود.

 

برای شما روزهای سالمی آرزو می کنم.

 

رها مانا بازدید : 32 پنجشنبه 27 آذر 1399 نظرات (0)

 

https://www.myhealthbeautytips.com/wp-content/uploads/2020/07/wisdom-teeth-1-1.jpg

 

 

کشیدن دندان نهفته و کشیدن دندان عقل

دندان نهفته چیست؟

دندان هایی که در اثر مسدود شدن توسط لثه ، استخوان یا دندان دیگری که روی آن را می پوشاند ، نمی تواند رویش کند ، دندان های نهفته نامیده می شود. این احتمال وجود دارد که تمام دندانهای فک دفن شوند. اغلب دندان های عقل و به دنبال آن دندان های نیش اغلب می توانند در استخوان فک نهفته بمانند.

 

چرا دندان های عقل نهفته می شوند؟

از آنجایی که دندان های عقل در عقب ترین منطقه دهان قرار دارند ، بنابراین نمی توانند مانند دندان های دیگر منطقه ای برای بیرون آمدن پیدا کنند و به دندان های نهفته تبدیل می شوند. دندان های عقل که جایی پیدا نمی کنند با فشار دادن دندان های جلو فشار وارد می کنند. این فشار باعث اعوجاج نیز می شود.

 

علائم دندان های عقل نهفته چیست؟

 

دندان درد ، آبسه دندان ، قرمزی لثه ، تورم ، پوسیدگی دندان و بوی بد دهان ، ازدحام و مشکلات ارتودنسی ، تشکیل کیست و آسیب استخوان فک مرتبط است.

 

چرا باید دندان های عقل نهفته درمان شود؟ اگر مشکلی ایجاد نکرد باید دندان تعبیه شده برداشته شود؟

 

این دندان ها باید خارج شود زیرا باعث مشکلاتی مانند درد شدید دندان ها، آبسه دندان ، قرمزی ، تورم ، پوسیدگی دندان ، بوی بد دهان ، ازدحام دندان و مشکلات ارتودنسی ، تشکیل کیست و آسیب استخوان فک مرتبط می شود.

شما باید توسط پزشک معاینه شوید و دندان شما با یک فیلم پانوراما ارزیابی شود. در نتیجه معاینه ، اگر موقعیت دندان شما مناسب باشد ، اگر مشکلی مانند عفونت ، فشار آوردن دندان های دیگر ، پوسیدگی و بوی بد دهان ایجاد نکند ، ممکن است دندان شما کشیده نشود.

 

تفاوت بین کشیدن دندان های عقل نهفته و دندان کشیدن معمولی چیست؟ آیا کشیدن دندان عقل دفن شده خطرناک است؟

 

کشیدن دندان نهفته معمولاً روش برداشتن زیر جلدی دندان عقل با مداخله جراحی است. کشیدن دندان معمولی فرآیند برداشتن دندانهایی است که ظاهراً آسیب دیده و قابل درمان نیستند.

 

روشهای جراحی دندان نهفته شده که توسط جراحان فک و صورت تحت شرایط مناسب انجام می شود ، روشهای خطرناکی نیست.

 

دندان نهفته چگونه کشیده می شود؟

این روش اغلب تحت بی حسی موضعی انجام می شود. سهولت یا دشواری کشیدن  دندان بسته به عواملی مانند ناحیه دندان در استخوان فک ، وضعیت استقرار ، اندازه ، پوشانده شده با استخوان یا پوشیده از مخاط و تشکیل ریشه متفاوت است. همچنین در افرادی که ترس از دندانپزشک دارند ، حالت تهوع یا مشکل باز کردن دهان دارند ، می توان تحت آرام بخشی یا بیهوشی عمومی کشیدن دندان را انجام داد.

 

آیا بعد از کشیدن دندان نهفته درد زیادی ایجاد خواهد شد؟ آیا بعد از عمل دندان نهفته صورت من زیاد متورم خواهد شد؟

 

بعد از کشیدن دندان نهفته ممکن است درد جزئی داشته باشد و با مسکن به راحتی تسکین می یابد. تورم کمی و کبودی های گاه به گاه پس از کشیدن دندان نهفته، طبیعی تلقی می شود.

 

پس از کشیدن دندان تحت تأثیر چه مواردی باید مورد توجه قرار گیرد؟ روند مراقبت پس از کشیدن دندان جاسازی شده چگونه است؟

استفاده از آنتی بیوتیک و دهان شویه به طور مرتب ، در صورت لزوم مصرف داروهای مسکن به توصیه پزشک بسیار مهم است.

تف ، مسواک زدن دندان ، تکان دادن شدید ، استفاده از نی یا دهان شویه نباید در روز اول پس از کشیدن انجام شود.

شما باید مراقبت های خوراکی معمول خود را با یک مسواک نرم از روز بعد از عمل ادامه دهید.

تامپونی که در ناحیه دندان جراحی قرار گرفته است تقریباً در عرض 30 دقیقه برداشته می شود.

در دو روز اول خونریزی به صورت نشت های کوچک طبیعی است.

