loading...
رشد هوشمند
رها مانا بازدید : 31 یکشنبه 16 آذر 1399 نظرات (0)

 

https://cdnerce-59e2.kxcdn.com/wp-content/uploads/2019/05/zirkonyum-mu-lamine-mi-002.jpg

زیرکونیوم یا لمینیت؟

زیرکونیوم یا لمینیت؟ " این سوال موضوعی است که توسط افرادی تحقیق شده است که انتظارات زیبایی از درمان دارند و معمولاً خواستار طراحی لبخند هستند. برای کسانی که فکر می کنند کدام یک از کاربردهای زیرکونیوم و لمینیت دندان را انتخاب کنند ، این مقاله یک راهنما درباره  این موضوع خواهد بود. این دو گزینه درمانی غالباً در کاربردهای زیبایی دندان و طراحی لبخند ترجیح داده می شوند.

 

هر دو گزینه درمانی مزایای خاص خود را دارند. اما تفاوت های جدی بین آنها وجود دارد. بزرگترین تفاوتروکش لمینیت فقط در سطح جلوی دندان با حداقل برش یا عدم برش از دندان استفاده می شود. این دندان ها یکی یکی به دندان ها چسبانده می شوند.از طرف دیگر ، در زیرکونیوم ، برشهای همه جانبه برای ایجاد ضخامت مورد نظر ایجاد می شود.

 

کاربرد تاج دندان زیرکونیوم

زیرکونیوم یک ماده با دوام و زیبا است. اخیراً به دلیل کارایی در مناطق مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. سیستم های رایانه ای مقدار استفاده از زیرکونیوم را گسترش داده اند. در کاربردهای دندانپزشکی زیرکونیوم به دلیل استحکام کششی بالا ، رنگ سفید مناسب رنگ دندان ، به بافت دهان آسیب نمی رساند.

 

به عنوان مواد زیربنایی در کاربردهای تاج و بریج

زیرکونیوم کامل در کاربردهای تاج و پل

به عنوان ایمپلنت در یک فرم خاص

به عنوان تاج بر روی کاشت

به عنوان براکت ارتودنسی

شروع به استفاده می شود

همچنین اگر نمی توان ایمپلنت را برای دندان های از دست رفته استفاده کرد ، می توان از بریج زیرکونیوم استفاده کرد

برای افرادی که نمی توانند با استفاده از لمینت فاصله بین دندان ها را کاهش دهند

افرادی که از پل ها و تاج استفاده می کنند

می تواند در ترمیم شکستگی ترجیح داده شود.


مراحل ساخت زیرکونیوم

در کاربرد زیرکونیوم ، ابتدا مراحل آماده سازی انجام می شود و دندان اندازه گیری می شود.

 

آماده سازی زیرکونیوم ، یعنی مقدار برش دندان ، بیشتر از روکش لمینیت است.

نمونه تهیه شده در آزمایشگاه از نظر سازگاری با لثه و ساختار آن بررسی می شود. اگر زیرساخت برای دندان مناسب باشد ، طراحی زیبایی آغاز می شود. کاربرد زیرکونیوم ، ، به طور متوسط ​​3-10 روز طول می کشد.

 زیرکونیوم یا لمینیت؟ قبل از پاسخ به سوال ، توضیح مزایای زیرکونیوم ضروری است.

 

مزایای کاربرد زیرکونیوم

دقیقاً مانند یک دندان ، متناسب با جای خود نیمه نفوذ پذیر و مات است ، بنابراین هم نور را منعکس می کند و هم جذب آن می شود.

ظاهری نزدیک به دندانهای طبیعی دارد.

خطوط تیره در مفاصل لثه و محل استفاده وجود ندارد.

واکنش آلرژیک ایجاد نمی کند.

روکش زیرکونیوم ساخته شده با چسب های خاص به خوبی به دندان می چسبد.

به عنوان ماده بریج در مناطقی که دندان از دست رفته استفاده می شود.

