loading...
رشد هوشمند
رها مانا بازدید : 28 چهارشنبه 16 تیر 1400 نظرات (0)

 

لثه های من خیلی زیاد به نظر می رسند

در خط لبخند بهینه ، حداکثر 1-2 میلی متر لثه باید در فک بالا دیده شود. دیدن بیش از این مقدار لثه هنگام لبخند زدن (لبخند لثه ای ، لبخند لثه ای) وضعیتی است که امروزه غالباً از آن شکایت می شود ، جایی که زیبایی ظاهری بسیار مهم است. علل لبخند لثه ای شامل عواملی مانند رشد بیش از حد لثه های فک بالا به دلیل التهاب ، برخی از داروهای مصرفی یا دلایل ژنتیکی ، رشد بیش از حد استخوان در سطح دندان استخوان فک بالا ، اختلالات تراز دندان و کشیدن لب عضله لب فوقانی است. هنگام خندیدن بالاتر از حد نرمال است.

 

 

 

بسته به عواملی که باعث لبخند لثه می شوند ، گزینه های مختلف درمانی در دسترس هستند. اگر دلیل آن عدم انطباق دندان یا عوامل اسکلتی باشد ، از روش های درمانی ارتودنسی / جراحی ارتوگناتیک استفاده می شود تا دندان ها و استخوان فک به موقعیت مناسب برسد. در صورت رشد بیش از حد لثه یا تغییر در رویش دندان ، هدف از بین بردن لبخند لثه ای با انجام تنظیمات لثه (زیبایی صورتی) است. اخیراً ، اثر استفاده از بوتاکس موقتی است و باید در زمان های مشخص تکرار شود تا لثه بسته شود در حالی که بیمار با پایین آوردن لب بالایی لبخند می زند.

رها مانا بازدید : 26 یکشنبه 13 تیر 1400 نظرات (0)

لمینت های سرامیکی

لمینت سرامیکی یا روکش سرامیکی فرآیند استفاده از لایه های نازک سرامیکی به سطح دندان است که سطوح جلوی دندان را می پوشاند.

 

لمینت های سرامیکی به طور کلی به ضخامت 0.5-0.6 میلی متر تهیه می شوند و هدف اصلی این کاربرد افزایش خصوصیات زیبایی دندان ها است.

 

 

 

مناطقی که به طور کلی از لمینت  های سرامیکی استفاده می شود.

 

آرایش دندان های شکسته

به دست آوردن لبخند سفید تر بر روی دندان های تغییر رنگ داده ،

ترتیب دندان های کج ،

تبدیل دندان های فرسوده و تحریف شده به فرم های طبیعی آنها ،

بزرگ کردن دندان های کوچک ، بسته شدن شکاف ها ،

آرایش اشکال دندان های فرسوده و از دست رفته.

 

 

کاربرد لمینت از سرامیکی:

 

از آنجا که لمینت  های سرامیکی سطح جلوی دندان را می پوشانند ، یک بافت مینای دندان برابر با ضخامت لمینت  سرامیکی از سطح جلوی دندان ساییده می شود.

برداشتی تهیه می شود که شامل دندانهای ساییده شده ، دندانهای مجاور و بافتهای اطراف است.

این برداشت به آزمایشگاهی ارسال می شود که در آن تولید لامینای سرامیکی به عنوان کپی از دندانهای آماده شده بیمار و بافتهای اطراف ساخته می شود.

در طی تولید لامینای سرامیکی ، روی دندان آماده شده لامینای موقت تهیه می شود تا در طی دوره انتظار (معمولاً بین 5 تا 7 روز) از دندان محافظت کند.

لمینت  های سرامیکی تهیه شده در قرار ملاقات با چسب مخصوص دندان روی دندان چسبانده می شوند.

 

 

مزایای لمینت سرامیکی:

 

ظاهر آنها بعد از درمان بسیار طبیعی است.

استفاده از آن بسیار آسان است و به هیچ روش جراحی نیاز ندارد

دوره سازگاری خیلی کوتاه است

آنها هرگز رنگ و روشنایی خود را از دست نمی دهند.

از لمینت  های سرامیکی صحیح استفاده شده می توان حداقل 10 سال بدون هیچ مشکلی استفاده کرد.

 

 

به طور خلاصه

 

در پایان روش درمان لمینت  سرامیکی ، این نوعی از درمان است که در آن نتایج بسیار خوبی هم برای بیمار و هم برای پزشک بدست می آید ، زیرا ظاهر به دست آمده طبیعی ، سالم و از زیبایی بالایی برخوردار است.