اگرچه تورم و خونریزی طبیعی هستند ، اما می توان کمپرس سرد متناوب را روی بخشی که دندان در روز اول کشیده می شود ، قرار داد.

 

تغذیه پس از کشیدندندان نهفته چگونه باید باشد؟

پس از اتمام مراحل ، غذا باید در 24 ساعت اول با طرف مقابل خورده شود.

پس از عمل دندان نهفته ، ظرف 2 ساعت اول نباید چیزی بخورید یا بنوشید. در دوره بعد از 2 ساعت ، فقط غذاهای نرم ، گرم و بدون دانه باید مصرف شود.

در صورت سیگار کشیدن ، باید در 48 ساعت دخانیات مصرف نشود.

 

رها مانا بازدید : 28 یکشنبه 23 آذر 1399 نظرات (0)

 

See the source image

هنگام آماده شدن برای مادر شدن ، از مراقبت از دندان خود غافل نشوید!

بارداری یکی از خاص ترین دوره های زندگی زنان است. همانطور که بخشی از زندگی شما در بدن رشد می کند ، بسیاری از تغییرات از نظر متابولیکی رخ می دهد. تغییرات هورمونی ضمن تغییر خصوصیات فیزیولوژیکی ، از نظر احساسی نیز تأثیر می گذارد.

 

تغییرات هورمونی در این دوره همچنین بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر می گذارد.

یک فکر غلط وجود دارد که بارداری باعث از دست دادن دندان می شود. بارداری مستقیماً باعث از دست دادن دندان نمی شود ، بیماری های لثه و پوسیدگی دندان ممکن است به دلیل عدم مراقبت کافی از دهان در این دوره رخ دهد.

دلایل مشکلات دندان در دوران بارداری

تغییر عادات غذایی در دوران بارداری یکی از عوامل مشکلات دندان است. علاوه بر این ، تغییر زمان غذا خوردن نیز بر سلامت دندان تأثیر می گذارد.

مسواک زدن اغلب به دلیل حالت تهوع و استفراغ فراموش می شود. این می تواند منجر به افزایش پوسیدگی شود. علاوه بر این ، فرسایش دندان در افرادی که استفراغ زیاد دارند نیز ممکن است رخ دهد.

افزایش هورمون ها بر روی لثه ها تأثیر می گذارد. تورم ، خونریزی و درد ممکن است در لثه ایجاد شود.

برای بهداشت دندان چه مواردی باید رعایت شود؟

دندان ها باید مرتبا مسواک بزنند. از آنجا که لثه ها در دوران بارداری بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند ، برداشتن پلاک بسیار مهم است.قبل از بارداری باید معاینه دقیق انجام شود و مشکلات موجود قبل از بارداری درمان شود.بعد از استفراغ ، دهان باید با آب تمیز شسته شود و حداقل نیم ساعت بعد دندان ها مسواک زده شوند. این به کاهش سایش دندان کمک می کند.

غذاهای غنی از فسفر و کلسیم باید مصرف شود. شیر و فرآورده های لبنی ، گوشت ، ماهی و تخم مرغ باید به روشی متعادل مصرف شود.مراقبت از دهان و دندان باید با آب نمک یا دهان شویه پشتیبانی شود.انجام معاینات دندانپزشکی و مراقبت های دهانی بین دوره 3-6 ماه بارداری بسیار مهم است.

آیا درمان دندانپزشکی در دوران بارداری انجام می شود؟

3 ماه اول بارداری دوره رشد کودک است و یک دوره خطرناک است. در این دوره ، به جز در شرایط اجباری ، از درمان های دندانپزشکی اجتناب می شود.

در سه ماهه دوم بارداری، عفونت ها و درمان های اورژانسی دندانپزشکی که ممکن است کودک را تحت تأثیر قرار دهند ، می توانند مطابق با توصیه های پزشک معالجه شوند.

از آنجا که 3 ماه آخر دوره ای است که حرکات محدود می شود ، انجام مراحل طولانی مدت درمان دشوار است و اقدامات به بعد از بارداری موکول می شود.

 

رها مانا بازدید : 27 چهارشنبه 19 آذر 1399 نظرات (0)

 

See the source image

مراقبت از دندانهای شیری در نوزادان

 

مرحله دندان درآوردن در نوزادان

از نظر بهداشت دندان در افراد 4 دوره جداگانه وجود دارد. اولین آنها دوره بدون دندان بعد از تولد است. مرحله دوم دوره ای است که فقط دندان های شیری در دهان رشد می کنند. مراحل بعدی دوره ای است که هم دندان های شیری و هم دندان های دائمی در دهان پیدا می شوند. آخرین مرحله دوره ای است که فقط دندانهای دائمی در دهان وجود دارد. هر یک از این مراحل باید با توجه به سن و ساختار دهان کودک به طور جداگانه ارزیابی شود و بر این اساس از درمان دندانپزشکی مناسب استفاده شود. از لحظه رویش اولین دندانهای شیری ، خانواده ها باید شرایط را کنترل کنند ، علائم را مشاهده کنند و فرزندان خود را به طور منظم چک کنند. زیرا اختلالات دندانی که در کودکی رخ می دهد می تواند در سنین بعدی باعث ایجاد اختلال در ساختار دندان یا فک شود.