کاربرد پوشش دهی دندان

در واقع ، بین لمینیت و زیرکونیوم تفاوت های جدی وجود دارد. لمینت فقط در یک طرف دندان قرار می گیرد. بسته به نوع کاربرد ، می توان آنرا پوشش 1/4 ، 1/3 نامید. زیرکونیوم ترمیم تمام دندان است.

 

لمینت بر روی سطح جلوی دندان ها اعمال می شود. لمینت ها را می توان به رنگ ، اندازه و شکل دلخواه تهیه کرد. در لمینت ، بافت بسیار کمی از دندان بدون آسیب رساندن به لثه برداشته می شود. از این نظر ، کاربرد چند لایه یک درمان پیشگیرانه است. در بعضی موارد از روی دندان و بدون هیچگونه سایشی استفاده می شود.

به طور خلاصه ، ویژگی های کاربرد لمینت:

زیبایی سطح بالایی را ارائه می دهد.

لمینت کاملاً سرامیکی شیشه ای است ، با سیستم اتصال خاصی به دندان پیوند می خورد.

نمی توان آن را از دندان واقعی تشخیص داد.

 

مراحل ساخت روکشلمینت

برای استفاده از لمینت ، ابتدا اندازه دندان گرفته می شود و دندانهای موقتی ساخته می شوند. به این ترتیب بیمار می تواند زندگی روزمره خود را تا زمان استفاده از لمینت دائمی ادامه دهد.

کاربرد لمینت :

آزمایشات در مراحل Wax Up و Mock Up انجام می شود.

لمینت تولید شده طبق اندازه گیری در دهان پروب می شود و مرتب می شود.

دندانهای لمینت شده با ماده ای به نام رزین پیوند می خورند.

لمینت ها بسیار محکم به دندان می چسبند و به راحتی از دندان جدا نمی شوند.

روکش لمینت یکی از مهمترین قسمتهای طراحی لبخند است.

 

مزایای استفاده از لمینت:

می توان آن را بدون تراش دندان استفاده کرد.

هیچ دندانی از از داخل دندان بریده نمی شود

تغییر رنگ نمی دهد.

این یک درمان پیشگیرانه است.

ظاهری سالم و طبیعی بدست می آید.

سالها می توان از آن استفاده کرد زیرا از مواد بادوام ساخته شده است.

ساختار طبیعی دندان حفط میشود.

لمینت در معرض عوامل خارجی (قهوه ، سیگار ، چای و ...) تغییر رنگ نمی دهد.

لکه دندان و تشکیل تارتار روی سطح لمینیت به حداقل می رسد.


زیرکونیوم یا لمینیت؟

 پاسخ به این سوال بستگی به دندان مورد استفاده دارد. نمی توان گفت هر دندانی که استفاده از زیرکونیوم را امکان پذیر می کند از لمینیت ساخته شده است. این نشانه های مختلفی دارد.

 

در این راستا ، دندانپزشکان پیشنهادات خود را با استفاده از نتایج معاینه ارائه می دهند. برنامه های طراحی لبخند و سایر روشهای درمانی باید مورد انتقاد و تصمیم گیری قرار گیرند.

 

 

رها مانا بازدید : 24 چهارشنبه 12 آذر 1399 نظرات (0)

 

See the source image

بیماری لثه

با بیان اینکه بیماری های لثه می تواند منجر به بیماری های سیستمیک شود ، "بسیاری از مطالعات نشان می دهد که ممکن است بین بیماری لثه ، که یک عفونت باکتریایی است ، و بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، دیابت ، سکته مغزی ، بیماری های مزمن ریه ، بیماری های روماتیسمی و وزن کم رابطه وجود دارد."