رها مانا بازدید : 23 سه شنبه 08 تیر 1400 نظرات (0)

آیا ذوب شدن استخوان از انجام کاشت دندان جلوگیری می کند؟

 

پوکی استخوان یک بیماری بسیار شایع است که باعث می شود استخوان ها به تدریج ضعیف شوند و بخصوص در زنان یائسه شایع است. در بسیاری از موارد می تواند باعث نازک و شکننده شدن استخوان فک شود که این امر احتمال از دست رفتن دندان فرد را با گذشت زمان افزایش می دهد. از ایمپلنت های دندانی اغلب برای ترمیم دندان های از دست رفته استفاده می شود زیرا آنها تنها درمانی هستند که کل ساختار دندان را بازسازی می کنند ، اما برای دستیابی به آنها بیمار باید استخوان فک سالم و قوی داشته باشد تا بتواند از ریشه مصنوعی پشتیبانی کند. بنابراین آیا پوکی استخوان به این معنی است که بیمار به طور خودکار واجد شرایط کاشت دندان نمی شود؟ پاسخ در ادامه مقاله ما است ...

 

در تعیین اینکه آیا شما کاندیدا برای کاشت دندان هستید یا خیر و ایجاد برنامه درمانی خود ، یک مرحله مهم در این فرآیند ، بررسی دقیق فک توسط متخصص ایمپلنت است. دندانپزشک شما برای بررسی دقیق استخوان فک و تعیین تراکم آن از تجهیزات تصویربرداری با تکنیک و پیشرفته استفاده خواهد کرد. این تصاویر به دندانپزشک کمک می کند تا تصمیم بگیرد که آیا فک شما برای کاشت دندان مناسب است یا به چه مداخلاتی نیاز دارد. دندانپزشک همچنین می تواند در صورت لزوم پیوند استخوان (پودر استخوان) ایجاد کند تا استخوان فک شما را تشکیل دهد تا از کاشت دندان پشتیبانی کند.پیوند استخوان به روش های مختلف بدست می آید. گرافت هایی که از طریق منابع انسانی ، مشتق از حیوانات یا تولید مصنوعی تولید می شوند ، به صورت پودر یا بلاک با ذرات کوچک تولید می شوند و در حین کشیدن دندان هایی که باعث ذوب شدن استخوان می شوند با ماندگاری طولانی در دهان ، مورد استفاده قرار می گیرد. به لطف سلول های موجود در آن ، مواد لازم برای تشکیل و رشد استخوان ، به بهبود سریعتر منطقه و افزایش حجم استخوان کمک می کند.ایمپلنت با قیمت مناسب

 

کاشت دندان و پوکی استخوان کاشت دندان باید با استخوان زیر لثه جوش بخورد. برخی از داروها می توانند این روند را به تأخیر بیندازند.

 

اگر پوکی استخوان دارید ، ممکن است از قبل برای این بیماری دارو مصرف کرده باشید. دسته ای از داروها که برای درمان پوکی استخوان شناخته می شوند و به عنوان بی فسفونات شناخته می شوند ، معمولاً برای کاهش سرعت پیشرفت از دست دادن استخوان استفاده می شوند. گرچه این ممکن است برای شما مفید باشد ، این داروها همچنین یک عارضه جانبی ناخوشایند دارند - آنها می توانند در توانایی بهبود استخوان شما پس از جراحی اختلال ایجاد کنند.

 

خوب ، اگر پوکی استخوان وجود داشته باشد ، آیا امکان کاشت دندان وجود دارد؟

 

به طور کلی ، کاشت دندان نوع جراحی بسیار موفقی است. پوکی استخوان یک لایه پیچیده دیگری به درمان شما اضافه می کند ، اما احتمال موفقیت آمیز بودن جراحی ایمپلنت دندان را رد نمی کند. بهترین راه برای اطمینان از موفقیت این است که در مورد وضعیت ، سابقه پزشکی ، علائم و داروها به دندانپزشک بگویید.

 

با هم ، دندانپزشک شما می تواند جوانب مثبت و منفی جراحی ایمپلنت دندان را بسنجد و یک برنامه درمانی ایجاد کند که احتمالاً منجر به کاشت دندان موفق باشد. اجازه ندهید که تشخیص پوکی استخوان شما را از در نظر گرفتن کاشت دندان برای پروتز دندان متوقف کند.ایمپلنت با قیمت مناسب

 

اگر به جایگزینی دندان علاقه دارید ، هرچه زودتر قرار بگذارید تا با دندانپزشک خود صحبت کنید.

رها مانا بازدید : 35 یکشنبه 06 تیر 1400 نظرات (0)

چرا باید جرم گیری دندان استفاده کنید؟

بسیاری از افراد تنها در صورت احساس درد و ناراحتی در دندان و لثه به دندانپزشک مراجعه می کنند. با این حال ، حتی اگر شما از نظر بهداشت دندان مشکل ندارید و بهداشت دهان و دندان را در خانه رعایت می کنید ، مهم است که به طور مرتب برای تمیز کردن حرفه ای به دندانپزشک مراجعه کنید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مسلماً مهم است ، اما مراجعه شما به کلینیک دندان فواید چشمگیری دارد.