چه زمانی دندان های شیری رشد می کنند؟

رویش دندان های شیری در نوزادان از حدود ماهگی 6 شروع می شود. ابتدا دندان های ثنایای پایین تر می روید. به مرور زمان دندان های آسیاب دندان نیز در دهان دیده می شوند. رشد دندانهای شیری در دهان می تواند تا سن 2 تا 3 سالگی ادامه داشته باشد. والدین باید این روند را از نزدیک دنبال کنند و در صورت بروز ناهنجاری با دندانپزشک مشورت کنند.

چگونه می توان تشخیص داد که کودک در حال دندان درآوردن است؟

در نوزادان ، هنگام دندان درآوردن ، در کام نرم شکاف ایجاد می شود. این وضعیت باعث ناراحتی نوزادان می شود. در طی روند دندان درآوردن ، ممکن است تب خفیف ، بی قراری ، خارش در لثه و حالت تهوع ایجاد شود. در این صورت مادر و پدر مسئولیت زیادی دارند. آنها باید این دوره از نوزادان خود را به خوبی درک کنند و درست رفتار کنند.

 

 

برای خارش در هنگام دندان درآوردن در نوزادان چه باید کرد؟

 

در دوره دندان درآوردن ، بعد از شستن دست های مادر و پدر ، ماساژ آرام قسمت های بیرون زدگی دندان با انگشتان ، به آرامش کودک کمک می کند. به این ترتیب خارش و ناراحتی کودک کاهش می یابد. نوزادان با  تمام اشیایی که در طی این فرآیند پیدا می کنند دندان های خود را خراش می دهند. جسمی که به دهان برده می شود باعث آلوده شدن دهان نوزادان می شود.

چگونه می توان از درد دندان درآوردن کودک کم کرد؟

در این حالت باید ماساژ را روی ناحیه دندان قرار داد ،

یک تکه پارچه تمیز باید خنک شود و کمی روی ناحیه دندانه دار فشرده شود ،

برای نوزادانی که از درد شدید رنج می برند ، شربت های تسکین درد باید با تجویز پزشک مصرف شود.

چگونه از دندانهای شیری مراقبت کنیم؟

دندانهای شیری سریع تر از دندانهای دائمی خراب می شوند. والدین باید به اندازه دندانهای دائمی از دندانهای شیری فرزندان خود مراقبت کنند. والدین باید فرزندان خود را در فواصل معین نزد دندانپزشک ببرند و در هر تغییری که در دندان کودک آنها رخ دهد فوراً مداخله می کنند. تغییر رنگ یا تغییر شکل دندان های شیری بلافاصله مورد توجه قرار نمی گیرد. والدین باید فرزندان خود را از غذاهای شیرین دور نگه دارند و پس از مصرف شیر یا آب میوه ها باید مراقبت های دهان و دندان را انجام دهند.

مراقبت از دندان در کودکان باید قبل از رویش دندان های شیری آغاز شود. وقتی اولین دندان ها شروع به ظهور می کنند ، باید بعد از غذا با گاز استریل دندان ها پاک شوند. با افزایش دندان ها، باید توجه بیشتری به عادت های غذایی داشت و باید صبح و عصر به طور مرتب تمیز شود.والدین مسئول دندانهای شیری کودکان هستند. به همین دلیل ، مسواک و خمیر دندان انتخاب شده باید مناسب

با توجه به انواع مسواک کدام مناسب ترین است؟

مسواک در مواد مختلف و به اشکال مختلف موجود است. قیمت ها با توجه به مواد استفاده شده متفاوت است. مسواک هایی که امروز می توانیم خریداری کنیم به شرح زیر است:

مسواک چوبی ارگانیک: آنها مسواک هایی هستند که می توانیم آنها را از نظر نداشتن رنگ و سیلیکون (PVC) بسیار سالم بدانیم. اما مسواک هنگامی که با خمیر دندان تمیز می شود ، چوب می تواند مواد شوینده را جذب کرده و شستشو آن مشکل شود. بنابراین لازم است که مراقب باشید.

مسواک سیلیکون: از اینمسواک ها به طور مکرر استفاده می شود. باید توجه ویژه شود که سیلیکون حاوی PVC و BPA نیست. با توجه به شرایط استفاده از محصول ، می توان آن را آب پز کرد یا در دستگاه ضدعفونی کننده قرار داد.

مسواک لاستیکی: اگر از لاستیک طبیعی ساخته شده باشند ، محصولات بسیار سالمی هستند. لاستیک به طور کلی محصولی است که حاوی باکتری نیست. با این حال ، ممکن است به گرد و غبار زیادی در اطراف بچسبد ، بنابراین ممکن است لازم باشد در حین استفاده مرتباً زیر آب روان شسته شود.

میوه ها - سبزیجات: والدینی که نمی خواهند مسواک بخرند می توانند سبزیجات خام مانند هویج را به کودک بدهند .

 

 

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 114
  • بازدید ماه : 114
  • بازدید سال : 3,601
  • بازدید کلی : 8,082