 

"بیماری های لثه عفونت های مزمن است که منجر به از دست دادن دندان می شود. به طور کلی ، با افزایش سن ، بروز بیماری های لثه افزایش می یابد. عامل اصلی در ایجاد این بیماری میکروارگانیسم هایی است که در نتیجه مسواک نزدن منظم و موثر دندان ها و تمیز کردن نواحی بین دندانی بر روی سطح دندان و در مناطقی که دندان ها و لثه ها به هم می رسند تجمع می یابد. این میکروارگانیسم های جمع شده فضای زندگی را در بین خود ایجاد می کنند و به این شکل گیری "صفحه دندان میکروبی" گفته می شود. از آنجا که باکتری های موجود در پلاک دندانی میکروبی می توانند از خود در این کلنی محافظت کنند ، تحت تأثیر داروهایی مانند آنتی بیوتیک یا دهان شویه قرار نمی گیرند و مواد مضر تولید می کنند و به بافت هایی که در آن جمع می شوند آسیب می رسانند. در حالی که این تأثیر بر روی دندان به عنوان تشکیل پوسیدگی دیده می شود ، اما به صورت التهاب لثه در لثه ظاهر می شود. با توجه به بافت موجود در بافت های اطراف و اطراف دندان ، التهاب لثه در صورتی که فقط بر روی لثه ها تأثیر بگذارد و اگر بر استخوان فک و فیبرهای پریودنتال که به دندان اجازه می دهند به استخوان فک متصل شود ، پریودنتیت نامیده می شود.

 

به خونریزی لثه توجه کنید!

اول از همه ، اگر بیماری که با التهاب لثه شروع می شود ، قابل درمان نیست ، به پریودنتیت تبدیل می شود و به از دست دادن دندان می رسد. در حقیقت ، این بیماری که از سنین جوانی شروع می شود ، علائم بسیار کمی در مراحل اولیه خود نشان می دهد و در آینده قابل مشاهده است. تشخیص بیماری معمولاً در نتیجه مهمترین علامت ، خونریزی لثه ، در کنترلهای دندانپزشکی یا در نتیجه آبسه ناشی از تحلیل رفتن پیشرفته استخوان انجام می شود. این نشان می دهد که ما در بدن خود با یک بیماری درمان نشده زندگی می کنیم که می تواند منجر به از دست دادن دندانهای ما برای سالها شود. با این حال ، این تشکیل التهابی فقط به دهان ما محدود نمی شود. دندان های ما که ارتباط مستقیمی با گردش خون و سیستم ایمنی بدن دارند ، می توانند بیش از آنچه که ظاهر می شود ، باعث بیماری یا تشدید بیماری های موجود شوند. امروزه ، مطالعات زیادی نشان داده اند که ممکن است بین بیماری لثه ، که یک عفونت باکتریایی است ، و بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، دیابت ، سکته مغزی ، بیماری های مزمن ریه ، بیماری های روماتیسمی ، زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد رابطه وجود دارد.

 

باکتری های اطراف دندان با عبور از نواحی زخمی تشکیل شده در سطح داخلی لثه در خون مخلوط می شوند و از طریق رگ های خونی گردش می کنند. سیستم ایمنی بدن به منظور از بین بردن این باکتری ها در گردش خون ، گلبول های سفید خون را فعال می کند. سلول های سفید خون مواد شیمیایی مختلفی ترشح می کنند. هم این مواد شیمیایی ترشح شده برای اهداف دفاعی و هم بسیاری از سموم آزاد شده توسط باکتری ها ، پاسخ التهابی را آغاز می کنند. مقدار سلولها و عواملی که لخته شدن خون را امکان پذیر می کنند ، چربی ها از بین می روند و در رگ های خونی تجمع می یابند. همه اینها منجر به باریک شدن لومن عروقی ، کاهش انعطاف پذیری و اختلال در جریان خون می شود.

 

 

رها مانا بازدید : 35 دوشنبه 03 آذر 1399 نظرات (0)

 

See the source image

روش های درمان دندان قروچه چیست؟

 

مردم به طور کلی به سلامت دندان خود اهمیت نمی دهند. با این حال ، مشکلات دندانی می تواند زمینه را برای بیماری های جدی آماده کند. بیماری های دندان و لثه از مهمترین مشکلات بهداشتی در کشور ما و جهان است.