 

جرم گیری دندان حرفه ای برای موارد زیر مهم است:

 

از بین بردن پلاک و تجمع تارتار

 

هر چقدر هم که با دقت در خانه مسواک بزنید ، ممکن است مکان هایی با صعب العبور باشد که پلاک در آنها جا بیفتد و رشد کند. اگر برداشته نشود ، پلاک فقط در عرض 24 ساعت شروع به سخت شدن می کند و به ماده ای چسبناک معروف به تارتار تبدیل می شود. فقط یک پزشک حرفه ای می تواند پس از تشکیل تارتار پلاک را برداشته و پلاکی را که در خانه نمی توانید به آن برسید تمیز کند.

 

پیشگیری از مشکلات بهداشت دهان و دندان

 

دندانپزشکی پیشگیری بهترین ابزاری است که دندانپزشکان در مقابله با بیماریهای دهان دارند. حداقل هر شش ماه مراجعه به دندانپزشک برای تمیز کردن حرفه ای به شما در حفظ بیماری لثه ، پوسیدگی دندان و سایر بیماری های بهداشت دهان کمک می کند. سالم نگه داشتن دندان و لثه به این معنی است که در آینده در معرض خطر از دست دادن دندان قرار خواهید گرفت.

 

درمان زود هنگام مشکلات بهداشت دهان و دندان

 

پس از پیشگیری ، ابتلا به مشکلات بهداشت دهان و دندان زودهنگام بهترین مورد بعدی برای اطمینان از درمان سریع و موثر است. در مراحل اولیه ، در صورت برداشتن اقدامات مناسب ، بیماری لثه و پوسیدگی دندان قابل برگشت است. درمان نه تنها آسان تر ، بلکه مقرون به صرفه تر نیز خواهد بود.کلینیک دندانپزشکی شهریار

 

دندانپزشکان همچنین اولین پزشکان اولیه بودند که علائم سرطان دهان را تشخیص دادند.

 

لبخند سفیدتری را حفظ کنید

 

دندان ها می توانند از تجمع پلاک و تارتار به سرعت تغییر رنگ دهند. با مراجعه به یک نظافت منظم دندانپزشکی از لبخند سالم و درخشانی لذت خواهید برد. دندانپزشک و متخصص بهداشت می توانند علائم شخصی شده ای درباره چگونگی سفیدتر نگه داشتن دندان ها به شما نشان دهند و همچنین درمان های زیبایی دندان را برای شما توصیه کنند.کلینیک دندانپزشکی شهریار

رها مانا بازدید : 24 سه شنبه 01 تیر 1400 نظرات (0)

تشکیل کیست در لثه ، علل آن

کیست چیست؟

کیست ها فضاهای آسیب شناختی در استخوان یا بافت نرم هستند که توسط غشایی احاطه شده و با تشکیل مایع پر شده اند. کیست ها می توانند بدون علامت و بدون توجه بیمار پیشرفت کنند. کیست هایی که با گذشت زمان می توانند به سمت خارج رشد کنند ، می توانند تشکیلات دیگر آناتومیکی را تحت فشار قرار دهند و به آنها آسیب برسانند. کیست های موجود در فک با توجه به اندازه و محل قرارگیری کیست توسط جراح فک با روش جراحی مناسب برداشته می شود و ناحیه پاکسازی می شود. در برخی موارد ، کنترل های معمول مهم هستند زیرا احتمال عود کیست وجود دارد.

  کیست چگونه تشخیص داده می شود؟

کیست ها اغلب در اشعه ایکس پانورامیک معمول بیمار تشخیص داده می شوند. به شرطی که به بافتهای اطراف آسیب نرساند و یا عفونت ایجاد نشود ، متوجه بیمار می شود. سرعت رشد کیست ها بسیار کند است. اگر عفونت در ناحیه ایجاد شود ، کیست ها باعث درد می شوند. اگر آنها با ریشه دندانها تماس داشته باشند باعث از بین رفتن شادابی دندان می شوند.

اگر کیست ها در داخل استخوان باشند ، یک تصویر کاملاً مشخص و رنگ تیره روی اشعه ایکس ایجاد می کنند و هیچ تورمی از خارج احساس نمی شود. اما اگر کیست در بافت نرم (لثه) ایجاد شود ، بیمار در آن ناحیه دچار تورم می شود.

کیست در لثه

کیست هایی که روی لثه ایجاد می شوند در نوزادان و بزرگسالان متفاوت است. کیست های لثه (بافت نرم) که بیشتر در نوزادان دیده می شود ، در بزرگسالان کمتر دیده می شود.

کیست لثه در نوزادان (کیست های فوران)

به این نوع کیست ها کیست های فوران گفته می شود. این کیست ها در بافت نرم استخوان پوشانده می شوند که از رویش دندان در دهان کودک جلوگیری می کند. اگر عفونت نباشد ، دردی وجود ندارد. آنها به صورت برآمدگی مایل به آبی یا مایل به زرد ، شفاف ، نرم و گنبدی روی لثه مشاهده می شوند. از آنجا که آنها در بافت سخت نیستند ، در عکس های اشعه ایکس پانوراما تصویری نمی دهند.کلینیک دندانپزشکی شهریار

درمان

کیست های لثه در کودکان معمولاً خود به خود باز و بدون نیاز به هیچ درمانی از بین می روند. در مواردی که خود به خود رویش پیدا نمی کند و از بین نمی رود ، با در نظر گرفتن وضعیت رشد دندان که با توجه به سن فرد رویش پیدا می کند ، پنجره ای با یک برش ساده روی کیست باز می شود ، بنابراین به بیرون آمدن دندان کمک می کند.

کیست های لثه در بزرگسالان

کیست های لثه در بزرگسالان یک بیماری نادر است. نظریه های مختلفی برای شکل گیری آن وجود دارد. به طور کلی فرض می شود که از بقایای تشکیل شده در طی تشکیل دندان ایجاد شده باشد. آنها به آرامی رشد می کنند و بدون درد هستند. آنها به صورت گنبدی شکل ، در داخل سیال و قطر آنها معمولاً کمتر از 1 سانتی متر است. به عنوان محلی سازی ، بیشتر به سمت گونه لثه است. دندانهای همسایه شادابی خود را از دست نداده اند. کیست های لثه ای که در بزرگسالان دیده می شود با ایجاد برش با جراحی برداشته می شود. عود در این موارد معمولاً مشاهده نمی شود.کلینیک دندانپزشکی شهریار

رها مانا بازدید : 24 شنبه 29 خرداد 1400 نظرات (0)

ضایعه دندانی چیست؟ چرا رخ می دهد؟

در زبان پزشکی ، ضایعه یا اختلال بافتی نام کلی است که به هر گونه بافت غیرطبیعی موجود در ارگانیسم گفته می شود ، که معمولاً در اثر بیماری یا ضربه از بین می رود. ضایعه دندان همچنین به دلیل آسیب بافتی در ریشه دندان ایجاد می شود. واکنش های بافت های اطراف ریشه دندان ها در برابر آسیب های مختلف مانند سایر قسمت های بدن است. این به یک واکنش التهابی در دندان محل ضایعه دندان اشاره دارد. ضایعه می تواند حاد یا مزمن باشد. ضایعه در حالت حاد معمولاً باعث درد در فرد می شود. در حالی که ضایعات مزمن دندانی هیچ علامتی در برخی بیماران ایجاد نمی کند ، اما می توان آنها را در رادیوگرافی های کنترل گرفته شده در کنترل های معمول تشخیص داد. ضایعات دندان ممکن است علائمی مانند درد ، تورم ، تب ، تورم لثه ، حساسیت به سرما و گرما داشته باشد.

 

ضایعات دندان دلایل مختلفی دارد:

- ضربه،

 - پوسیده ،

 - بیماری های لثه (پریودنتال) ،

 - جمع شدن و ساییدن دندان ها ،

 - درمان ناقص کانال ریشه ،

 - می توان آن را به عنوان دندان عقل نهفته یا نیمه نهفته در فک ذکر کرد.

ضربه به دندان در دوران کودکی می تواند با گذشت زمان باعث ایجاد ضایعه در دندان آسیب دیده شود. در آزمایشاتی که بلافاصله بعد از ضربه دندان انجام می شود ، ممکن است پاسخ مثبت کاذب بدهد ، یعنی مثل اینکه زنده است. در چنین مواردی باید کنترل شود که دندان زنده است (حیاتی است) یا زنده نیست (نکروز) هم در رادیوگرافی و هم در کنترل های نشاط که در فواصل منظم انجام می شود. اگر دندان نکروز باشد ، لازم است درمان کانال ریشه انجام شود ، در غیر این صورت ، به مرور زمان تشکیل ضایعه در ریشه دندان ایجاد می شود.

پوسیدگی به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد

دندان های ما عمدتا از مینا ، عاج و پالپ (عصب دندان) تشکیل شده است. کبودی به دلایل مختلفی رخ می دهد. دلیل اصلی این موارد رعایت نکردن بهداشت دهان و مسواک زدن است. معاینات معمول دندانپزشکی باعث آگاهی از این عادات در فرد می شود و رشد فرد را دنبال می کند. اگر پوسیدگی هایی که از سطح مینای دندان شروع می شوند ، درمان نشوند ، به عاج و سپس به بافت پالپ منتقل می شوند. کبودی های عمیق پیشرفته باعث درد در فرد می شود. اگر پوسیدگی پیشرفته تا پالپ درمان نشود ، باعث ایجاد ضایعه در ریشه دندان می شود. در این حالت دندان با پر شدن قابل ترمیم نیست و نیاز به درمان کانال ریشه وجود دارد.