 

دهان ما ورودی دستگاه گوارش است. علائم منفی در دهان باعث بدتر شدن سلامت دندان و اثرات سوء بر هضم غذا می شود. غذاهایی که از طریق دهان می خوریم جویده و با بزاق مخلوط می شوند و آماده بلع و هضم می شوند. جوانه های چشایی زبان ؛ همچنین دارای وظایف جانبی بسیار مهمی مانند جویدن ، بلع و گفتار است.

 

دندان ها تأثیر مهمی در گفتار و ظاهر ما و همچنین وظایف آنها در تجزیه و آسیاب غذا دارند. افرادی که دندان هایشان از دست رفته است ممکن است ایجاد برخی صداها دشوار باشد و در گفتار مشکل داشته باشند. مشکل جویدن و گاز گرفتن نیز رخ می دهد. بنابراین ، غذاها بدون آسیاب شدن به معده می روند و بیماری های معده رخ می دهد.

 

دو بیماری مهم بهداشت دهان و دندان پوسیدگی دندان و التهاب لثه است. بیماری های لثه گاهی اوقات می توانند تاثیری داشته باشند که تا ذوب شدن استخوان فک در محل قرارگیری سوکت دندان پیشرفت کند. وخیم شدن سلامت دندان سایر اعضای بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. دندان ها می توانند به کانون ثابت عفونت تبدیل شوند و تقریباً روی همه سیستم ها و قلب ، کلیه ، مفاصل و غیره تأثیر بگذارند. این می تواند عفونت هایی را که منجر به مشکلات جدی بهداشتی در ساختمان ها می شوند ، هدایت کند.

 

سلامت دندان ، که مشکلات زیادی ایجاد می کند ، مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

چگونه سلامت دهان و دندان حفظ می شود؟

تشخیص به موقع از نظر بیماری های دندانی و محافظت از سلامت دندان بسیار مهم است. بنابراین توصیه می شود حداقل دو بار در سال معاینه دندانپزشکی انجام دهید. در جلوگیری از پوسیدگی دندان ، داشتن مقدار کافی فلوراید در آب ، مسواک زدن مرتب دندان ها ، استفاده از نخ دندان ، پرهیز از مصرف بیش از حد شیرین و تا حد ممکن از اقدامات اساسی مسواک زدن دندان هنگام خوردن و مراجعه به کنترل های دندانپزشکی است. مسواک زدن دندان و معاینات منظم دندانپزشکی نیز در پیشگیری از بیماری لثه مهم است.

 

در صورت وجود اختلالات رشد در دندان ها ، باید با مراجعه به دندانپزشکان و مراکز متخصص در دوره اولیه ، درمان های لازم انجام شود.

 

غذاهای بیش از حد اسیدی و شیرین اثر میکروارگانیسم ها را افزایش می دهد. دندان ها را نباید با اجسام سخت ، مغزها ، گردو و غیره مخلوط کرد. غذاهای پوسته شده نباید توسط دندانها شکسته شوند. اینها باعث ترک خوردن مینای دندان می شوند و اثر باکتری ها را افزایش می دهند. اثر محافظتی مینای دندان از بین می رود. بنابراین ، مشکلات سلامتی شروع به ظهور می کنند.

 

8 مشکل ناشی از ساییدن دندان

روی سطح جویدن دندان ها بپوشید

اگرچه سایش ناشی از اصطکاک دندان ها با یکدیگر می تواند تمام دندان ها را بپوشاند ، اما به خصوص در دندان های جلویی به صورت موثرتری دیده می شود.

 

دندان شکسته

در نتیجه فشردن و ساییدن دندان ها ، میکرو ترک در گوشه های دندان های قدامی ، در قسمت های بیرون زده دندان های خلفی ایجاد می شود. این ترک ها که توسط اشعه ایکس قابل تشخیص نیستند ، با گذشت زمان رشد می کنند و باعث شکستگی دندان ها می شوند.

 

حساسیت شدید در دندان ها

به طور کلی ، حساسیت به سرما ایجاد می شود. درد ناگهانی دندان شروع می شود.