تجمع پلاک های مغذی و باکتریایی روی دندان ها

اگر تجمع مواد مغذی و پلاک باکتریایی بر روی دندان ها تمیز نشود ، با گذشت زمان و تماس بزاق به حساب دندان تبدیل می شود. تارتارها جیب های رکود یا لثه را در لثه تشکیل می دهند. این به بیوتیپ لثه بستگی دارد. در حالی که بیماری های لثه در برخی بیماران با رکود لثه آشکار می شود ، در برخی از بیماران خود را به عنوان جیب لثه نشان می دهد. به طور خاص ، جیب لثه عمقی ایجاد می کند که فرد نمی تواند با مسواک زدن آن را تمیز کند. جیب های عمیق حاوی میکروارگانیسم ها هستند. اگر درمان لازم انجام نشود ، میکروارگانیسم ها به سمت ریشه دندان در جیب لثه حرکت می کنند و باعث ایجاد ضایعات در ریشه می شوند. جیب لثه معمولاً دردی در فرد ایجاد نمی کند. درد عنصری است که آگاهی را در فرد ایجاد می کند. بیماری های لثه غالباً مورد توجه قرار نمی گیرند زیرا باعث درد در فرد نمی شوند. معاینات معمول دندانپزشکی از این نظر بسیار مهم است. پیشگیری یا درمان به موقع در دوره اولیه ممکن است از روشهای بعدی جراحی جلوگیری کند.

دندان های جمع کردن و ساییدن

دندان جمع شدن و ساییدن دندان اگرچه نادر است اما می تواند باعث ضایعه دندان شود. در طی فشردن و ساییدن ، نیروهای زیادی بر روی دندان ها ایجاد می شود و این باعث ایجاد ضربه به دندان ها می شود. این تروما که به طور منظم گرفته می شود ، به مرور باعث سایش دندان ها می شود. این وضعیت باعث حساسیت دندان می شود ، همچنین این حساسیت می تواند به اندازه درد برسد. پالپیت حاد یک واکنش پالپ است که در رادیوگرافی خود را نشان نمی دهد اما با درد در فرد خود را نشان می دهد.

درمان ناقص کانال ریشه

سالها بعد ، باعث ایجاد ضایعه در ریشه دندان با استعمار مجدد باکتریها می شود. گاهی این وضعیت می تواند با تورم در لثه خود را نشان دهد. اما بیشتر اوقات هیچ علائمی نشان نمی دهد. در رادیوگرافی دیده می شود. تشخیص این وضعیت در اوایل رادیوگرافی های کنترل گرفته شده در کنترل های معمول دندانپزشک امکان پذیر است. با توجه به عکس رادیوگرافی ضایعه ، تصمیم گرفته می شود که آیا دندان باید در دهان نگه داشته شود یا برداشته شود. اگر قرار باشد دندان در دهان نگه داشته شود ، مناسب است که دوباره درمان کانال ریشه انجام شود.

دندان های عقل تحت تأثیر یا نیمه تأثیرگذار در فک

ضایعه ای دندانی همراه با التهاب لثه در دندان عقل نهفته یا نیمه نهفته دیده می شود. بسته به موقعیت دندان عقل و ارتباط آنها با سایر دندان ها ، کشیدن اغلب روش درمانی مناسب تری است.

درمان ضایعات دندان چیست؟

دندان نیاز به درمان با دندانی دارد که ضایعه از آنجا منشا می گیرد. ضایعات دندانی تنها با استفاده از آنتی بیوتیک از بین نمی روند. روش درمان بسته به دلایل آن متفاوت است. پزشک ممکن است گاهی اوقات از درمان با آنتی بیوتیک حمایت کند. برای هر بیمار مبتلا به ضایعه دندانی ، درمان به معنای عمل جراحی نیست. بسیاری از فاکتورهای مختلف مانند وضعیت دندان با هم ارزیابی می شوند. اشعه ایکس و پایان معاینه با توجه به سن ، دقیق ترین گزینه درمانی ترجیح داده می شود.

رها مانا بازدید : 30 سه شنبه 25 خرداد 1400 نظرات (0)

تمرینات عملی در برابر دندان قروچه و سفت کردن

دندان ساییدن دردسری است که به طور کلی نادیده گرفته می شود ، اما در آینده مشکلات جدی ایجاد می کند. این ساییدن ناخواسته در شب می تواند منجر به بیدار شدن با درد دندان و فک صبح شود. از طرف دیگر ، ساییدن منظم دندان ها می تواند باعث ناتوانی در گفتار و حتی تغییر فک در سنین بعدی شود. بنابراین ، بسیار مهم است که در اسرع وقت به درمان بپردازید یا به تمرینات اهمیت دهید. می توانیم بگوییم افرادی که اهمیتی به دندان ساییدن یا دندان درآوردن ندارند ، مشکلات جدی خواهند داشت.کلینیک دندانپزشکی کرج

 

تمرین ساده برای ساییدن کردن انگشت پا

شل شدن فاسیا ، که یک تمرین کوچک در برابر دندان قروچه است ، در کوتاه مدت یک تمرین بسیار موثر خواهد بود. ساختاری به نام فاشیا که در زیر پوست و نزدیک به سطح قرار دارد ، با روش های مختلف ماساژ می تواند شل شود. به این ترتیب می توان منطقه مشکل را تسکین داد و مشکلات را برطرف کرد. برای انجام این تمرین ، ابتدا هر دو دست خود را روی عضله توده ای در قسمت چانه قرار داده و با انجام حرکات کند و پایین ، ماساژ دهید. مستقیماً با شدت شدید به سمت معابد بروید و ماساژ را با بازگشت از قسمت بالای گوش خود تکرار کنید. تمرین را با انجام 5 تکرار در 3 ست در طول روز ادامه دهید. ما می توانیم تضمین کنیم که بعد از ورزش منظم آرام خواهید شد.