 

 

دندانهای شل

در نتیجه سالها ساییدن ، دندانها شروع به لق شدن و لرزیدن می کنند. فشار بیش از حد باعث از بین رفتن حمایت استخوان اطراف دندان می شود. برای جبران این وضعیت ، برجستگی های اضافی استخوان در ریشه دندان ایجاد می شود.

 

تحریک در گونه ها

تشکیل الیافی به شکل خط یا برجستگی در داخل گونه به خصوص در سطح خط بسته شدن دندان ها با یکدیگر لمس می شود. به همین دلیل ، "گونه گزیدن" اغلب دیده می شود.

 

درد عضلانی و سردرد

کار زیاد ماهیچه ها به ویژه در ناحیه شقیقه و گونه باعث درد عضلانی در این نواحی می شود. درد عضلات گاهی خود را به عنوان سردرد نشان می دهد.

 

درد در مفصل فک

درد ، ترک خوردگی و جمع شدن ممکن است در مفصل به دلیل بارگذاری بیش از حد مفصل فک ایجاد شود.

این علائم از ابتدای دندان ساییدن رخ نمی دهد. با توجه به شدت و مدت رویداد قابل مشاهده است. اغلب علائم ممکن است یک باره نباشد. گاهی اوقات علائم بسیار کمی ممکن است رخ دهد.

 

روش های درمان آسیاب دندان

 

برای تعیین عواملی که باعث ساییدن دندان می شوند ، یعنی دندان قروچه ، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. بر این اساس ، علل بررسی شده و راه حل ها تعیین می شود. اگرچه این بیماری که بدون درک آن در بیشتر افراد مشاهده می شود ، ساده به نظر می رسد ، اما مشکلات جدی در زیر آن وجود دارد.

مشکلاتی که به دلیل شرایط زندگی ایجاد می شود ، مشکلات بزرگی را برای افراد ایجاد می کند. سلامتی دیگر نخواهد توانست در برابر چنین فشارهایی واکنش نشان دهد. این امر با ساییدن دندان خصوصاً هنگام خواب خود را نشان می دهد. مشکل دیگری که باعث ساییدن دندان می شود ، ناشی از عدم انطباق و نقص ساختار دندان است. همانطور که گفتیم به لطف کنترل پزشک این روش با روشهای درمانی مناسب قابل حل است.

 

هدف اصلی در درمان ساییدن دندان جلوگیری از آسیب دائمی دندان ها و مفصل فک و تسکین درد است.

 

"محافظ شب" که دندانپزشک با قرار دادن آنها در بین دندانهای فک پایین و بالا به منظور جلوگیری از ساییدن دندان از مهمترین ابزار مورد استفاده در درمان ساییدن دندان است.

 

اما محافظ شب فقط ممکن است کافی نباشد. بنابراین ، بسته به اندازه بیماری می توان درمان های اضافی را نیز انجام داد. به خصوص که عامل استرس در نظر گرفته می شود.

 

استرس درمانی ،

اقدامات راحت خواب ،

استفاده از شل کننده های عضلانی ،

پر کردن و جایگزینی نادرست دندان ،

به منظور جایگزینی دندانهای از دست رفته ، روشهای درمانی مانند پروتز استفاده می شود.

مهمترین راهی که از نظر سلامتی می توانیم دنبال کنیم این است که تا آنجا که ممکن است از استرس دوری کنید.

 

رها مانا بازدید : 38 یکشنبه 25 آبان 1399 نظرات (0)

 

See the source image

باندینگ چیست؟

کاربردهای باندینگ از جمله روشهای محافظتی است که در دندانپزشکی زیبایی استفاده می شود. باندینگ با اتصال مواد کامپوزیت به دندان و بدون ایجاد صدمه به دندان ، بدون سایش دندان اعمال می شود. هنگامی که بیمار شکاف های کمی بین دندان ها و تغییر شکل های کوچک داشته باشد ، با استفاده از ماده باندینگ و بدون برش دندان ، بر روی دندان افزوده می شود. دندانپزشک مانند یک مجسمه ساز ، دندان ها را شکل می دهد و مطابق لبخند فرد ظاهر زیبایی می دهد. کاربردهای اتصال می تواند برای خرابی های کوچک و جزئی دندان ترجیح داده شود. در صورت بروز مشکلات عمده ، ممکن است تاج های لمینیت و چینی ترجیح داده شوند.

 

مزایای کاربردهای باندینگ چیست؟

هنگام تغییر شکل دندان ها ، هیچ برشی انجام نمی شود. این شیوه های پیوند بزرگترین مزیت محسوب می شود. بخصوص در افرادی که در دندانهایشان شکاف وجود دارد ، می توان بدون برش دندانهای کناری ، باندینگ اعمال کرد و می توان این شکاف را در مدت زمان کوتاهی مثل نیم ساعت برطرف کرد.

کوتاهتر بودن دندان ها در دهان باعث می شود که افراد ظاهر قدیمی تری داشته باشند. اگر دندان ها در عملکرد افراد مانند گفتار و خندیدن قابل مشاهده نباشند ، اتصال باعث افزایش قد و ظاهر پویاتر می شود. به این ترتیب می توانید از نظر بصری دندان های زیبایی داشته باشید.

دندان های فرد ممکن است ظاهری بسیار زرد داشته باشد و در صورت وجود پوسیدگی یا شکستگی در دندان های جلویی ، به لطف استفاده از باندینگ که باید انجام شود ، می توان لبخند سفیدتر و زیبایی را بدون تمایز از سایر دندان ها به دست آورد.

اگر بیمار نتواند درمان های نسبتاً پرهزینه ای مانند پرسلان چند لایه یا پرسلن زیبایی کامل را در نظر بگیرد ، ممکن است کاربردهای باندینگ نیز منطقی تر باشد.

بعد از آن ، می توانیم فرصتی را به بیمار نشان دهیم که در فکر ساخت روکش های چینی لمینت است ، با استفاده از باندینگ قبلی ، با چه نوع تصویری روبرو خواهیم شد.

درخواست باندینگ چگونه انجام می شود؟

در برنامه های باندینگ ، که بیشتر در دندانپزشکی پیشگیری استفاده می شود ، برخی از موارد اضافه شده به دندان ها برای تغییر رنگ دندان ها ، تغییر شکل دندان ها ، بزرگ شدن دندان ها یا از بین بردن نقایص دندان ها است. این اضافات با نزدیکترین مواد به خصوصیات دندانها ساخته می شوند. نواحی میکروفیلی روی دندان ها صیقل داده می شوند و چسب هایی که پر کننده های کامپوزیت به آنها می چسبیم به دندانها مالیده می شوند. سپس ، با پر کردن کامپوزیت شروع به فرم دهی دندان می شود. به این ترتیب دندان ها در برابر لک شدن مقاومت بیشتری پیدا می کنند. درخواست پیوند در مدت زمان تقریبی 1-1.5 ساعت در همان جلسه انجام می شود. در طول کنترل های معمول 6 ماهه ، مانند تمام دندان ها ، دندان های باند پیوسته تحت مراقبت نگه داشته می شوند و در صورت لزوم جلا داده می شوند.

 

اگرچه مشکلی در اتصال دندان وجود ندارد ، اما ممکن است برخی از زردی ها به خصوص در بیمارانی که بیش از حد از نوشیدنی های رنگی مانند چای و قهوه استفاده می کنند ، مشاهده شود. با این حال ، با یک فرآیند پرداخت می توان آن را به راحتی از بین برد.

 

آیا برنامه های باندینگ باعث درد می شوند؟

برنامه های اتصال به راحتی انجام می شوند. فقط در مدت یک تا یک ساعت و نیم دندانهای شما ظاهر کاملی دارند. در طی این کاربردها معمولاً نیازی به بیهوشی نیست. زیرا مطالعاتی که درد ایجاد نمی کنند انجام می شود. از آنجا که هیچ سایشی روی دندان وجود ندارد ، دردی وجود ندارد.

 

اما اگر پوسیدگی در دندان وجود داشته باشد یا درمان مشابهی انجام شود و سپس اتصال انجام شود ، باید ناحیه مورد نظر بی حس شود.