تمرین دوم برای مقابله با ساییدن دندان

تمرین دیگری که باید بعد از تمرین قبلی انجام شود ، بعد از شل شدن فاشیا است. در این تمرین می توانید به صورت منطقه ای آرام باشید. هنگام انجام تمرین ، باید هر دو دست خود را به همان روش بر روی قسمت چانه قرار دهید. پس از آن ، از شما خواسته می شود تا دندان های خود را فشرده کرده و به مدت 5 ثانیه به مناطقی که احساس سختی دارید فشار وارد کنید. پس از اعمال فشار ، می توانید دوباره آرام شوید. می توانید این تمرین را با انجام 5 تکرار در 3 ست در طول روز تمرین کنید. انجام تمرینات به صورت متوالی به شما امکان می دهد در زمان کوتاه تری نتیجه بگیرید.

باید از استرس دور بمانید

شما می توانید به عنوان تمرینی در برابر ساییدن و سفت شدن دندان مراقبه کنید. علاوه بر این ، می توانید با انجام ورزش های مختلف استرس خود را برطرف کنید. دندان قروچه که فقط به دلیل مشکلات جسمی ایجاد نمی شود ، می تواند با مشکلات روانی نیز ایجاد شود. در بسیاری از مطالعات علمی می توان گفت که بیماری ها و اختلالات ناشی از استرس مشخص شده است. ساییدن و فشردن دندان ها که یک ناراحتی نیز محسوب می شوند ، همچنین یک ناراحتی ناشی از استرس است. مشاهده شده است که ساییدن دندان در افرادی که از استرس دور می شوند و به سبک زندگی آرام تری روی می آورند بسیار کاهش می یابد. قدرت استرس را دست کم نگیرید.

تمرین روزانه برای ساییدن دندان

ورزش فشار صورت که یک تمرین عملی روزانه برای دندان قروچه است ، در سطحی است که به راحتی قابل انجام است. افرادی که می خواهند این ورزش را انجام دهند ، ابتدا باید دستان خود را روی هر دو قسمت صورت قرار دهند. پس از آن ، لازم است که قسمت های سخت صورت را کشف کنید و دندان ها را محکم فشار دهید. پس از فشردن دندان ها ، حدود 5 ثانیه با نوک انگشتان به نواحی سخت شده فشار وارد کنید. انجام این ورزش حدود 3 بار در روز باعث کاهش بیشتر درد شما در آینده می شود. درد ، به ویژه در ناحیه فک و لثه ، بیشتر کاهش می یابد و به تدریج از بین می رود.کلینیک دندانپزشکی کرج

باید روزانه ورزش کنید

توجه به این نکته ضروری است ، زیرا انجام تمرینات و حرکات گرمایش کوچک در ابتدای روز هم از نظر روانی و هم برای بدن مفید خواهد بود. از آنجایی که ورزش های روزانه برای رفع استرس نیز مفید هستند ، باعث می شوند دندان قروچه حتی بیشتر شود. بنابراین ، شب هنگام خواب دندان ساییدن یا فشردن دندان وجود ندارد.

رها مانا بازدید : 41 شنبه 22 خرداد 1400 نظرات (0)

درمان دندان ساییدن در کودکان

دلایل زیادی برای دندان قروچه در کودکان وجود دارد. اینها می تواند اختلالات مربوط به انسداد در دندانها ، ترمیم زیاد ، اختلالات تغذیه ای ، انگلهای روده و عوامل روانی باشد.

در اولین قدم باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا مشخص شود مشکل منشا داخل دهانی است یا خیر. اگر ساییدن دندان به دلیل دندان ایجاد نشده است ، باید حمایت روانی را جستجو کرد ، اگر علت آن دستگاه گوارش است ، باید از یک متخصص گوارش کودکان کمک بگیرید.کلینیک دندانپزشکی اطفال

 

- (دندان قروچه) علائم دندان ساییدن

ممکن است ساییدگی ، شکستگی ، ترک ، صافی روی سطح دندان ها ، حساسیت به سرما و گرما در اثر نازک شدن یا از بین رفتن مینای دندان ، تحریک در زبان و داخل گونه ها ، زخم های توری مانند در لبه های زبان وجود داشته باشد. علاوه بر این ، درد ناشی از انقباض مداوم عضلات جویدن ، درد فک و صورت ، سردرد جزئی که از شقیقه شما شروع می شود از یافته های مهم است. در برخی از بیماران ، ممکن است مشکلات مفصل فک نیز رخ دهد. بعلاوه ، در افرادی که عادت به دندانهای فشردن و ساییدن پیشرفته دارند ، مقداری در دندانها لرزیده و تخریب بیشتری در بافت استخوانی اطراف دندانها ایجاد می کند ، در نتیجه تحلیل استخوان و تحلیل رفتن لثه دیده می شود.کلینیک دندانپزشکی اطفال