 

آیا مراقبت از دندان بعد از درخواست پیوند لازم است؟

بعد از استفاده روی دندان ها ، نباید اجسام بسیار سخت مانند شکر و یخ را با دندان ها گاز گرفت و از عادت های مضر مانند گاز گرفتن ناخن ها خودداری کرد. همچنین باید به تمیزی دندان توجه شود. در صورت مصرف غذاهای سفت و سخت ممکن است هر از گاهی با ساییدگی در سطح پر کننده روبرو شویم. در پیگیری های 6 ماهه ، این خراش ها برداشته می شوند. با این حال ، همانطور که به دندانهای خود نگاه می کنیم ، مسواک زدن مرتباً دندانهای باند شده آنها ، استفاده از نخ دندان و پیگیری منظم از اهمیت زیادی برخوردار است. جدا از این ، دیگر نیازی به کاربرد دیگری برای دندان های باند شده نیست.

 

برنامه های باندینگ چقدر طولانی است؟

کاربرد باندینگ کاربردی است که با مواد پر کننده ساخته شده و بدون هیچ گونه سایشی بر روی دندان و بدون آسیب دیدن دندان تکمیل می شود. مراقبت منظم از دندان ها و بررسی های منظم توسط دندانپزشک باعث افزایش طول عمر باند می شود. رعایت این شرایط بسیار مهم است تا درمان سالها در دهان باقی بمانند. اگر این شرایط رعایت نشود ، عمر پیوند کوتاه می شود و ممکن است به مواد پرکننده اضافی نیاز باشد.

 

آیا رنگ در باندینگ دندانپزشکی با زمان تغییر می کند؟

عوامل میکروفیلیکی که برای این کار استفاده می شوند با پیشرفته ترین تکنیک ها و بسیار نزدیک به ساختار دندان تولید می شوند. بنابراین ، می توانند به اندازه دندان های طبیعی باعث تغییر رنگ شوند. از آنجا که زبری سطح دندانها با پرداخت به حداقل ممکن کاهش می یابد ، در برابر لک شدن بسیار مقاوم می شود. رنگ آمیزی ناشی از عوامل خارجی مانند غذا توسط دندانپزشک با سفید شدن دندان برطرف می شود. به خصوص نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه می توانند از این طریق باعث تغییر رنگ شوند. کاهش مصرف این غذاها و نوشیدنی ها هم منجر به طولانی شدن عمر پیوند می شود و هم باعث می شود دندان های طبیعی خودمان دیرتر رنگ بگیرند و دیرتر تارتار بچسبد.

 

 

رها مانا بازدید : 39 چهارشنبه 21 آبان 1399 نظرات (0)

 دندانهای عقل دندانهایی هستند که در انتهای دهان قرار دارند و دیرتر رشد می کنند. این بیماری معمولاً در سن 20 سالگی بروز می‌دهد و در نتیجه تحت تأثیر قرار گرفتن ، با فشار آوردن بر روی دندان های همسایه باعث ایجاد مشکلات استخوانی و در نتیجه ، دندان و لثه می شود. تمیز کردن و نگهداری بسیار دشوار است ، به خصوص به دلیل محل قرارگیری دندان های عقل که تا حدی روییده اند. به همین دلیل ، در نتیجه بقایای مواد مغذی رخ می دهد، پوسیدگی در دندان های عقل و دندان های همسایه رخ می دهد و باعث تشکیل باکتری ها ، پلاک های دندانی و بیماری های دندانی می شود. در مواردی که تمیز کردن دندان عقل لازم انجام نشود ، ممکن است در بافت های نرم اطراف دندان عفونت ایجاد شود. به همین دلیل باید دندان عقل کشیده شود تا از مشکلات ناشی از دندان جلوگیری شود. با این حال ، هر فرد 20 ساله نیازی به کشیدن دندان عقل ندارد. اگر به دلیل این دندان ها بیماری یا شکایتی وجود داشته باشد ، موثرترین راه از بین بردن آن ، برداشتن دندان ها با مداخله جراحی است.