 

-آیا بوتاکس فک راه حل نهایی برای دندان ساییدن است؟

علاوه بر پلاک شب ، درمان با بوتاکس به عنوان یک مکمل می تواند نتایج مثبتی ایجاد کند. بوتاکس یک درمان موثر در این زمینه است زیرا عضلات فک می توانند پس از مدتی انقباض بیش از حد را متوقف کنند. تزریق بوتاکس از نقاط خاص به عضله جونده اعمال می شود ، استرس موجود در عضله را از بین می برد. بنابراین ، انقباضات و فشار غیرقابل کنترل می تواند از بین برود. حدود 4-5 ماه طول می کشد. هنگامی که برای مدت چند سال به طور منظم انجام شود ، انقباض عضلات فک که بسیار قوی است ، ضعیف می شود ، بنابراین مشکل جیر جیر به طور جدی کاهش می یابد یا حتی متوقف می شود. عضلات چانه که به دلیل سفت شدن بیش از حد چانه ، قویتر و گشادتر می شوند ، لاغرتر می شوند و فرم صورت بیضی می شود.

رها مانا بازدید : 27 سه شنبه 18 خرداد 1400 نظرات (0)

روکش لمینت چه نوع فرآیند است؟

فرآیند روکش لمینت روشی است که می توان آن را روی دندان های سالم یا دندان ها با پر کردن استفاده کرد. تاج های روکش لمینت ، یعنی روکش لمینت را نمی توان قبلاً روی دندانهای دارای روکش پرسلن قرار داد. بنابراین ، این برنامه باید به درستی و با دقت انجام شود. ضخامت روکش لمینت حدود 300-500 میکرون است.

متأسفانه ، وقتی ضخیم تر می شود ، ویژگی انتقال نور مورد نظر از روکش لمینت بسیار کاهش می یابد. به همین دلیل ، در چنین کاربردی ، روش باید تا حد امکان نازک و بدون لمس دندان سالم انجام شود. در فرآیند سرامیکی برگ ، فرآیند سنباده زدن روی یک دندان 1 دقیقه طول می کشد. پس از این فرآیند اچ نوری ، اندازه گیری انجام می شود و سرامیک تولید می شود. اگر قرار است یک یا دو روکش لمینت ساخته شود ، می توانید با فناوری CAD / CAM در حدود 2 ساعت تمام کنید. اگر این تعداد در حدود 10 دندان باشد ، که معمولاً 10 دهان در دهان با طراحی لبخند است ، حدود 5 روز طول می کشد.

در چه مواردی فرآیند لمینت انجام می شود؟

اگر قبل از این دندان هایتان بریده نشده است ، استفاده از لامینا یک روش مناسب است.

  • برای دندان های کج یا شکاف دار که نمی خواهند تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرند ،
  • در مواردی که طول دندان کوتاه است ، برای کشیدن دندان ،
  • در موارد لک شدن شدید روی دندان ،
  • در مواردی که دندان ها در پشت قرار گرفته و لب پایین باقی می ماند ،
  • به خصوص هنگامی که در دندانهای جلو پر کننده های زیادی وجود دارد ، در موارد تغییر رنگ و اختلال تماس ،

تغییر رنگ و تغییر شکل دائمی ناشی از آنتی بیوتیک ها یا داروهای دیگر ،

  • در مواردی که لثه هنگام لبخند زدن بیش از حد ظاهر می شود ،
  • برای ترتیب لبخند افرادی که از لبخند خود راضی نیستند انجام می شود.

آیا روکش لمینت شکسته اند؟

اگر از نظر پزشکی درست باشد ، روکش لمینت کاملاً نشکن هستند. دلیل شکستگی عمدتا به دلیل عدم توانایی در انجام صحیح فرآیند اچ و اتصال است. علاوه بر این ، باید بررسی شود که آیا در هنگام بسته شدن بعد از استفاده از ارتفاع باقی مانده است. اگر این کنترل انجام نشود ، ممکن است خراب شود. علاوه بر این ، باید شبانه یک صفحه محافظ برای افرادی که شب ها دندان هایشان جمع می شود ، ساخته شود. اگر این صفحه ساخته نشود ، ممکن است نیروهای معکوس روی ورقه ورقه ها سرامیکی برگ را بشکنند.

رها مانا بازدید : 30 چهارشنبه 12 خرداد 1400 نظرات (0)

درمان عقب نشینی لثه چگونه انجام می شود؟

یکی از بیماری های لثه که در قسمت زیادی از مردم دیده می شود ، رکود لثه است. فراموشی لثه به دلایل مختلف باز شدن سطح ریشه دندان از طریق تغییر موقعیت بافت لثه است که استخوان اطراف دندان را پوشانده است.