 

در صورت التهاب مکرر لثه و فک به دلیل وجود این دندان ها به مدت 6 ماه تا 1 سال ، ابتدا درمان آنتی بیوتیکی انجام می شود و سپس کشیدن دندان انجام می شود تا از جدی شدن مشکلات جلوگیری شود. به طور خلاصه ، راه حل های مشکلات دندان های عقل شامل از بین بردن و از بین بردن بیماری هایی است که ایجاد می کنند.

 

تحلیل (ریزش دندان) در ریشه دندان همسایه

از دست دادن استخوان که در سنین بعدی ایجاد می شود ، باعث می شود که دندان های نهفته به سطح استخوان فک نزدیک شوند. در چنین مشکلاتی می توان پروتزهای متحرک را که توسط لثه و استخوان فک روی دندان ها پشتیبانی می شوند ، قرار داد. وقتی این پروتزها قرار می گیرند ، می توان با بازشدن در دهان ، زخم لثه مربوط به دندان نهفته و دندان نهفته را آلوده کرد. با این حال ، نباید فراموش کرد که فولیکول دندان در کنار دندانهای نهفته قرار دارد. زیرا فولیکول دندان توانایی تبدیل شدن به کیست های ادنتوژنیک و آملوبلاستوما را دارد. در بیماران بدون درد میوفاشیال ، سندرم اختلال عملکرد یا اختلالات مفصل گیجگاهی فکی ، دردی با علت نامشخص ، به ویژه در ناحیه خلفی فک پایین ، با کشیدن دندان های نهفته پایان می یابد. دندان های عقل نهفته در فک پایین باعث می شود که استخوان فک در ناحیه در هر شرایط آسیب زا ضعیف و شکسته شود.

 

پوسیدگی دندان عقل

تمیز کردن دندانهای عقل در ناحیه آخر دهان است و دسترسی به آن دشوار است. دندان های این ناحیه که به دلیل قرارگیری در آن بسیار سخت تمیز می شود ، احتمال خراب شدن دارند. به همین دلیل بیرون کشیدن صحیح تر خواهد بود تا به دندان های دیگر آسیب نرسد.

 

چه اقداماتی را می توان در برابر بیماری های ناشی از دندان عقل انجام داد؟

 

 

هر فرد برای سلامت دهان و دندان باید هر 6 ماه یکبار به طور معمول با دندانپزشک مشورت کند. در نتیجه بررسی های انجام شده توسط دندانپزشک ، موقعیت ، شکل ، اندازه دندان و اینکه چه مشکلاتی ممکن است در آینده ایجاد کند مشخص می شود. اگر دندان های عقل وجود داشته باشد که تصور می شود مشکلی ایجاد می کنند ، درمان هایی که توسط دندانپزشک مناسب تشخیص داده می شود بدون ایجاد مشکلی انجام و از آنها پیشگیری می شود.

 

پلاک های دندانی می توانند در آینده باعث بیماری های جدی دندانی شوند. به همین دلیل ، برای تأمین بهداشت دهان و دندان ، لازم است هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید تا این پلاک های دندانی تمیز شود. بعلاوه ، این یک فاکتور مهم است که فرد هر روز بدون تاخیر مراقبت از دندان را به درستی انجام می دهد.

 

آیا دندان عقل فقط با جراحی خارج می شود؟

هیچ الزامی وجود ندارد که هردندان عقل باید با جراحی برداشته شود. در نتیجه معاینات بالینی و رادیولوژی بر روی فرد ، روش عمل با تعیین روشهایی که دندانپزشک مناسب می داند ، تعیین می شود. علاوه بر این ، استخراج هر زن 20 ساله آنطور که تصور می شود کار دشواری نیست. موقعیت ، اندازه و شکل دندانی که باید کشیده شود ، اطلاعات دقیق در مورد اینکه آیا دندان باید به طور عادی برداشته شود یا با جراحی خارج شود.

 

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 119
  • بازدید ماه : 119
  • بازدید سال : 3,606
  • بازدید کلی : 8,087