رکود لثه یک مشکل بسیار رایج است که می تواند شکایات زیبایی و حساسیت را ایجاد کند.

دلایل رکود لثه را می توانیم به شرح زیر ذکر کنیم.

  • رکود لثه در نتیجه پیشرفت بیماری لثه به دلیل تجمع پلاک های میکروبی در اطراف دندان ها و ذوب شدن استخوان فک در اطراف دندان ،
  • در نتیجه 'ازدحام دندان' ، که نوعی اختلال در ترازبندی دندان است ، احتمال زیاد رکود لثه در دندانهایی که در قدامی بیشتر از قوس طبیعی قرار دارند ، وجود دارد ،
  • رکود لثه که به دلیل این واقعیت اتفاق می افتد که تارتار جمع شده در دهان در فواصل منظم به طور حرفه ای تمیز نمی شود ،
  • رکود لثه به دلیل پر شدن سرریز و یا پروتزهایی که با حاشیه لثه سازگار نیستند ،
  • رکود لثه ناشی از حرکت لبه لثه به دلیل این واقعیت که عضله رباط لب ، که به آن ضمیمه frenulum بالا گفته می شود ، از نظر ساختاری بالاتر از حد طبیعی قرار دارد ،
  • رکود لثه به دلیل افزایش سن.

اگر رکود لثه درمان نشود ، می تواند پیشرفت کند و در نهایت منجر به از دست دادن دندان شود. از روشهای محافظتی ، نگهدارنده و / یا جراحی در درمانهای رکود لثه استفاده می شود. در روشهای جراحی که در درمان رکود لثه توصیه می شود ، مدت زمان عمل و تمایل بیمار مهم است. از آنجا که روش های درمان رکود لثه ممکن است به چندین مرحله از روش جراحی نیاز داشته باشند.

یکی از روشهای درمانی رکود لثه ، برداشتن بافت لثه موسوم به 'پیوند' از بافت کام خود بیمار و انتقال آن به ناحیه دارای رکود لثه است. بستر بافت لثه در ناحیه رکود لثه با بستن بافت لثه به سمت بالا و / یا پهلو در جهت بستن سطح ریشه دندان باز شده ، دوباره با بافت لثه خود بیمار ، یکی دیگر از روش های درمان لثه است. در این روش کشویی لثه ، که برای درمان رکودشن لثه استفاده می شود ، می توان با افزودن صمغ گرفته شده از کام به ناحیه منتقل شده لثه ، درمان ترکیبی لثه را انجام داد.کلینیک دندانپزشکی کرج

در سالهای اخیر ، تکنیک جدید درمان رکود لثه برای بیماران ما اعمال شده است تا ناحیه زخم دوم در ناحیه کام باز نشود و از بافت خود شخص در درمان های رکود لثه استفاده شود ، دقیقاً مانند بافت لثه در کام. در این درمان رکود لثه ، به جای استفاده از بافت فیبرین مخصوص خود که از سلولهای ترومبوسیتی موجود در خون بیمار ما به نام "PRF" بدست آمده از بافت فیبرین منتقل شده ، به جای استفاده از بافت از کام استفاده می شود. این روش درمان رکود لثه که به عنوان "PRF" تعریف می شود ، با استفاده از بافت خودکار شخص و توانایی استفاده از این بافت بدون ایجاد ناحیه زخم دوم ، در درمان های رکود لثه امروز ارزش زیادی کسب کرده است. اگر رکود لثه به دلیل عواملی مانند مسواک زدن معیوب و یا سخت دندان ، فشار و یا دندان قروچه ایجاد شود ، درمان های پیشگیرانه برای از بین بردن این عوامل توصیه می شود. در میان درمان های پیشگیری از لثه ، درمان های رکود لثه توصیه می شود ، مانند آموزش روش صحیح مسواک زدن دندان ، توصیه خمیر دندان برای حساسیت ، استفاده از صفحه محافظ شبانه شخصی برای از بین بردن ضربه به اطراف سطح دندان و لثه و متوقف کردن آسیب ناشی از فشردن دندان و / یا سنگ زنی اگر رکود لثه به دلیل عدم تناسب دندان رخ داده باشد ، قبل از استفاده از یک روش جراحی در درمان رکود لثه ، بهینه سازی هم ترازی دندان با درمان ارتودنسی اغلب می تواند رکود اقتصادی ایجاد شده را بهبود بخشد. اگر پس از درمان ارتودنسی ، یک رکود لثه باقی مانده باشد ، مجدداً میزان رکود لثه اندازه گیری می شود و درمان رکود لثه با ارزیابی اینکه آیا درمان جراحی لثه نیز ضروری است هدایت می شود.کلینیک دندانپزشکی کرج

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 99
  • بازدید ماه : 99
  • بازدید سال : 3,586
  • بازدید کلی : 8,067